Graspop Metal Meeting 2025

Pas een paar keer Graspop aangedaan, maar genoeg hoogte punten, vooral in de tent als ik er aan terug denk.

Baroness (2018)
Alien Weaponry (2024)
Zeal and Ardor (2018)

• Leuk
Waarderingen: toizumi en johanra
Duidelijk de editie van 2008! Judas Priest/Kiss/Iron Maiden plus Saxon, Def Leppard, Whitesnake en vele anderen... de perfecte mix van legendes en opkomende bands! het was een editie die nooit meer geëvenaard zal worden (voor mij!😁)
Yngwie Malmsteen

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Parkway Drive 2023
Al 8 of 9 keer pwd gezien (ook in zaal van 200 cap.), maar dat had ik nog niet mee gemaakt. Wei ging los.

Hellmut Lotti 2023
Ook ongezien. Tentje vol, 80 plussers zien losgaan, fantastisch.

Vanaheim 2023
Klein bandje, top sfeer. Random tent binnen gaan om zo te openen, heb je meteen goeie dag.

Ben ook andere edities geweest, maar 2023 was blijkbaar gewoon topjaar 🤗

Mijn excuses mocht deze vraag hier niet direct thuis horen maar ik vraag mij af wat jullie top 3 sets van GMM ooit zijn.

Voor mij is het moeilijk kiezen maar ga dan toch voor:

SOAD (2005)
Pendulum (2024)
Iron Maiden (2013)

In willekeurige volgorde.
Oke, leuke vraag!
Willekeurige volgorde:

Eluveitie (2023)
Sabaton (2019)
Rammstein (2017)

Edit: Rammstein was wel echt een twijfelgeval. Ik weet niet eens zeker of die wel in mijn top 3 horen.
Pendulum en Heilung staan namelijk ook wel op precies dezelfde hoogte qua herinneringen. Die eerste 2 horen daar sowieso!

Laatst bewerkt:
Stond helaas toen klaar om Sabaton te zien vooraan. Als ik zo terugzie naar de afgelopen jaren merk ik toch wel wat gemiste opportuniteiten :o
Heb ik ook vaak als ik naar oudere affiches terugkijk. Het idee van: waarom in godsnaam ben ik toen niet gaan kijken 😅

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Jon Oliva's pain - 2012. maybe not the best but the atmosphere in that tent was special.
Slayer- 2019.
Pendulum- 2024.

I have high expectations from Savatage, Iron Maiden & Imminence in 2025.
high expectations for Savatage too BUT... I'm a little scared, Savatage without Jon Oliva is hard for me... I've never been a fan of Zach Stevens and this version of Savatage (the one from the last albums) doesn't include any original members anymore (even though Johnny Lee Middleton has been there for so long...). I'm still looking forward to it, but I think it won't match the performances of Jon Oliva's Pain that we saw at GMM! 😉

1 jaar pendulum, volend jaar prodigy? zoiets?
En elk jaar moet electric callboy ergens staan. Voor de happy synth lovers.
The prodigy is niet direct mijn ding maar wel eens leuk om te zien. Bij Electric Callboy heb ik gemengde gevoelens. Ik zou dat thuis nooit opzetten maar afgelopen jaar is die set me toch enorm hard bijgebleven. Nu, dat het me bijgebleven is kan aan 2 dingen liggen… Ofwel waren ze steengoed ofwel was de zon die erdoor kwam gewoon de factor die het zo memorabel maakte :’)

Pas een paar keer Graspop aangedaan, maar genoeg hoogte punten, vooral in de tent als ik er aan terug denk.

Baroness (2018)
Alien Weaponry (2024)
Zeal and Ardor (2018)
Baroness 2018 was ongelofelijk (en Z&A ook). Slayer 2019 ook hoog op het lijstje

#1 Mimi Barks - 2023
#2 Mimi Barks - 2023
#3 Mimi Barks - 2023

Special shoutout to Whitesnake 2022 and Generation Sex 2023.
Leuke anekdote over Whitesnake 2022: wij stonden dicht bij de toiletten aan de north stage en tijdens hun set was het tamelijk rustig aan de toiletten dus ik dacht ‘ik neem het er even van’ dus ik ging aanschuiven. 5 min later zat ik met mijn zatte botten op het schijthuis. Op de 1 of andere manier val ik daar in slaap en 29 gemiste oproepen later werd ik wakker tijdens het voorlaatste nummer van Scorpions. Sindsdien laat mijn vriendengroep mij niet meer alleen naar een toilet gaan op Graspop.

Users who are viewing this thread