Graspop Metal Meeting 2025

Ik begreep Sabaton niet goed dat ze die meepakte als voorprogramma, of dat moest iets van Nuclear Blast zijn, Maar Baby Metal tussen Lordi en Sabaton, dat slaat als een tang op een varken.
Lordi is toch evenveel een gimmick als babymetal, dus ben daar niet volledig mee akkoord.
Babymetal heeft trouwens ook een lied opgenomen met Joakim van sabaton, dus ze kennen elkaar mogelijk ook wel een beetje.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er in Nederland en België heel veel mensen zijn die daadwerkelijk fan genoeg zijn om een ticket van 80 euro te kopen voor een concert van Babymetal op een dinsdagavond. Er zijn ongetwijfeld een hoop mensen die de gimmick wel leuk vinden en graag gaan kijken op een festival. Maar voor een los concert is hun muziekstijl volgens mij veel te specifiek.
Ik heb ze zelf één maal met een headline show gezien en dat was in Brussel in de AB. Naar mijn gevoel bestond een groot deel van hun publiek uit Japanners.

Vorige week ben ik hun film gaan zien in de cinema, van een concert in Japan. En die productie was tegenover in Europa wel next level. Komen ze tevoorschijn uit een grote draak, enkele explosies, veel vuur en een licht en laser show veel groter dan op Graspop, Sportpaleis of de AB (AB is natuurlijk logisch aangezien die zaal zo een grote productie niet aan kan en Sportpaleis ook aangezien ze support act waren). Ze hadden daar ook een catwalk. Ben benieuwd of ze die Japanse productie nu ook naar Europa brengen met hun arena shows!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Lordi is toch evenveel een gimmick als babymetal, dus ben daar niet volledig mee akkoord.
Babymetal heeft trouwens ook een lied opgenomen met Joakim van sabaton, dus ze kennen elkaar mogelijk ook wel een beetje.
Maar Lordi past wel meer in de soort powermetal dat Sabaton speelt dan Baby Metal, en meezingen in het Engels is net iets makkelijker dan in het Japans. :)

Maar Lordi past wel meer in de soort powermetal dat Sabaton speelt dan Baby Metal, en meezingen in het Engels is net iets makkelijker dan in het Japans. :)
Zo stond ik van de week bij Bloodywood in Trix en die zanger wou iedereen in Hindi laten meezingen. De vow vow vow ofzoiets lukte wel (geen idee wat dat woord in Hindi betekend) maar bij kkejd field lkejz lskdbf kskdbe ofzoiets heb ik een zaal nog nooit zo stil weten zijn

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er in Nederland en België heel veel mensen zijn die daadwerkelijk fan genoeg zijn om een ticket van 80 euro te kopen voor een concert van Babymetal op een dinsdagavond. Er zijn ongetwijfeld een hoop mensen die de gimmick wel leuk vinden en graag gaan kijken op een festival. Maar voor een los concert is hun muziekstijl volgens mij veel te specifiek.
De 013 was snel uitverkocht met veel mensen die nog een ticket zochten. Afas was wel een logische upgrade geweest. Ziggo was inderdaad gewoon een stap te ver.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
De 013 was snel uitverkocht met veel mensen die nog een ticket zochten. Afas was wel een logische upgrade geweest. Ziggo was inderdaad gewoon een stap te ver.
Inderdaad dus hetzelfde in België, daar verkochten ze met gemak de ab uit. Dus vorst is nu logische upgrade.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Elke band is wel een deel gimmicky
Weinig bands idd die helemaal geen gimmick hebben. Wat ik minder aan Babymetal vind is dat het op een gegeven moment op de zenuwen werkt, na een paar nummers heb ik het wel gezien hoor. Met die ingestudeerde dansjes komt het ook een beetje nep en kinderachtig over.

Fun fact: hun signature handgebaar, het ‘vosje’, is ontstaan doordat de meisjes dachten dat dit het horns gebaar was…

Het blijft een samengestelde girlband ondersteund door hele goede muzikanten, dat dan weer wel.

Beetje offtopic maar wel in hetzelfde thema vraag ik me af hoe het zit met Limp Bizkit.

De ziggo dome lijken ze vreemd genoeg geen moeite mee te hebben, tegen mijn verwachtingen in. De tweede ring zal wel dicht zijn maar staanplaatsen zijn uitverkocht tegen die belachelijk hoge prijzen en de eerste ring is ook bijna uitverkocht. Toch wel vrij bizar, die hadden laatst nog moeite met de 013.

Het sportpaleis echter lijkt zoals verwacht toch wel veel te groot, de verkoop daar ziet er vrij rampzalig uit als je naar de plattegrond kijkt.

Persoonlijk vond ik Lordi ontzettend tegenvallen en niet passen bij de andere bands, ontzettend saai gebeuren zonder energie of volume, erg jammer dat The HU afgezegd had, gelukkig kunnen we die dit jaar op Graspop zien.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Het blijft een samengestelde girlband ondersteund door hele goede muzikanten, dat dan weer wel.
Dat is eigenlijk precies het probleem dat ik met Babymetal heb. Ze doen alsof ze de metal godinnen zijn terwijl ze in werkelijkheid een uur lang wat dansjes doen en soms een paar woorden zingen, terwijl de échte muzikanten weggepropt zijn in de hoeken van het podium.

Beetje offtopic maar wel in hetzelfde thema vraag ik me af hoe het zit met Limp Bizkit.

De ziggo dome lijken ze vreemd genoeg geen moeite mee te hebben, tegen mijn verwachtingen in. De tweede ring zal wel dicht zijn maar staanplaatsen zijn uitverkocht tegen die belachelijk hoge prijzen en de eerste ring is ook bijna uitverkocht. Toch wel vrij bizar, die hadden laatst nog moeite met de 013.

Het sportpaleis echter lijkt zoals verwacht toch wel veel te groot, de verkoop daar ziet er vrij rampzalig uit als je naar de plattegrond kijkt.
Ja, geen idee waarom die in het Sportpaleis staat, toch zeker aan die prijzen en met dat voorprogramma.
Net nog even gekeken en zelfs met bovenste ring afgesloten is er amper iets verkocht en dat concert is al binnen een 3 weken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
Ja, geen idee waarom die in het Sportpaleis staat, toch zeker aan die prijzen en met dat voorprogramma.
Net nog even gekeken en zelfs met bovenste ring afgesloten is er amper iets verkocht en dat concert is al binnen een 3 weken.
Limp Bizkit met 5 bands in het voorprogramma (waarvan ik er, m'n excuses, geen enkele ken) voor bijna 100 euro per ticket ... Ik vind het bijna sneu voor Durst. Geen idee wat het management dacht. Als je idd kijkt naar de verkochte tickets, is momenteel de Lotto Arena te groot.

Limp Bizkit met 5 bands in het voorprogramma (waarvan ik er, m'n excuses, geen enkele ken) voor bijna 100 euro per ticket ... Ik vind het bijna sneu voor Durst. Geen idee wat het management dacht. Als je idd kijkt naar de verkochte tickets, is momenteel de Lotto Arena te groot.
Verhuizen naar het Trix, Dat kan daar wel een feesje worden :cool:

Bekijk bijlage 13191niet het GMM weekend maar wel er voor en na
Raar gat voor een Braziliaanse band
Inderdaad. daarmee verwacht ik dus wel dat ze nog op graspop gaan opduiken
Die onderste show is wel in Juli hè, niet juni. Dat gat is dus anderhalve maand, meer dan genoeg tijd om terug naar Brazilië te gaan en een pauze in de tour te hebben. Graspop lijkt me daarmee juist minder waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: won666
Die onderste show is wel in Juli hè, niet juni. Dat gat is dus anderhalve maand, meer dan genoeg tijd om terug naar Brazilië te gaan en een pauze in de tour te hebben. Graspop lijkt me daarmee juist minder waarschijnlijk.
Klopt wel, maar zouden ze echt voor maar 6 optredens overkomen? mij zou het ergens wel logischer lijken dat er toch nog wel enkele data bij komen aangezien er nog geen Benelux, Duitsland, Frankrijk, etc tussen de data staan

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Paddy

Users who are viewing this thread