Graspop Metal Meeting 2025

Im huge Epica and Iron Maiden fan...how can i manage to be in front of both of them?😭

Epica vooraan staan en dan in die 10 minuten rennen naar de andere kant. Frontrow gaat niet lukken, maar ver vooraan lukt wel als je via de rechterkant inschuift bij Maiden

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Als je 90 min als uitgangspunt neemt wel.
In 2023 was het gnr slot 3 uur
15 minuten bedoel je. Ben gaan lopen van het kattegejank. Muziekaal was het pertans goed. Misschien ze nog eens erop zetten en Axl de triangel laten spelen ipv zingen (oei foutje janken).

De keer ervoor was het 3u30...
Ondanks dat GNR een definerende functie heeft gehad en nu een legacy band is, verwacht ik niet dat ze nog op 3 uur komen in de toekomst.

Daar is de kwaliteit van de band teveel voor aan het dalen.
Im huge Epica and Iron Maiden fan...how can i manage to be in front of both of them?😭
Alternatief is alles vanuit het voorvak tegen de midden afscheiding volgen.
Een compromis op 1 van de bands en voor het 2e deel kun je makkelijk naar front podium schuiven.

Zijn er nog mensen die Adept (niet als headliner of sub) langs zien komen? Ze touren al sinds 2019 niet maar vorig jaar weer een incidentele show gedaan in Stuttgart, en voor dit jaar staan er ook weer drie optredens op de planning (14 juni in Oostenrijk, 15 juni in Tsjechië en 16 augustus in Zwitserland).

Alternatief is alles vanuit het voorvak tegen de midden afscheiding volgen.
Een compromis op 1 van de bands en voor het 2e deel kun je makkelijk naar front podium schuiven.
Dit lijkt me ook de beste oplossing:
- Epica helemaal vooraan.
- Als ze klaar zijn direct als een speer omlopen naar voorkant andere podium
- PS: vergeet geen bier mee te nemen tijdens het rennen
- Je komt niet gelijk vooraan bij Iron Maiden maar er gaan altijd gaten ontstaan. Dus na een half uur sta je op een mooie plek best vooraan.

Dit lijkt me ook de beste oplossing:
- Epica helemaal vooraan.
- Als ze klaar zijn direct als een speer omlopen naar voorkant andere podium
- PS: vergeet geen bier mee te nemen tijdens het rennen
- Je komt niet gelijk vooraan bij Iron Maiden maar er gaan altijd gaten ontstaan. Dus na een half uur sta je op een mooie plek best vooraan.

En vooraan bij Maiden gaat sowieso niet lukken tenzij je heel vroeg op de dag al helemaal vooraan weet te komen

En vooraan bij Maiden gaat sowieso niet lukken tenzij je heel vroeg op de dag al helemaal vooraan weet te komen
Andere approach: je beschouwt vooraan aan de kant van het andere podium als ´vooraan´ voor dat andere podium. Er zijn er nog die dat doen.

Dan hadden we nog geen poster gehad denk ik. Het zal wel weer even duren voor we weer maken krijgen
Is die poster nog zo relevant dan nu we er een hebben waar de groepen per podium & positie ingedeeld zijn?
Het lijkt mij dat dit veel potentiële discussie met management over positie en grootte van de naam wel wegneemt. Er is nu per grote groep die nog aangekondigd moet worden maar 1 plek meer waar ze kunnen gezet worden op de poster. Daardoor lijkt het mij nu net veel gemakkelijker om nog een groep bij aan te kondigen en direct bij op de poster te zetten.

Los daarvan verwacht ik deze week ook geen namen. Vorige week 2 aankondigingen op 2 dagen om dan deze week verder te gaan lijkt mij niet echt logisch.

Daarom was het ook ijdele hoop mensen.
Niet te serieus nemen.
Maar met een naam per woensdag zouden ze het wel tot april volhouden. . Met het nachtprogramma wel tot mei.

Maar een naam per keer zal idd niet zo'n impact geven als een set van 10 namen ergens

Daarom was het ook ijdele hoop mensen.
Niet te serieus nemen.
Maar met een naam per woensdag zouden ze het wel tot april volhouden. . Met het nachtprogramma wel tot mei.

Maar een naam per keer zal idd niet zo'n impact geven als een set van 10 namen ergens

“What’s in a name?
That which we call a rose
By any other word would smell as sweet.”

Okee doei

• Thinking
Waarderingen: Valthys en MartinB
Wat vinden we van de nieuwe The Ghost Inside eigenlijk? Ik vind de verandering toch wel vrij extreem.
Al is het natuurlijk wel populair voor metalcore bands om je geluid wat toegankelijker te maken, vind ik het hier toch niet zo goed werken. (heb hetzelfde bij While She Sleeps met To The Flowers bijvoorbeeld). Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt. Ook van niet-fans, als je onderstaande nummers achter elkaar beluisterd.

Hoe ga je precies van dit:
Naar dit:
dit maakt voor mij dan weer datk wel naar the ghost inside zou gaan luisteren. 2e stijl spreekt me beter aan 😁

• Leuk
Waarderingen: Loek123
We krijgen nog 13 namen

Wanneer? Goede vraag. Wie het weet mag het zeggen :)

Mijn wilde gok die nergens op gebaseerd is zegt Maart.
Hier nog wat richtdatums van vorige editie:
  • 26-jan Nieuwe namen (30)
  • 15-mrt Laatste namen (13)
  • 17-apr Skullies on sale
  • 10-mei Time table
  • 1-jun Festival map
  • 7-jun Uitverkocht
  • 18-jun Signing sessions
Ik snap de spanning en de hype, maar laten we het hier alsjeblieft wel nog een klein beetje normaal houden..
Loopt nog aardig synchroon:
  • 22-jan Headliner
  • 29-jan Headliner
  • 30-jan Nieuwe namen (28)
Samen ook 30 namen dus, en ook nog precies 13 resterend. 🙂

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Veel bands die dit jaar bij hun tour een volledig album spelen. Slipknot, Disturbed, BFMV, Trivium, Between the Buried and Me....
Wat ik op zich wel wat raar vind.

ik begrijp het sentiment wel om een album te vieren na zoveel jaar maar iedereen weet ook dat niet elk nummer op een album een even grote voltreffer is.
Als ik een ticket koop om een band te zien wil ik echt wel de grootste kans op zoveel mogelijk van hun beste nummers. Een album kan je vieren maar het volledig brengen lijkt me niet meteen de beste zet, lijkt me eerder iets om het voor de band zelf wat interessant te houden..

Mij lijkt dit ook een reden te kunnen zijn dat BFMV passage in België niet uitverkocht is.

• Leuk
Waarderingen: Nutellica en MetalLimbo

Users who are viewing this thread