Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.444
8.675
Evanescence was oorspronkelijk headliner maar de kaartverkoop viel tegen waardoor deze zijn gedegradeerd tot sub, daarom staan ze er op de poster ook zo awkward tussen.

Op de poster zijn Rammstein, Scorpions en Deep Purple de drie grote namen en zijn de drie daarop volgende namen Sabaton, In Flames en Emperor de north stage headliners en dus de tweede grootste naam van iedere dag (als we evanescence even wegdenken)

Als ze het poster format zouden gebruiken dat ze tegenwoordig gebruiken dan zouden Sabaton, In Flames en Emperor als tweede grootste naam van iedere dag worden gepresenteerd. Dit zijn dan ook gewoon duidelijk de headliners van de tweede mainstage.

Evanescence zou dan waarschijnlijk ergens tussen Sabaton en Scorpions op de poster worden gezet zoals Disturbed in 2023 tussen de headliners in stond op de poster

Ik zie al waar het mis gaat. De mobiele versie van clashfinder laat tegenwoordig niet meer per dag alles zien, maar per stage.

Ik las het als In Flames en Sabaton op eenzelfde dag de afsluiters, maar het was per dag de North Stage onder elkaar.

Vervelende update van clashfinder
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel en Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.660
6.806
Ik zie al waar het mis gaat. De mobiele versie van clashfinder laat tegenwoordig niet meer per dag alles zien, maar per stage.

Ik las het als In Flames en Sabaton op eenzelfde dag de afsluiters, maar het was per dag de North Stage onder elkaar.

Vervelende update van clashfinder
Kun je onderin veranderen, hij opent mobiel standaard op het tabblad "Line-up" met dat overzicht per podium, maar als je "Clashfinder" kiest krijg je gewoon het blokkenschema van alles naast elkaar.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
648
823
Ik heb In flames een headlineshow zien geven in Wacken in 2012
zo goed als toen heb ik ze nooit meer gezien zowel qua show als qua live performance.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en sven.cr

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
156
242
Ja eens!

Zag ze op Sweden Rock in 2022 als headliner en dat was echt tof. Ze kunnen een hele mooie headline show neerzetten en hebben de hits ervoor. Het verbaast me dan toch dat ze in de Benelux best afgezakt zijn.

Ik ben benieuwd, ga ze eerst 13 oktober in Den Bosch zien en hopelijk op Graspop 2025
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

olikat

Nieuw lid
11 nov 2022
3
10
1722951685--Rockstadt-Extreme-Fest-2025.webp
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
867
1.723
Ik ben er op Graspop ooit van gaan lopen van Marilyn Manson maar de keer erna was het niet slecht eigenlijk


Het heeft potentieel om een topshow te zijn, leuke nummers en leuke act. Maar de drank en drugs doen hem veel meer kwaad dan goed. Moest hij dat achter zich laten en deftige muzikanten en een leuke showproductie in elkaar knutselen dan ben ik benieuwd
Footage from his recent performances look extremely promising, almost sounds and looks like early 2000s Manson. Also, Reba from Code Orange is on guitar, how cool is that? I’d love to see it at Graspop.

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.955
8.860
Ik moet het misschien wat meer van me afzetten, maar het raakt me eigenlijk wel echt dat wij als metalcommunity een monster als Manson niet kunnen uitbannen. Het zou me echt heel erg teleurstellen als de Europese festivals zich laten verleiden tot het boeken van deze verkrachter, nu de storm rondom zijn persoon weer wat is gaan liggen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.431
4.733
Ik moet het misschien wat meer van me afzetten, maar het raakt me eigenlijk wel echt dat wij als metalcommunity een monster als Manson niet kunnen uitbannen. Het zou me echt heel erg teleurstellen als de Europese festivals zich laten verleiden tot het boeken van deze verkrachter, nu de storm rondom zijn persoon weer wat is gaan liggen.
Vermeende verkrachter toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
356
731
Vermeende verkrachter toch?

Het blijft wel een controversiële figuur en je kan je afvragen of je een social media shitstorm moet riskeren voor iemand die ook nog eens één van de meest erbarmelijke live-reputaties in de metal heeft. Het is niet zo dat de kans groot is dat hij al die (hypothetische) bullshit waard is.
 
  • Leuk
Waarderingen: TMS98 en Jamel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.025
5.346
Als iemand nog onder onderzoek staat voor zo'n dingen moet je het sws laten.
Los van hoe achtergesteld het Amerikaanse rechtsysteem is in verkrachtingszaken, waarbij je binnen de zoveel jaar na de gebeurtenissen klacht moet indienen. Daarnaast heeft hij al wat zaken liggen settlen, dat doe je niet als je onschuldig bent, lijkt me
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
344
505
Ik heb In flames een headlineshow zien geven in Wacken in 2012

zo goed als toen heb ik ze nooit meer gezien zowel qua show als qua live performance.
Klinkt best goed inderdaad!
Doet toch wel iets met een band hoor een festival mogen headlinen, zekers als het van het kaliber Wacken is.
Zijn over het algemeen toch shows waar je echt bij wilt zijn.
Kijk bv. ook naar BMTH op graspop dit jaar 🫡
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken