Graspop Metal Meeting 2025

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.437
Zo extreem zal het nu wel niet zijn maar ... Ja ik moet zwijgen. Waarschijnlijk loopt alles wel goed met de voorbereidingen
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Ter referentie, Alcatraz heeft zelf al aangegeven een headliner binnen te hebben, dus zal Graspop dat ook al wel hebben. Bij Graspop zal dat vaak ook al een heel stuk vroeger zijn doordat het om grotere tours gaan, die 1-2 jaar op voorhand vast liggen.
Is natuurlijk niet altijd zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
344
505
Op zich niet slecht dat ze tot ten minste Nov wachten met namen. Ben je net iets zekerder dat ze er ook effectief gaan staan. (cancel, sterfte, oid)
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
296
U denkt dat de heren Schoenmaekers en Van Geel met z'n tweetjes de gehele opbouw, afbouw, catering, security, artiesten, communicatie, marketing, ticketverkoop en alles wat er nog bij komt kijken bij zo'n event voor hun rekening nemen?
Vroeger wel, maar na Covid konden ze de catering niet meer aan en hebben die overgelaten aan Bevers, maar al de rest...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Zo extreem zal het nu wel niet zijn maar ... Ja ik moet zwijgen. Waarschijnlijk loopt alles wel goed met de voorbereidingen
Toen ik met ze aan het mailen was over de vermiste iPhone gaf de dame in kwestie al aan dat ze vanaf begin Juli al niet veel meer op kantoor zouden zijn..ten tijde van AC/DC zou dat weer wat meer worden. Denk dus dat een week of 2 na AC/DC de bezetting weer heel laag zou zijn. 80 tot 90 procent van de acts zullen ook al wel geboekt zijn. Graspop kiest er nou eenmaal voor om pas rond Oktober/November de eerste namen bekend te maken.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Vroeger wel, maar na Covid konden ze de catering niet meer aan en hebben die overgelaten aan Bevers, maar al de rest...
Dat zal toch helaas voor ons met de centjes te maken hebben. Alhoewel ik het aanbod dit jaar beter vond als vorig jaar. Maar dat kan ook aan mijn beleving liggen
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.437
Tarja heeft op haar Facebook gezet dat Wacken de eerste festivaldatum is die ze bekend maken. Dus ze doet meerdere festivals volgende zomer samen met Marco. Of dat iets in België (of Nederlands) zal bij zijn, en of dat het dan Graspop of Alcatraz (of nog iets anders) zal zijn weet ik uiteraard niet.
Wacken is dichter bij Alcatraz zoals iedereen weet maar het is een Finse band dus de kans dat ze de hele zomer lang Europese festivals doen (en dus op Graspop eerder staan) bestaat ook
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.876
5.271
Tarja heeft op haar Facebook gezet dat Wacken de eerste festivaldatum is die ze bekend maken. Dus ze doet meerdere festivals volgende zomer samen met Marco. Of dat iets in België (of Nederlands) zal bij zijn, en of dat het dan Graspop of Alcatraz (of nog iets anders) zal zijn weet ik uiteraard niet.
Wacken is dichter bij Alcatraz zoals iedereen weet maar het is een Finse band dus de kans dat ze de hele zomer lang Europese festivals doen (en dus op Graspop eerder staan) bestaat ook
Ze stond er al dit jaar, lijkt me een pak waarschijnlijker voor Alcatraz
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
76
136
Dit zijn de grote namen uit het lijstje, waarbij de rode namen er dit jaar al stonden en dus een kleine kans hebben om er opnieuw te staan
Bekijk bijlage 9900
In Flames hebben ook ooit geheadlined, al was dat niet de sterkste headliner ooit.
Gojira heeft eveneens pas een keer geheadlined. Ik zie liever In Flames dan Gojira eerlijk gezegd.
Maar allebei als sub voor bijvoorbeeld Slipknot en Within Temptation moet ook haalbaar zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.439
8.672
In Flames hebben ook ooit geheadlined, al was dat niet de sterkste headliner ooit.
Gojira heeft eveneens pas een keer geheadlined. Ik zie liever In Flames dan Gojira eerlijk gezegd.
Maar allebei als sub voor bijvoorbeeld Slipknot en Within Temptation moet ook haalbaar zijn.

Volgens mij heeft In Flames nooit geheadlined, wel eens sub, maar die stonden de vorige keer (2023) gewoon rond 17:30 te spelen.
Dus headliner zullen ze wel niet zijn, ze kunnen er wel gewoon staan natuurlijk, maar vermoed dan eerder Alcatraz
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Volgens mij heeft In Flames nooit geheadlined, wel eens sub, maar die stonden de vorige keer (2023) gewoon rond 17:30 te spelen.
Dus headliner zullen ze wel niet zijn, ze kunnen er wel gewoon staan natuurlijk, maar vermoed dan eerder Alcatraz
In flames heeft wel degelijk eens het festival afgesloten, ik denk na sabaton als ik me goed herinner. Maar dat was met de oude setup toen je officieel maar 1 headliner per dag had, in dit geval dus sabaton.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alma

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.439
8.672
In flames heeft wel degelijk eens het festival afgesloten, ik denk na sabaton als ik me goed herinner. Maar dat was met de oude setup toen je officieel maar 1 headliner per dag had, in dit geval dus sabaton.

Afsluiter van de dag dan wel, maar zelfs toen stonden ze niet bovenaan de poster, met de edities daarna alleen maar lager op het affiche, dus dan gaan ze nu niet ineens wel headliner zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.715
8.628
Afsluiter van de dag dan wel, maar zelfs toen stonden ze niet bovenaan de poster, met de edities daarna alleen maar lager op het affiche, dus dan gaan ze nu niet ineens wel headliner zijn.
Ze waren toch gewoon north stage headliner? Dat ze wat lager op de poster stonden maakt toch verder niet uit. Maar zie het zelf idd ook niet opnieuw gebeuren, die band wordt vooral kleiner en niet groter lijkt het terwijl gojira alleen groter wordt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.439
8.672
Ze waren toch gewoon north stage headliner? Dat ze wat lager op de poster stonden maakt toch verder niet uit. Maar zie het zelf idd ook niet opnieuw gebeuren, die band wordt vooral kleiner en niet groter lijkt het terwijl gojira alleen groter wordt.

Ze sloten die stage af, maar dat zowel Sabaton als In Flames als podiumheadliners niet bovenaan de poster stonden, zegt al genoeg. Was dan ook in 2017, dat het sowieso allemaal wat dramatisch verliep qua headliners
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.715
8.628
Ze sloten die stage af, maar dat zowel Sabaton als In Flames als podiumheadliners niet bovenaan de poster stonden, zegt al genoeg. Was dan ook in 2017, dat het sowieso allemaal wat dramatisch verliep qua headliners
Nu ik op de poster kijk begrijp ik nog minder van je standpunt. In Flames staat toch gewoon als zesde grootste band van het festival, en is dus 1 van de 6 headliners?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.439
8.672
Nu ik op de poster kijk begrijp ik nog minder van je standpunt. In Flames staat toch gewoon als zesde grootste band van het festival, en is dus 1 van de 6 headliners?

Maar wel positioneel lager dan de bovenste vier en gewoon in het rijtje met de namen erna.

En zeker omdat er toen nog sprake was van 1 headliner, verwacht je toch een andere indeling op de poster. Al was Scorpions volgens mij een last minute toevoeging.

Als je deze poster zo ziet, zou ik niet zeggen dat Sabaton een headliner was
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.715
8.628
Maar wel positioneel lager dan de bovenste vier en gewoon in het rijtje met de namen erna.

En zeker omdat er toen nog sprake was van 1 headliner, verwacht je toch een andere indeling op de poster. Al was Scorpions volgens mij een last minute toevoeging.

Als je deze poster zo ziet, zou ik niet zeggen dat Sabaton een headliner was
Evanescence was oorspronkelijk headliner maar de kaartverkoop viel tegen waardoor deze zijn gedegradeerd tot sub, daarom staan ze er op de poster ook zo awkward tussen.

Op de poster zijn Rammstein, Scorpions en Deep Purple de drie grote namen en zijn de drie daarop volgende namen Sabaton, In Flames en Emperor de north stage headliners en dus de tweede grootste naam van iedere dag (als we evanescence even wegdenken)

Als ze het poster format zouden gebruiken dat ze tegenwoordig gebruiken dan zouden Sabaton, In Flames en Emperor als tweede grootste naam van iedere dag worden gepresenteerd. Dit zijn dan ook gewoon duidelijk de headliners van de tweede mainstage.

Evanescence zou dan waarschijnlijk ergens tussen Sabaton en Scorpions op de poster worden gezet zoals Disturbed in 2023 tussen de headliners in stond op de poster
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken