Graspop Metal Meeting 2025

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.757
12.406
Als activisten gaan gecancelled worden zitten we wel ergens in een vreemde tijd :ROFLMAO:
Ja precies dit. Lieve mensen, verdiep je eerst in de inhoud van een nummer voordat we gaan roepen dat het bizar is.

Heb ze in 2022 op Sweden Rock gezien. Is best goed nog live al past het beeld van mannen van middelbare leeftijd voor mij niet zo lekker bij de muziek die ze malen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
zou kunnen, maar mochten ze festivals doen, zullen ze toch zeker op hellfest staan en dat is weer in het graspop weekend. vandaar mijn gedachte.
Is toch niet zeker dat ze op Hellfest zouden staan als ze festivals doen?
Gojira stond in 2023 op Graspop en niet op Hellfest. Ze doen ook niet in elke festivalrun een Frans festival aan. Zouden ook evengoed een eigen outdoor concert kunnen geven voor paar tienduizend man ergens in Frankrijk, als ideetje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
zou kunnen, maar mochten ze festivals doen, zullen ze toch zeker op hellfest staan en dat is weer in het graspop weekend. vandaar mijn gedachte.
Die hebben in 2019 en 2022 al Hellfest gedaan, dus twee edities achter elkaar. Op Hellfest boeken ze headliners over het algemeen niet zo snel retour dus ik betwijfel of die dan weer op Hellfest staan of dat ze nog een jaartje daarmee wachten.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
156
242
Jammer dat de line-ups van Wacken en Graspop zo verschillen. Ik zou Gojira, Papa Roach en August Burns Red namelijk wel heel graag op Graspop 2025 willen zien
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Zaterdag sublime channel zero gezien. Blijbhopen dat die nog eens op graspop staan.
Ook op vrijdagavond 23 augustus te zien op het gratis festival Maanrock in Mechelen. Die avond staan ook de Belgische postproggers van Hippotraktor, de nu-metal tribute Bizkit Park en de bij ons allen wel bekende Hellmut Lotti (Goes Metal) op het hoofdpodium.
 

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
251
562
Jeugdsentiment voor mij, laat maar komen!



Pardon, waarom zouden ze daarvoor gecanceld moeten worden?
Ooit de moeite genomen om het nummer te beluisteren en de lyrics te checken?
Als er één band is die anti-racistisch is en dat niet onder stoelen of banken steekt, dan is het wel Clawfinger..!
Ik blijf het een apart nummer vinden. Ook in de jaren 90 was er dus al het gesprek dat witte mensen zo niet zwarte mensen noemen, maar zwarte mensen elkaar wel. Dus ook toen was het al, vind ik, een opmerkelijke keuze.
Juist ook omdat, zo legt een gedeelte van de zwarte gemeenschap het uit, het niet aan witte mensen is te bepalen welke woorden wel en niet gebruikt worden, en dat is juist wat Clawfinger wel doet met dit nummer.

Daarbij zeggend dat ik het als witte man overigens ook nog steeds niet begrijp waarom je een "scheldwoord" of hoe je het ook noemt wel tegen elkaar zegt als zwarte mensen maar niet door witte mensen dat wil horen. En dan denk ik dus, het is ook niet aan mij daar iets van te vinden, want ik hoor niet bij die gemeenschap.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Ik heb even een overzicht gemaakt van alle bands die tot nu toe zijn aangekondigd door diverse Europese festivals.
Dit is een mix van Juni festivals en Augustus festivals, en moet uiteraard verdeeld worden over alle Belgische festivals en slechts een klein deel zal op Graspop eindigen, maar toch leuk om zo vroeg al te zien dat er aardig wat kanshebbers zijn
ApocalypticaWacken
WindroseWacken
Saltatio MortisWacken
SaxonWacken
MinistryWacken
Michael SchenkerWacken
Beyond the blackWacken
ClawfingerWacken
Peyton PerrishWacken
Brothers of metalWacken
Machine HeadWacken
DominumWacken
Tarja + MarkoWacken
Within TemptationWacken
Orange GoblinWacken
Papa RoachWacken
CelesteWacken
Angel WitchWacken
GojiraWacken
ClownsWacken
CrownshiftWacken
Dimmu BorgirWacken
DoolWacken
Seven SpiresWacken
HanabieWacken
IotunnWacken
KrisiunWacken
Night DemonWacken
AmarantheRock Imperium festival
SoenRock Imperium festival
DADRock Imperium festival
GunRock Imperium festival
Kissin DynamiteRock Imperium festival
GloryhammerRock Imperium festival
HellhammerRock Imperium festival
Cattle DecapitationRock Imperium festival
SatanRock Imperium festival
HellllripperRock Imperium festival
91suiteRock Imperium festival
Lamp3aRock Imperium festival
StrangersRock Imperium festival
In FlamesRock Imperium festival
Dying fetusRockstadt
ObituaryRockstadt
Static XRockstadt
The KovenantRockstadt
BaneRockstadt
Oranssi PazuzuRockstadt
DevildriverRockstadt
Fit For A KingRockstadt
Lorna ShoreNovarock
Electric CallboyNovarock
SlipknotNovarock
MeshuggahSouth of heaven
HatebreedSouth of heaven
TexturesSouth of heaven
Sacred ReichSouth of heaven
MidnightSouth of heaven
WolfbrigadeSouth of heaven
GutalaxSouth of heaven
Legion of the damnedSouth of heaven
Severe TortureSouth of heaven
From the cryptSouth of heaven
RipsawSouth of heaven
Heaven Shall BurnVainstream Rockfest
A day to remember
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Papa Roach stond er dit jaar niet, maar verder super overzicht!
Sommige namen zelfs al voor meerdere festivals aangekondigd (Wind Rose, Gloryhammer ook voor Into The Grave bijvoorbeeld)
Ohja dacht dat papa roach dit jaar was maar was vorig jaar idd. Alsnog verwacht ik die eerder op iets als pukkelpop aangezien ze in Augustus touren.

Als een band op meerdere festivals geboekt staat heb ik inderdaad alleen 1 festival naam genoteerd. Windrose lijkt volgend jaar gewoon ieder Europees festival te doen haha
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
296
Nog 3,5 maanden wachten en dan komt half november Graspop ook wel met de eerste namen. (waarschijnlijk)
Dus kunnen we ons nog wel een tijdje amuseren met speculeren over wie er gaat komen.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.437
Hopelijk inderdaad in november, als ze niet teveel vertraging oplopen door Ac/Dc. Afbraak nog en dergelijke. Normaal gezien zijn ze denk ik rond deze tijd al bezig met de onderkant van de affiche denk ik maar nu zal alle focus nog op Ac/Dc liggen. Zou me niet verschieten als ze nog maar met de headliners bezig zijn
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.335
2.661
Hopelijk inderdaad in november, als ze niet teveel vertraging oplopen door Ac/Dc. Afbraak nog en dergelijke. Normaal gezien zijn ze denk ik rond deze tijd al bezig met de onderkant van de affiche denk ik maar nu zal alle focus nog op Ac/Dc liggen. Zou me niet verschieten als ze nog maar met de headliners bezig zijn
Die 2 zaken liggen compleet los van elkaar toch?
 

The Black

Randprogramma
27 feb 2015
113
111
Hopelijk inderdaad in november, als ze niet teveel vertraging oplopen door Ac/Dc. Afbraak nog en dergelijke. Normaal gezien zijn ze denk ik rond deze tijd al bezig met de onderkant van de affiche denk ik maar nu zal alle focus nog op Ac/Dc liggen. Zou me niet verschieten als ze nog maar met de headliners bezig zijn
Programmeren/boekingen heeft echt geen taak aan AC/DC nu hoor. Allang niet meer.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.949
8.837
Hopelijk inderdaad in november, als ze niet teveel vertraging oplopen door Ac/Dc. Afbraak nog en dergelijke. Normaal gezien zijn ze denk ik rond deze tijd al bezig met de onderkant van de affiche denk ik maar nu zal alle focus nog op Ac/Dc liggen. Zou me niet verschieten als ze nog maar met de headliners bezig zijn
U denkt dat de heren Schoenmaekers en Van Geel met z'n tweetjes de gehele opbouw, afbouw, catering, security, artiesten, communicatie, marketing, ticketverkoop en alles wat er nog bij komt kijken bij zo'n event voor hun rekening nemen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken