Graspop Metal Meeting 2025

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
498
539
Volgens mij heeft In Flames nooit geheadlined, wel eens sub, maar die stonden de vorige keer (2023) gewoon rond 17:30 te spelen.
Dus headliner zullen ze wel niet zijn, ze kunnen er wel gewoon staan natuurlijk, maar vermoed dan eerder Alcatraz
In Flames stond in 2017 samen met Deep Purple als headliner.
Datzelfde jaar stonden Rammstein en Emperor, Scorpions en Sabaton.
Evanescene trok te weinig publiek als headliner, waardoor ze Scorpions bijboekten als headliner en Evanescene gedegradeerd werd.
Met een headliner als Rammstein, zijn de gemiddelde kosten voor een headliner ver overschreden. Dat moet ergens terug te zien zijn. In dit geval in de headliners.
Toch heb ik In Flames 10x liever als headliner dan bijv FFDP.

Hieronder zie je het blokschema. Wellicht verduidelijkt dat het voor Koekdoos.

 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.678
In Flames stond in 2017 samen met Deep Purple als headliner.
Datzelfde jaar stonden Rammstein en Emperor, Scorpions en Sabaton.
Evanescene trok te weinig publiek als headliner, waardoor ze Scorpions bijboekten als headliner en Evanescene gedegradeerd werd.
Met een headliner als Rammstein, zijn de gemiddelde kosten voor een headliner ver overschreden. Dat moet ergens terug te zien zijn. In dit geval in de headliners.
Toch heb ik In Flames 10x liever als headliner dan bijv FFDP.

Hieronder zie je het blokschema. Wellicht verduidelijkt dat het voor Koekdoos.


Had al gezien dat clashfinder gewoon anders ingesteld stond, waardoor de headliners anders leken dan dat ze waren, maar in 2017 was Rammstein nog niet zo extreem groot als dat ze nu zijn, dus misschien viel het in verhouding nog mee dat jaar. Ik denk niet dat ze meer hebben gekost dan GNR in hun eerste jaar van de reünie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.300
1.163
Had al gezien dat clashfinder gewoon anders ingesteld stond, waardoor de headliners anders leken dan dat ze waren, maar in 2017 was Rammstein nog niet zo extreem groot als dat ze nu zijn, dus misschien viel het in verhouding nog mee dat jaar. Ik denk niet dat ze meer hebben gekost dan GNR in hun eerste jaar van de reünie?
dat was boekhoudkundig niet goedkoop...
rammstein was toen al een duur hapje als ik me niet vergis
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
498
539
Had al gezien dat clashfinder gewoon anders ingesteld stond, waardoor de headliners anders leken dan dat ze waren, maar in 2017 was Rammstein nog niet zo extreem groot als dat ze nu zijn, dus misschien viel het in verhouding nog mee dat jaar. Ik denk niet dat ze meer hebben gekost dan GNR in hun eerste jaar van de reünie?
Wellicht moet men hier die site niet overal voor gebruiken. Er is zo'n zoekmachine....goo-gel of zoiets?
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.678
Wellicht moet men hier die site niet overal voor gebruiken. Er is zo'n zoekmachine....goo-gel of zoiets?

Clashfinder werkt prima verder hoor. Gebruik het al jaren (normaal gesproken ;) ) succesvol.

Het is gewoon net als de link die jij stuurde een timetable
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.446
8.678
is toen ook enkel gehaald door extra steun van LN dacht ik?

Rammstein was met hulp vanuit de eigenaar van Werchter dacht ik, die uitleg is op t forum wel ergens te vinden, is meermaals benoemd door de jaren in ieder geval.

Dacht dat er toen veel problemen waren met annuleringen van headliners?
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.300
1.163
Rammstein was met hulp vanuit de eigenaar van Werchter dacht ik, die uitleg is op t forum wel ergens te vinden, is meermaals benoemd door de jaren in ieder geval.

Dacht dat er toen veel problemen waren met annuleringen van headliners?
zou kunnen
is allesinds de enige keer sinds 2009 dat ik ze miste in eigen land.
en achteraf heel veel spijt van gehad
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
42
80
De privé zaken van een artiest staan los van de artistieke kant tot op een zekere hoogte. (Moord wordt doorgaans gebruikt als de drempel). Mensen maken fouten in hun leven en bij bekendheden wordt daar met een vergrootglas naar gekeken omdat de boekskes gevuld moeten raken. Ook weet enkel de artiest en andere betrokkenen hoe de vork aan de steel zit dus niemand moet online nog eens een extra proces gaan voeren. Als gij door de weinige info die ge bezit niet meer achter een bepaalde persoon/artiest staat. Blijf dan met uw teder zieltje thuis en mis al de pret.

Overigens zijn mensen die het hardst roepen over hoe slecht iemand is meestal zelf geen haar beter.
Ik begrijp het sentiment. Als buitenstaander heb je simpelweg niet alle feiten en is het onmogelijk om een volledig beeld te vormen. Tegelijkertijd mag ik mijn mening vormen op basis van de verhalen die er wel liggen, en die lat ligt een stuk lager dan voor een strafrechtelijke veroordeling. Momenteel wordt er wat mij betreft niet zo’n positief beeld geschetst.

Ook snap ik dat je muziek tot op zekere hoogte los kan zien van de artiest. Maar toch vind ik het persoonlijk moeilijk om naar iemand te staan luisteren en hem in die zin direct te steunen terwijl hij waarschijnlijk allemaal erge dingen op zijn kerfstok heeft. En ik hoop dan dat anderen datzelfde hebben. Als een festival hem dan wel uitnodigt laat dat zien dat anderen daar minder waarde aan hechten en dat wringt met mijn gevoel voor rechtvaardigheid.

Goed. Als ie er wel staat ben ik teleurgesteld en daar blijft het dan bij. Ga ik inderdaad bij een andere band staan.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
338
710
Bekijk bijlage 9968
Deze vallen al af voor graspop dus schrijf Gojira maar op.
Ik had Gojira ook eigenlijk niet verwacht op Alcatraz volgend jaar en juist 100% een headline spot op GMM. Verbaas mij al over de 'sub'nummering op Wacken.

Gojira heeft echt (of je het nou leuk vind of niet) een top keuze gemaakt om gewoon een nummer te doen bij de OS. Populariteit van die band is nu door het dak heen. En terecht ook. Verdienen gewoon afsluiter plekje op elk festival dat ze komen volgend jaar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.718
8.630
FB_IMG_1723234355719.jpg


Deze poster hier ook nog maar even delen, al is het meer voor Alcatraz. Meesten hiervan zullen dus afvallen voor GMM

Ben zelf vooral verbaasd over Trivium, die band heeft het juni festival seizoen voor het laatst gedaan in 2019, Terwijl ze in 2023 nog op alle augustus festivals stonden waaronder ook Alcatraz. Zou denken dat het hoog tijd wordt voor die band om weer eens graspop,hellfest download etc. te doen. aangezien ze in jan/feb ook een europese tour doen betwijfel ik of ze juni er ook nog bij pakken, 3 europese tours in 1 jaar is misschien wat te gek voor een amerikaanse band.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
136
185
S
Zo blijven er idd bar weinig bands over zeg... Alle festivals kunnen dan niet meer doorgaan 🥴.
Zo'n artiesten verdienen gewoon geen positieve publieke aandacht of juist publiek dat net zo naar als de artiest zelf is (check). Klaar.
Ik denk wel dat je realistisch moet blijven.
Rock of rock n roll hebben altijd een losbollig, rebels imago gehad.
Drugsgebruik, alcohol, seks enz.
Dan heb je nog punk en hardcore wat puur rebeliserend en opstandig gedrag uitdraagt.
Metal is een extreme variant er van.
Is het dan een realistische "norm" om te hanteren dat een band niks op zijn kerfstok heeft? Die bandleden doken met vele groepies het bed in. Vrijwel geen getuigen, dus hoe ga je bewijzen dat het achteraf toch niet zo gewillig was. Dat blijft gewoon een lastige zaak.

Hardrock zonder "regels breken" is zoiets als happy hardcore zonder pillen, of reggae zonder wiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.660
6.806
Hardrock zonder "regels breken" is zoiets als happy hardcore zonder pillen, of reggae zonder wiet.
Het grote verschil is dat pillen/wiet iets is wat je jezelf toedient. Seksueel wangedrag zijn anderen het slachtoffer van. In mijn ogen is daar geen excuus voor te maken, en een goede aanleiding om een eventuele boeking te heroverwegen. Iedereen moet zich wel veilig kunnen voelen backstage. Rebels zijn en regels willen breken is geen excuus voor misbruik of geweld.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.670
3.497
Het grote verschil is dat pillen/wiet iets is wat je jezelf toedient. Seksueel wangedrag zijn anderen het slachtoffer van. In mijn ogen is daar geen excuus voor te maken, en een goede aanleiding om een eventuele boeking te heroverwegen. Iedereen moet zich wel veilig kunnen voelen backstage. Rebels zijn en regels willen breken is geen excuus voor misbruik of geweld.
Volledig eens met je Dr. Hannibal!! Maar ook wil ik even aanstippen dat dit soort discussies dan het beste gevoerd kunnen worden in het Hardrock en Metal Topic.
Niet om jou hoor! Maar in het GMM topic gaan we hier nooit uitkomen. De één wil MM zien en de ander niet. Om nog even een nabrander te geven; ik heb sowieso niets met MM, dus van mij mag hij lekker in de VS blijven.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.670
3.497
S

Ik denk wel dat je realistisch moet blijven.
Rock of rock n roll hebben altijd een losbollig, rebels imago gehad.
Drugsgebruik, alcohol, seks enz.
Dan heb je nog punk en hardcore wat puur rebeliserend en opstandig gedrag uitdraagt.
Metal is een extreme variant er van.
Is het dan een realistische "norm" om te hanteren dat een band niks op zijn kerfstok heeft? Die bandleden doken met vele groepies het bed in. Vrijwel geen getuigen, dus hoe ga je bewijzen dat het achteraf toch niet zo gewillig was. Dat blijft gewoon een lastige zaak.

Hardrock zonder "regels breken" is zoiets als happy hardcore zonder pillen, of reggae zonder wiet.
Maar wat is dan "regels breken"?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken