Graspop Metal Meeting 2025

Ik ken de hele band Savatage niet eens. De vorige passage dateert volgens mijn documentatie alweer van 2001. Toen stonden ze wel groot op de poster maar lang niet als headliner.
Jon oliva's pain zegt je dan allicht ook niks?
De band die Jon heeft opgericht na het overlijden van Criss?

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Met Jon zou dat natuurlijk uniek zijn. Een mooie kans voor veel jeugd (en minder jonge jeugd) die wel bekend zijn met en houden van bands als Maiden, Scorpions, GnR (al dan niet enkel op plaat ;) ) zouden met Savatage een prachtige andere classic band kunnen ontdekken. Om dat zonder Jon te doen moeten ze toch een heel sterke zanger meebrengen (is dat al geweten wie er mee zou touren?) en is het natuurlijk nooit hetzelfde, die man zijn stem is niet zomaar te evenaren. Helaas zijn de kansen om Jon te zien wel bijzonder klein door zijn ziekte.
In deze tour zou ik hen een sublieme sub vinden voor Maiden, maar geen idee of dat prijsgewijs realistisch te noemen valt.
Ik sluit me volledig bij je aan. Met Jon was het een geweldige headliner geweest, maar zonder Jon neig ik ook meer naar een sub. Zou inderdaad goed passen voor Maiden en Powerwolf.

Geen idee wie ze meebrengen op tour, eigenlijk. Heb me daar verder ook niet in verdiept, omdat er tot vandaag nog niet echt iets concreets wees naar Graspop of een andere gelegenheid in de buurt. Behalve dan dat ene random festival in Brazilië waar ze voor aangekondigd zijn.

Does anyone else find this whole way of "releasing one headliner per day" a bit tiring? I can understand if certain announcements need to be timed with band's own tour announcements but other than that I don't think this way of marketing the line-up makes it any more enticing or resulting in more ticket sales. What do you guys think? Are there any other precedents from other festivals?

• Leuk
Waarderingen: bunsofsteel en Nightrage
Last resort is een grote hit geweest. Verder niet echt hoor.
Lol. Broken Home, Blood Brothers en Between Angels and Insects was indertijd niet weg te slaan van MTV/TMF en Stubru. Enkel Last Resort benoemen ligt dan toch eerder aan de gaten in uw geheugen vrees ik.

Daarna zijn ze iets weggezakt, maar Scars, Getting Away With Murder, Hollywood Whore en Forever hebben toch redelijk veel airplay gekregen en zijn leuke meezingers live. Van mij mogen ze gerust een hoge stek krijgen. Headliner is misschien net iets te hoog gegrepen, maar vlak daaronder (of boven, afhankelijk van hoe je het bekijkt) zit er altijd wel een feestje in. 2 jaar geleden was het toch de eerste band die heel de meute meekreeg.

Does anyone else find this whole way of "releasing one headliner per day" a bit tiring? I can understand if certain announcements need to be timed with band's own tour announcements but other than that I don't think this way of marketing the line-up makes it any more enticing or resulting in more ticket sales. What do you guys think? Are there any other precedents from other festivals?
I think it is great they release the headliners this way! Otherwise they would have kept us waiting even longer in-between announcements.

• Leuk
Waarderingen: bharatparikh en Loek123
I personally prefer the Alcatraz approach. No bullshit, just a whole bunch of names in one go and no teasers or anything. I'm also more interested in the smaller names, as headliners are not the most interesting about visiting festival.

For sure! I saw Jon performing with Jon Olivia's pain in graspop 2012 and it was one of the most unique shows I've ever witnessed
Ever since that set and especially after the legendary Wacken headlineset I'm waiting for a full Savatage reunion at Graspop. That's why I'm not quite sure how much I'd enjoy a set without Jon as it was Jon who got me into their music in the first place.

Oh well, first let's wait and see if the rumours are even true, I guess!

Wanneer verwachten jullie dat de prijzen voor de tickets/accomodaties bekend worden :) pas naar de batch aankondiging of vandaag of morgen voor de Mastercard Pre-sale?

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Ever since that set and especially after the legendary Wacken headlineset I'm waiting for a full Savatage reunion at Graspop. That's why I'm not quite sure how much I'd enjoy a set without Jon as it was Jon who got me into their music in the first place.

Oh well, first let's wait and see if the rumours are even true, I guess!
That Wacken Show really was legendary. I remember the pouring rain and how we didn’t care about all the mud because the show was so good. Good times!

That Wacken Show really was legendary. I remember the pouring rain and how we didn’t care about all the mud because the show was so good. Good times!
Oh man, you were there? That must've been one of the best live experiences you've ever witnessed. I get goosebumps everytime I'm just watching pieces of it on Youtube.

• Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread