Graspop Metal Meeting 2025

Ik vraag ma af wat jullie eigenlijk zouden zien als een realistische (dus geen ramstein, metallica en tool combineren :LOL:) Ideale set van 8 headliners aangezien er (zeker op social media) vrij veel commentaar is op alle boekingen. (stel dat alle bands volgend jaar zouden touren)

Voor mij zou dat ongeveer zo uitzien:

do: Sleep token - System of a down Sub: Electric Callboy
vr: Gojira - Within Temptation Sub: Mastodon
za: Parkway drive - Bring me the horizon Sub: Architects
zo: Alice cooper - Sabaton Sub: Lamb of god
Hm, als we uitgaan van een 'blank slate' (geen van de bands heeft de afgelopen jaren op GMM gestaan, noch ergens anders gezien), dan zou het wellicht zoiets worden (volgorde niet echt belangrijk):
  • Ghost
  • Gojira
  • Iron Maiden
  • Nightwish
  • Parkway Drive
  • Sabaton
  • Tool
  • Volbeat

Ik heb net vernomen dat Savatage (zonder zieke Jon Oliva) gaat optreden in Nederland en vermoedelijk headliner wordt op Graspop!
Hmm, daar zou ik heel dubbel in staan... Savatage staat heel hoog op m'n wishlist en zou ik een geweldige headliner vinden. Maar zonder Jon Oliva...? Ik weet het niet zo goed.

Maar goed, eerst maar eens zien of dit klopt.

Hmm, daar zou ik heel dubbel in staan... Savatage staat heel hoog op m'n wishlist en zou ik een geweldige headliner vinden. Maar zonder Jon Oliva...? Ik weet het niet zo goed.

Ik ken de hele band Savatage niet eens. De vorige passage dateert volgens mijn documentatie alweer van 2001. Toen stonden ze wel groot op de poster maar lang niet als headliner.

Ideale headliners line up
Do: sabaton(2stages met koor en orkest)
Marquee op donderdag: carcass
Jupiler op donderdag: biohazard
Vr: system of a down & lamb of god
Marquee op vrijdag: opeth
Jupiler op vrijdag: me first and the gimme gimmes
Za: slipknot & parkway drive
marquee op zaterdag: dream theater
jupiler op zaterdag: saxon
Zo: judas priest & gojira
Marquee op zondag: kreator
Jupiler op zondag: motionless in white
Sabaton is not an option they will not do a summer tour

Met Jon zou dat natuurlijk uniek zijn. Een mooie kans voor veel jeugd (en minder jonge jeugd) die wel bekend zijn met en houden van bands als Maiden, Scorpions, GnR (al dan niet enkel op plaat ;) ) zouden met Savatage een prachtige andere classic band kunnen ontdekken. Om dat zonder Jon te doen moeten ze toch een heel sterke zanger meebrengen (is dat al geweten wie er mee zou touren?) en is het natuurlijk nooit hetzelfde, die man zijn stem is niet zomaar te evenaren. Helaas zijn de kansen om Jon te zien wel bijzonder klein door zijn ziekte.
In deze tour zou ik hen een sublieme sub vinden voor Maiden, maar geen idee of dat prijsgewijs realistisch te noemen valt.

Users who are viewing this thread