Graspop Metal Meeting 2025

Hmm, daar zou ik heel dubbel in staan... Savatage staat heel hoog op m'n wishlist en zou ik een geweldige headliner vinden. Maar zonder Jon Oliva...? Ik weet het niet zo goed.

Maar goed, eerst maar eens zien of dit klopt.
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken of vinden..

Moet bekennen dat ik ze nooit goed heb leren kennen, maar het lijkt me wel een band die met een paar luisterbeurten zomaar op mijn lijstjes omhoog zou kunnen schieten (ben maar alvast begonnen met luisteren ;) )!

Nog grotere twijfels heb ik over hoe die band zou vallen als headliner in Benelux en GMM in het bijzonder.
Ik vrees dat de social media zouden ontploffen (en niet op een positieve manier)... 🤯
En dan idd ook nog eens zonder bandleider Oliva.. ☹️

Desalniettemin zijn ze ongetwijfeld een grote band, getuige ook hun dubbel headline show (met Trans-Siberian Orchestra) op Wacken in 2015.
Aan de andere kant is Duitsland een echt power metal land, waar zo een band veel beter op zijn plek is.

Ach, voor mij mogen ze alleszins komen als headliner, ik houd wel van een leuk, fris experimentje! 🙂
Zoals Wacken 2015 zal het wel niet worden, maar als het al een klein beetje in de buurt zou kunnen komen... 😉

(vanaf 9:50 op beide podia)

Fun fact, de aankondiging zou in ieder geval haast perfect matchen met die van Wacken 2015 😁:

1732632492774.png

Ik zie sommige grapjes maken voor zondag 1st till en nadien Rammstein maar vraag me wel af of de HL plek van Till dit jaar niet in een afspraak zit om volgend jaar Rammstein te kunnen zetten?

Ik dacht dat Rammstein geen festivals meer ging doen ivm die mega productie die ze meenemen? Of zouden ze de productie dan weer inwisselen voor iets wat geen 72 uur duurt om op te bouwen?

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken of vinden..

Moet bekennen dat ik ze nooit goed heb leren kennen, maar het lijkt me wel een band die met een paar luisterbeurten zomaar op mijn lijstjes omhoog zou kunnen schieten (ben maar alvast begonnen met luisteren ;) )!

Nog grotere twijfels heb ik over hoe die band zou vallen als headliner in Benelux en GMM in het bijzonder.
Ik vrees dat de social media zouden ontploffen (en niet op een positieve manier)... 🤯
En dan idd ook nog eens zonder bandleider Oliva.. ☹️

Desalniettemin zijn ze ongetwijfeld een grote band, getuige ook hun dubbel headline show (met Trans-Siberian Orchestra) op Wacken in 2015.
Aan de andere kant is Duitsland een echt power metal land, waar zo een band veel beter op zijn plek is.

Ach, voor mij mogen ze alleszins komen als headliner, ik houd wel van een leuk, fris experimentje! 🙂
Zoals Wacken 2015 zal het wel niet worden, maar als het al een klein beetje in de buurt zou kunnen komen... 😉

(vanaf 9:50 op beide podia)

Fun fact, de aankondiging zou in ieder geval haast perfect matchen met die van Wacken 2015 😁:

Bekijk bijlage 11471
Haha, wow! Dat kan toch haast geen toeval zijn? Ze gaan dat kunstje uit 2015 tien jaar na dato gewoon herhalen op Graspop!

Pfoeh, zou wat zijn he...

Ik zie sommige grapjes maken voor zondag 1st till en nadien Rammstein maar vraag me wel af of de HL plek van Till dit jaar niet in een afspraak zit om volgend jaar Rammstein te kunnen zetten?
Zouden ze echt rammstein nog kunnen boeken als headliner? Die verkopen op hun eigen toch al meer dan 100k tickets in belgie en nog eens zoveel in nederland met hun tour?

Oh man, you were there? That must've been one of the best live experiences you've ever witnessed. I get goosebumps everytime I'm just watching pieces of it on Youtube.

Yes, one of my best Wacken memories, for sure!

Nowadays I’m not really that interested in the festival but they used to have some very cool exclusive shows back in the day. That show was the pinnacle, probably the most unique booking they ever had.

Ik dacht dat Rammstein geen festivals meer ging doen ivm die mega productie die ze meenemen? Of zouden ze de productie dan weer inwisselen voor iets wat geen 72 uur duurt om op te bouwen?
They planned to do a festival tour in 2022 (?) but it was scrapped because of the allegations against Till, if I remember correctly. They did another round of stadium shows instead. At least, that’s what I heard back then.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Zouden ze echt rammstein nog kunnen boeken als headliner? Die verkopen op hun eigen toch al meer dan 100k tickets in belgie en nog eens zoveel in nederland met hun tour?
Geen idee, vroeg het me af. Zou wel netjes verklaren dat ze till meteen hl maken (weet zijn plek niet op andere festivals) en zo dan volgend jaar rammstein (mss exclusief) brengen op gmm.

Stadionbands als metallica doen toch ook nog festivals, dus waarom zouden zij dat niet kunnen.

Gwn ideetje he 😄

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Oh man, you were there? That must've been one of the best live experiences you've ever witnessed. I get goosebumps everytime I'm just watching pieces of it on Youtube.
We were there too, only problem was, we were there with a wheelchair, and there is no way, you could get onto the field with a wheelchair.
So, we didn`t go in, but stood somewhere outside on some ground where therre was no mud, an we could only see part of the videoscreen, but luckily we could hear most of it.
It was a unique experience, since Savatage/TSO was basically the main reason we went.
So infortunately we did care (a lot) about the mud

• Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: saurus, nikita en Jamel

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread