Graspop Metal Meeting 2025

Totaal wat anders ff, er wordt vaak maandelijkse spotify luisteraars aangehaald voor hoe groot een band is, maar volgens mij is dat toch heel niet zo relevant voor wat oudere bands?
Een Iron Maiden zal in verhouding weinig maandelijkse luisteraars hebben maar ze zijn een van de bekendste rock/metalbands ter wereld. Mede omdat veel fans wellicht luisteren vanaf cd/lp? Of net als ik vanaf een oude mp3-speler ;)
Niet dat ik weet wat een betere maatstaf zou zijn voor band-grootte, afgezien van "vaag onderbuikgevoel"

Totaal wat anders ff, er wordt vaak maandelijkse spotify luisteraars aangehaald voor hoe groot een band is, maar volgens mij is dat toch heel niet zo relevant voor wat oudere bands?
Een Iron Maiden zal in verhouding weinig maandelijkse luisteraars hebben maar ze zijn een van de bekendste rock/metalbands ter wereld. Mede omdat veel fans wellicht luisteren vanaf cd/lp? Of net als ik vanaf een oude mp3-speler ;)
Niet dat ik weet wat een betere maatstaf zou zijn voor band-grootte, afgezien van "vaag onderbuikgevoel"
Maandelijkse spotify luisteraars zijn inderdaad een hele slechte factor om te bepalen hoe groot een band is, niet alleen om de redenen die jij noemt maar ook nog een hoop andere factoren die deze data beinvloeden. (Locatie bijvoorbeeld) Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen die blijven aanhalen als maatstaf.

Ik vraag ma af wat jullie eigenlijk zouden zien als een realistische (dus geen ramstein, metallica en tool combineren :LOL:) Ideale set van 8 headliners aangezien er (zeker op social media) vrij veel commentaar is op alle boekingen. (stel dat alle bands volgend jaar zouden touren)
Leuke vraag, hier komt ie!

Do: Ghost - Alice Cooper
Sub: Dream Theater
Vr: Sabaton - Iron Maiden
Sub: Amon Amarth
Za: BMTH - Sleep Token
Sub: Electric Callboy
Zo: Volbeat - Judas Priest
Sub: Alter Bridge

Leuke vraag, hier komt ie!

Do: Ghost - Alice Cooper
Sub: Dream Theater
Vr: Sabaton - Iron Maiden
Sub: Amon Amarth
Za: BMTH - Sleep Token
Sub: Electric Callboy
Zo: Volbeat - Judas Priest
Sub: Alter Bridge
Ik zou hier nog ergens Parkway drive tussen zien . Misschien op de donderdag maar anders is dit wel een mooi rijtje.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
I just heard that Savatage (without sick Jon Oliva) will be performing in the Netherlands and will probably headline Graspop!
As expected, Slayer won't be coming to Europe, Kerry King will, but he'll be on Alcatraz...
Where did you hear that?
I love them but their status is really unknown- if you exclude that one show in Wacken 2015 they haven't performed in 20 years!
Maybe a marquee headline? that's really a though one. honestly just hope they are on the bill!

• Leuk
Waarderingen: saurus en festivalryo
Guys, 2024 Scorpions (who are bigger than Machine Head) was on South. Lindemann is announced for North. Does that mean the band before Till could be bigger?

Could we still get an arena filling band among the last three?

O.o
Volbeat is best you can expect, I guess

Maandelijkse spotify luisteraars zijn inderdaad een hele slechte factor om te bepalen hoe groot een band is, niet alleen om de redenen die jij noemt maar ook nog een hoop andere factoren die deze data beinvloeden. (Locatie bijvoorbeeld) Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen die blijven aanhalen als maatstaf.
Het is misschien niet de beste maatstaf maar het kan wel een goede indicatie zijn! Zeker als je de context er wat bij neemt. Je hebt natuurlijk genoeg legacy bands wat tegenwoordig iets minder luisteraars hebben maar 100% een HL positie verdienen.

hoewel het niet het beste teken van "grootheid" is, Iron Maiden haalt toch nog altijd 7.6M, dus het zegt toch iets. Ik denk wel dat je kan zeggen dat een band die "maar" 250k haalt niet als headliner (van main) gaat komen.

Grappig dat iedereen SOAD als "realistische band" beschouwt trouwens :)

Zonder ieders smaak te bekritiseren, zou ik persoonlijk liever hebben dat Papa Roach Headliner zou zijn dan Till Lindemann of Powerwolf! Ze verdienen het en hun concerten zijn altijd geweldige... En ze hebben veel hits die het publiek uit hun hoofd Kent. 🙂
Veel hits?
Enkele hits. Stonden in 2023 nog op het affiche met hun logo, maar die krijgen geen hogere plek.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Veel hits?
Enkele hits. Stonden in 2023 nog op het affiche met hun logo, maar die krijgen geen hogere plek.
I wouldn‘t be so sure about it. They can easily get a subheadliner position by now, if you ask me. Same way we‘re now discussing bands like Disturbed and Powerwolf as headliners when they weren‘t before, some bands from the 90s and 00s in particular have increased in popularity in recent years:

Suddenly Korn is headlining Download UK, The Offspring is playing in arenas and Papa Roach is top of the bill in Wacken. We‘ll see this trend increasing, especially with most 70s and 80s bands retiring in the next decade or so.

Users who are viewing this thread