Graspop Metal Meeting 2025

9bo2y5.jpg

Als Powermetal liefhebber ben ik wel blij met Powerwolf. Dit laat wel duidelijk zien dat de North en de subs eerder gelijkwaardig zijn, dan de South en de North.
Met uitzonderingen in het verleden daar gelaten.
....maar...waar ga je een vergelijkbare band halen? Iron Maiden en...?
Dan zou je 8 stadionbands moeten plaatsen ieder jaar...en daar kom je niet aan.
Powerwolf trekt 6000 man in een zaalshow, waardoor ze qua kaartverkoop in dezelfde lijn zitten als Judas Priest, Korn, FFDP, Sum41, Gojira, Epica, Panthera en Papa Roach. Dat is gewoon een andere klasse. Maar in deze tijd wel afsluiters van de North.
Daarom zou ik de North ook niet te hoog inschatten.
Machinehead en FFDP kregen een zaal van 6000 niet eens uitverkocht. En die stonden op de south. Dus zelfs dat zegt niet altijd wat. Het is puur wat er tourt of te paaien is.

Papa Roach is toch geen headliner, en die staan hoogstwaarschijnlijk gewoon op pukkelpop volgend jaar
Zonder ieders smaak te bekritiseren, zou ik persoonlijk liever hebben dat Papa Roach Headliner zou zijn dan Till Lindemann of Powerwolf! Ze verdienen het en hun concerten zijn altijd geweldige... En ze hebben veel hits die het publiek uit hun hoofd Kent. 🙂

Ervan uitgaande dat Graspop gewoon op volgorde nu elke dag van de week om 16:00 blijft aankondigen, vind ik dit wel echt een super chille strategie van ze. Gewoon twee weken lang elke dag iets droppen (op die eerste maandag na). Lekker duidelijk, niet steeds een onbekende tijd wachten. Ideaal.

Ervan uitgaande dat Graspop gewoon op volgorde nu elke dag van de week om 16:00 blijft aankondigen, vind ik dit wel echt een super chille strategie van ze. Gewoon twee weken lang elke dag iets droppen (op die eerste maandag na). Lekker duidelijk, niet steeds een onbekende tijd wachten. Ideaal.
Nu hebben we ook gewoon telkens een dag om de aangekondigde headliner te bespreken! als ze meer droppen worden sommige aankondigingen precies wat vergeten!

Wat ik wel straf vind, is het feit dat graspop toch genoeg invloed heeft om min of meer zelf te bepalen wanneer bands aangekondigd worden. Geen idee of dit een issue is voor managements, maar alle headliners die er nu staan hadden al het overgrote deel van hun eigen data aangekondigd.

Edit: trouwens, vandaag is de dag 🥳

Ik vraag ma af wat jullie eigenlijk zouden zien als een realistische (dus geen ramstein, metallica en tool combineren :LOL:) Ideale set van 8 headliners aangezien er (zeker op social media) vrij veel commentaar is op alle boekingen. (stel dat alle bands volgend jaar zouden touren)

Voor mij zou dat ongeveer zo uitzien:

do: Sleep token - System of a down Sub: Electric Callboy
vr: Gojira - Within Temptation Sub: Mastodon
za: Parkway drive - Bring me the horizon Sub: Architects
zo: Alice cooper - Sabaton Sub: Lamb of god

• Leuk
Waarderingen: Dg 129m
Ik vraag ma af wat jullie eigenlijk zouden zien als een realistische (dus geen ramstein, metallica en tool combineren :LOL:) Ideale set van 8 headliners aangezien er (zeker op social media) vrij veel commentaar is op alle boekingen. (stel dat alle bands volgend jaar zouden touren)

Voor mij zou dat ongeveer zo uitzien:

do: Sleep token - System of a down Sub: Electric Callboy
vr: Gojira - Within Temptation Sub: Mastodon
za: Parkway drive - Bring me the horizon Sub: Architects
zo: Alice cooper - Sabaton Sub: Lamb of god
Do: System of a down- electric callboy Sub: Mastodon
Vr: Falling in reverse- Slipknot Sub: Architects
Za: Avenged sevenfold- Gojira Sub: BFMV
Zo: In flames- Bring me the Horizon Sub: Killswitch engage

• On fire
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread