Graspop Metal Meeting 2025

Dit vermindert hopelijk wel mijn marquee clash die ik tot nu toe elke zondag heb gehad op Graspop. Aangezien de marquee afsluiter zondag ook altijd een erg sterke naam is!

Ik had gehoopt dat Lindemann bij een Iron Maiden of Slipknot geprogrammeerd werd. Ik ga al enkele jaren enkel maar voor 1 dag. Als Lindemann bij een van die 2 geprogrammeerd werd, was die dag voor mij wel een kanshebber.

Voor de rest: Iemand al Apocalyptica getipt? Stonden, als ik me niet vergis, al 2x op GMM en die hebben net het weekend van GMM een gat in hun tournee. Ze gaan de dagen ervoor van de UK (13/15 juni) naar Zwitserland (27 juni). Ik heb hen net in de AB gezien met hun nieuw album en de show was echt goed. Mengeling van hun eerste album met hun nieuwe metallica covers. En de covers van op hun eerste album werden hier en daar wel wat aangepast. Ook een drummer die op de meeste nummers mee speelde om wat meer punch er in te krijgen. Misschien niet iedereen zijn ding maar ik vond het wel top.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Om het met de woorden van Eric Bischoff te zeggen,: "Controversy creates cash".

Ik ben blij met nog een een originele headliner die er voor zorgt dat het verkeer verdeeld wordt over plakkers en vertrekkers.
Wat bands op politiek vlak doen of laten boeit mij absoluut niet, ik kan gelukkig voor mezelf denken.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Lars.
Goed in nl is klagen een nationale sport weet niet hoe dat zit met onze Belgische wederhelft.

En als er niks te klagen is wordt er daar wel over geklaagd.

Till Lindeman vind ik een hele matige keuze als headliner. Als solo artiest met matig eigen materiaal verdiend hij die plek niet. En dan de controverse er nog bij.

Enige voordeel is dat Graspop het op basis van de 1e 4 namen het gelukkig minder pijnlijk maakt om een jaar over te slaan.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje
Forum: "Graspop heeft altijd dezelfde headliners. Wij willen iets anders!"

Graspop *boekt nieuwe headliner*

Forum: "Die headliner willen we nie!"

🤔
Beetje flauw dit hè.

Het is niet dat ‘nieuwe headliners’ zoals pakweg Gojira, BMTH, Ghost, PWD,… hier de laatste jaren niet warm onthaald werden.

Mensen klagen niet omdat dit een nieuwe headliner is. Mensen klagen omdat Till Lindemann geboekt werd.

Till Lindeman vind ik een hele matige keuze als headliner. Als solo artiest met matig eigen materiaal verdiend hij die plek niet. En dan de controverse er nog bij.

Enige voordeel is dat Graspop het op basis van de 1e 4 namen het gelukkig minder pijnlijk maakt om een jaar over te slaan.
Goed volgens mij was de zondag toch dit jaar niet jou ding.
Er moet nog iets moois op do/vr erbij komen om jou over de streep te trekken. Of ze we dat punt gepasseerd?

Wat bands op politiek vlak doen of laten boeit mij absoluut niet, ik kan gelukkig voor mezelf denken.
Voor mezelf denken lukt mij gelukkig ook best prima. Zo kwam bij het zien van die post van Draiman de volgende gedachte in mij op: “wat een walgelijke actie, ik blijf voortaan ver uit de buurt van elk podium wat jij beklimt, en ik hoop dat boekers je er niet eens meer op plaatsen”. Maar snap best dat de meningen daarover kunnen verschillen. Juist dat is echt voor jezelf kunnen denken. Impliceren dat iedereen met een andere mening dat niet doet getuigt niet echt van een zelfstandige blik.

Niet verwacht Lindemann op deze spot te zien. Toont misschien wel het zwakteaanbod dit jaar? (?). Nu, zal wel kaarten schuiven ondanks zijn -in mijn ogen uitermate zwak- solomateriaal.
Controverse lijkt mij goed te verdedigen (vanuit standpunt organisatie !): tot op heden geen veroordeling (is niet hetzelfde als brave man).
Op naar de pakketjes nu, of volgt er nog een weekje heads? 😊🥳

Zoveel gemem over Lindemann seg. Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Iedereen die zich gekrenkt voelt, die bang is, die denkt dat Till eer rechtse seksistische facist is, die zich beledigt voelt door zijn teksten of zijn show, die bang is van blote tetten of een foef... It's only rock & roll baby, get over it! Neem een artiest niet te serieus, het is een artiest, die zijn er niet om serieus te zijn.

Zoveel gemem over Lindemann seg. Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Iedereen die zich gekrenkt voelt, die bang is, die denkt dat Till eer rechtse seksistische facist is, die zich beledigt voelt door zijn teksten of zijn show, die bang is van blote tetten of een foef... It's only rock & roll baby, get over it! Neem een artiest niet te serieus, het is een artiest, die zijn er niet om serieus te zijn.
ah nog zo'n dooddoener

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Goed hopen dat ze gewoon morgen ook weer een naam droppen ondanks tegen beter weten in.

Dan hebben we weer iets anders te melden.

Gaat er iemand nog iets leuks zien dit weekend?

ah nog zo'n dooddoener
Ja, van u had ik commentaar verwacht 🤣 Als die er niet was gekomen zou ik iets fout gezegd hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een sterke aanhanger van inclusiviteit, vandaar dat ik wel eens naar Lindemann wil gaan kijken. En als het me dan tegenvalt zal ik het ook zeggen. Maar ik heb hem gewoon nog niet solo gezien en wil het allemaal een kans geven.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread