Graspop Metal Meeting 2025

Geen idee hoe hij het deed op Graspop, maar Corey Taylor gezien in de 013 in Tilburg en het viel toch op dat zijn eigen nummers een stuk zwakker waren dan zijn Slipknot/Stone Sour. Geen slecht optreden wel, maar ik zou toch ook niet zeggen dat die headliner waardig is.

Neen, klopt allemaal volledig wat je zegt. Mij draaide het vooral rond de eerdere opmerking dat vorig jaar slechts 1 van de 3 solo-artiesten muzikaal "goed" was. Corey teert idd op zijn Slipknot & Stone Sour materiaal en dat mag hij, naar mijn mening, ook doen. Vond het echter wel gewoon een goede show. En i.t.t. Till, was hij sowieso geen headliner. Die positie zou voor Corey solo te hoog gegrepen zijn, vond dat hij vorig jaar qua spot perfect geprogrammeerd stond 😄

Mijn voorspelling nu:

Iron Maiden - Powerwolf
Slipknot - Within Temptation / Disturbed
Volbeat - Korn
Within Temptation / Disturbed - Till Lindemann.

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Eindelijk iemand die het walgelijke gedrag van de zanger van Disturbed durft te vermelden
Bron? :o Ik weet wel dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad en het nummer the sickness gaat over een jammerlijk waargebeurd verhaal. Niveau daddy van korn mss. Ben niet zeker. Waardoor hij een haat gevoel heeft tegen de maatschappij. Heb nu t-shirt van disturbed aan enkel omdat dat het enige nu-metal t-shirt is dat me past dat morgen aansluit bij bizkit park.

Gaan we meningen van individuele personen over die ellende in het Midden-Oosten nu ook al ons festivalplezier laten verpesten? Zolang een band tijdens de optredens maar gewoon optreedt. Al moet ik zeggen dat ik recent een band zag (ik weet bij god niet meer wie) die halverwege de show twee vlaggen zichtbaar had: Oekraïne en Palestina. Dat vond ik wel weer erg vet. Maar dat is omdat het overeenkomt met mijn mening. Ik zou waarschijnlijk weglopen als ik er een Israëlische vlag zie staan. Het blijft lastig... het handigst is als bands gewoon ver wegblijven van politiek tijdens de shows.
Me eens. Ik kan me er wel eens aan ergeren, zelfs als het met mijn mening overeenstemt. Je bent er voor een muzikaal optreden, geen politieke rally. Daar dient dat platform gewoon niet voor. Dat ze maar gaan preken achteraf op de weide.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Mijn voorspelling nu:

Iron Maiden - Powerwolf
Slipknot - Within Temptation / Disturbed
Volbeat - Korn
Within Temptation / Disturbed - Till Lindemann.
WT of Disturbed South Headliner? Dan konden ze beter Till daar zetten. Daar gaat toch echt nog iets groter komen maar wat (of op zaterdag) en volbeat op zondag

Er zijn wel vaak dagen waar er een constructie is met drie namen als headliners, althans op de poster. Kijk in 2023 Machine Head, Gojira, Disturbed en in 2022 KoRn, Judas Priest, FFDP. Zou de zondag niet ook zo'n dag zijn? Waar we drie namen hebben die te zwak zouden zijn als echte headliners? Sorry als ik mensen beledig maar ik vind Machine Head en Gojira ook geen sterke headliners.

Dit is mijn filosofie

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Er zijn wel vaak dagen waar er een constructie is met drie namen als headliners, althans op de poster. Kijk in 2023 Machine Head, Gojira, Disturbed en in 2022 KoRn, Judas Priest, FFDP. Zou de zondag niet ook zo'n dag zijn? Waar we drie namen hebben die te zwak zouden zijn als echte headliners? Sorry als ik mensen beledig maar ik vind Machine Head en Gojira ook geen sterke headliners.
Bij MH en Gojira heb ik me goed vermaakt. Sterker nog bij Gojira verbaasde ik me eigenlijk hoe goed ze waren, was er niets vermoedend of zonder verwachting heen gegaan relatief achter op het veld

De vraag is wat maakt iets nou een headliner?
- moeten die per se x kaarten hebben verkocht in de bekende zalen.
- of generaties lang mensen hebben vermaakt.
- Iedereen tevreden maken( hoewel Iron Maiden goed valt vluchten er ook mensen ergens anders heen).

Dus tja zeg het maar wat maakt iets nu een headliner.

BMTH: heeft volgens mij vriend en vijand verrast dat jaar.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Sommigen zullen de politieke uitingen van een artiest makkelijk los kunnen zien van hun muzikale optreden, anderen hebben daar meer moeite mee. Laten we hier in ieder geval proberen die beide meningen te respecteren, en niet de mensen die gewoon legitieme kritiek uiten op een artiest proberen de mond te snoeren. Zoiets heeft gewoon invloed op hoe een bepaalde aankondiging ontvangen wordt, dus hoort er gewoon bij, of je die mening zelf nu graag leest of niet.

Bij MH en Gojira heb ik me goed vermaakt. Sterker nog bij Gojira verbaasde ik me eigenlijk hoe goed ze waren, was er niets vermoedend of zonder verwachting heen gegaan relatief achter op het veld
Uiteraard, maar ik heb me bij Brothers of Metal ook vermaakt en het zal me niks verbazen als Till Lindemann ook hartstikke vermakelijk wordt, maar dat maakt het niet per se "sterke headliners"

Users who are viewing this thread