Graspop Metal Meeting 2025

Ik wil niemand zijn droombubbel doorprikken, ik ben immers hagelnieuw op dit forum, maar ik zie Muse niet naar Graspop komen. Hoewel het festival qua sound doorheen de jaren is afgezwakt, lijkt de sound van de groep mij nog net iets te afwijkend van de normale headliners. Mocht Muse toch komen ga ik zeker kijken want de show is doorgaans top, maar ik denk dat we ons op een andere mogelijke headliner moeten focussen.

Als ik dit FL-artikel met mogelijke headliners inzie, zie ik in een klap een hoop namen die ik eerder bij het festival zie komen. Bijvoorbeeld een Till Lindemann, zeker aangezien hij rond die tijd over de Europese festivals dwaalt. Of een Disturbed, zal mooi zijn als ze daarmee de eerste europese festivalshow van aankondigen
Dus toch Lindemann. Prima toevoeging, benieuwd of het net zo'n show gaat worden als met Rammstein destijds.

Nou ik geef Till een kans! Als hij een mainstage afsluit zal dat wel met een dusdanig goede show zijn dat Graspop het passend vond, daar kan ik wel op vertrouwen

Al vind ik het wel opmerkelijk dat de organisator vorig jaar zei een "tekort aan headliners" te hebben, terwijl TOOL, BMTH, etc. toch wel spectaculairder zijn dan de namen van 2025 tot nu toe.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Nightrage
Nou ik geef Till een kans! Als hij een mainstage afsluit zal dat wel met een dusdanig goede show zijn dat Graspop het passend vond, daar kan ik wel op vertrouwen

Denk dat ze niet echt wakker liggen van passend, eerder van de vele Duitsers die zouden komen opdagen, zoals eerder vermeld.

achja zondag ben ik vaak toch te gesloopt om echt nog te genieten van de headliner. Dan maar lekker lachen om deze waarschijnlijk absurde maar toch wel vermakelijke show. ;)

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer
Nog net op tijd in mijn voorspellingen gestoken. De eerste naam die ik echt niet moet zien met zn huidige show.
Blijkbaar gebruikt hij dezelfde bagger ook op de Amerikaanse festivals, waar ze op dat vlak nog veel sterker censureren dan hier in Europa. Dus hij zal wel aanpassen aan festivals? Wellicht niet

Prima toch
wat me wel opvalt is dat Iron maiden en slipknot beide de south stage afsluiten die dag en dat Korn en Till juist de north stage zullen afsluiten.
Wat maakt het uit wie op welke stage staat in wacken zaagt toch ook niemand of band x nu op de harder of band y op de faster stage staat die staan ook langs elkaar. En in hellfest idem enkel over graspop hoor ik dit maar. Wie welke dag afsluit zal het tijdschema wel uitmaken zeker en wat maakt het uit of dit op the north of the south is. Er zal een technische reden voor zijn miss.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Waarom eigenlijk alle haat op Till? In mijn ogen klinkt de muziek een beetje als Rammstein, en zal sowieso wel een speciale oscene show zijn?

Persoonlijk vind ik het maar een fletse Rammstein-kopie (waar ik wel fan van ben) die het, puur kwalitatief/muzikaal gezien, niet verdient om headliner te zijn. Het is vooral bekend en het is controversieel, heeft echt helemaal niets moeten presteren om tot headlinerstatus te komen. Waarmee ik niet zeg dat hij er niet mag staan, maar hooguit als sub.

Waarom eigenlijk alle haat op Till? In mijn ogen klinkt de muziek een beetje als Rammstein, en zal sowieso wel een speciale oscene show zijn?
Dat zijn nu niet meteen overtuigende argumenten? Bedoel, dan kan je er ook een Rammstein coverband neerpoten, die klinken ook als,welja, Rammstein :). Gooi er dan 2 strippers bij en je hebt het andere argument ook afgedekt.

Zwakke naam, maar wel ideaal op zondag. Kan ik vroeger aanzetten, na 4 dagen festival is dat wel welkom.

Nog net op tijd in mijn voorspellingen gestoken. De eerste naam die ik echt niet moet zien met zn huidige show.
Blijkbaar gebruikt hij dezelfde bagger ook op de Amerikaanse festivals, waar ze op dat vlak nog veel sterker censureren dan hier in Europa. Dus hij zal wel aanpassen aan festivals? Wellicht niet
Maar je kan toch moeilijk +18 label plakken aan Graspop? Dat was toch het geval in de Lotto Arena.

Ma bon, sowieso achter de PA blijven.

• Haha
Waarderingen: Piebe71
Wat maakt het uit wie op welke stage staat in wacken zaagt toch ook niemand of band x nu op de harder of band y op de faster stage staat die staan ook langs elkaar. En in hellfest idem enkel over graspop hoor ik dit maar. Wie welke dag afsluit zal het tijdschema wel uitmaken zeker en wat maakt het uit of dit op the north of the south is. Er zal een technische reden voor zijn miss.
Dat is op Graspop voor mij vooral relevant vanwege de plaatsing van de tribune. Vanaf daar kun je een optreden op de South Stage erg goed volgen, terwijl de geluidstoren in de weg staat voor optredens op de North Stage. Het liefst sta ik ergens rechts vooraan te vampieren bij één of andere niche band in een tent. Maar soms is even de benen wat rust geven en een optreden volgen vanaf de tribune ook best aangenaam in zo'n weekend. Dus vandaar voor mij liever altijd de voor mij interessante bands op South.

Weet niet of het al is gezegd maar op studio brussel geen graspop nieuws maar 52 min linkin park omdat het in 52 min was uitverkocht. (volgens het werchter forum in ten hoogste18 minuten.)

• On fire
Waarderingen: PreFXDesigns
Belachelijk dit! Een solo zanger met 500.000 maandelijkse luisteraars als headliner? Doe maar rond 16:00 op de main en dikke prima maar dit slaat echt nergens op. Ze zullen wel aan de magic mushrooms hebben gezeten op de Graspop headquarters.

Users who are viewing this thread