Graspop Metal Meeting 2025

Persoonlijk vind ik het maar een fletse Rammstein-kopie (waar ik wel fan van ben) die het, puur kwalitatief/muzikaal gezien, niet verdient om headliner te zijn. Het is vooral bekend en het is controversieel, heeft echt helemaal niets moeten presteren om tot headlinerstatus te komen. Waarmee ik niet zeg dat hij er niet mag staan, maar hooguit als sub.
Kopie? welke solo-act klinkt niet hetzelfde als hun hoofd band? :ROFLMAO:

Goed in ken nog niks van hem solo en denk dat ik waarschijnlijk niet de enige ben.

Nou dan kom ik maar terug op 1 van mijn eerdere posts dat je omhoog gezet wordt als je show elementen groot genoeg zijn.
Feit dat dit met een bepaalde faam van rammstein combineert zal het feit zijn dat hij headliner kan halen.

Wat betreft show zal er vast vuur zijn gezien hij volleerd pyrotechnicus is.

Waarom eigenlijk alle haat op Till? In mijn ogen klinkt de muziek een beetje als Rammstein, en zal sowieso wel een speciale oscene show zijn?
Dat is het nu juist, hij teert op het succes van Rammstein, eigen muziek komt gewoon lang niet in de buurt qua kwaliteit.
Als hij niet "de zanger van Rammstein was" zou zijn band never nooit op een headline positie geprogrammeerd worden.

Dus ook voor mij een tegenvaller, maargoed er komen nog heel veel bands aan, daar zit vast wel wat beters bij.

Wil die wel eens zien in feite.
Zal waarschijnlijk ook wel wat minder expliciete show zijn dan in zijn indoor shows.
Schijnt al eerder op een festival gewoon een "gecensureerde" show te hebben gedaan of iets dergelijks. Zoiets voorbij zien komen een tijdje terug hier.

Het expliciete zit hem in de visuals en die zagen er op de youtube filmpjes van de US festivals toch redelijk hetzelfde uit als in de Lotto Arena.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Belachelijk dit! Een solo zanger met 500.000 maandelijkse luisteraars als headliner? Doe maar rond 16:00 op de main en dikke prima maar dit slaat echt nergens op. Ze zullen wel aan de magic mushrooms hebben gezeten op de Graspop headquarters.
Venues uitverkopen in maar enkele minuten lijkt mij vanuit GMM/Livenation een goeie reden om ze er te zetten.

• Leuk
Waarderingen: Dimmu005
Schijnt al eerder op een festival gewoon een "gecensureerde" show te hebben gedaan of iets dergelijks. Zoiets voorbij zien komen een tijdje terug hier.
Zelfs niet eens volledig gecensureerd. Denk eerlijk gezegd niet dat we van Till moeten verwachten dat hij z'n show gaat aanpassen voor festivals. Deed hij in de VS ook niet echt.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Till Lindemann Art GIF by hoppip

• Geweldig
Waarderingen: festivalryo
Dat is op Graspop voor mij vooral relevant vanwege de plaatsing van de tribune. Vanaf daar kun je een optreden op de South Stage erg goed volgen, terwijl de geluidstoren in de weg staat voor optredens op de North Stage. Het liefst sta ik ergens rechts vooraan te vampieren bij één of andere niche band in een tent. Maar soms is even de benen wat rust geven en een optreden volgen vanaf de tribune ook best aangenaam in zo'n weekend. Dus vandaar voor mij liever altijd de voor mij interessante bands op South.
En plus staat die VIP aan de kant van de south. Benieuwd wie het festival dan zal afsluiten.

‘T blijft toch een rare bocht om te nemen om solo artiesten van een band opeens te categoriseren als Headliners. Vorig jaar Kerry King, Bruce Dickinson & Corey Taylor en toch was er maar 1 van de 3 op muzikaal vlak echt geslaagd en dat was die laatste.

• Thinking
Waarderingen: nikita
ik moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat ik helemaal niks ken van till lindemann solo nummers, en ik denk niet dat ik dit al ooit gehad heb bij een headliner
Ik bij avenged sevenfold indertijd. En ken nog altijd maar 1 of 2 nummers. Maar vind ze toch goed.

‘T blijft toch een rare bocht om te nemen om solo artiesten van een band opeens te categoriseren als Headliners. Vorig jaar Kerry King, Bruce Dickinson & Corey Taylor en toch was er maar 1 van de 3 op muzikaal vlak echt geslaagd en dat was die laatste.

Wie dan niet? Ik vond zowel Bruce als Corey live niet zwak. Ook Kerry King was toch ook niet slecht? Of ben ik de optredens beter aan het herinneren dan ze waren?

Je noemt er nu drie die allemaal juist geen headliner waren op Graspop...

Till verkoopt zalen als de Lotto Arena en RTM Stage uit. Dan ben je qua ticketverkoop headlinerformaat op Graspop. Ook al vind ik hem zelf een wanstaltige man en had ik liever gehad dat hij was weggebleven.

Users who are viewing this thread