Graspop Metal Meeting 2025

Op basis van de eerste drie namen maakt Graspop het me niet makkelijk om nog wel 1 dag te komen. Waarschijnlijk vertrekken we zondag richting Engeland en Glastonbury. Heb daarom mijn zinnen gezet op de donderdag of vrijdag voor een dagticket en Korn was dé band die ik wilde meepakken. IM en Slipknot al genoeg gezien. Ben benieuwd wat er bijkomt.

Tot nu toe heb ik toch maar een, "Meh" gevoel. Headliners die er samen meer gestaan hebben dan dat er effectief edities hebben plaatsgevonden.

Ik hoop toch op een degelijke undercard, want wild word ik bij deze namen nog niet, zal ook wel met gewenning te maken hebben.
I understand where you're coming from and I do agree to a certain extent. However, it was obvious to me that they wouldn't start the announcements with some obscure names that only die-hard enthusiasts like us are really interested in. I'm expecting the sub headliners to be way more interesting than the main acts. I'm confident that 2025 will be awesome, as always.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dwarf
Is Linkin Park nog een optie voor zondag? Hebben ruimte in de agenda voor zondag de 22e. Ik weet dat ze ook op Werchter staan maar is het nog nooit voorgekomen dat die een band (headliner) hebben gedeeld?

Faith No More stond op beide festivals in 2015, maar uiteraard alleen maar in Werchter als noodoplossing omdat Dave Grohl van een podium was gevallen.

Faith No More stond op beide festivals in 2015, maar uiteraard alleen maar in Werchter als noodoplossing omdat Dave Grohl van een podium was gevallen.
Waren in 2020 wél op voorhand door beide festivals geboekt, dus het kan wel maar is toch erg onwaarschijnlijk in het geval van Linkin Park.

Ik snap het north/south verschil wel en waarom de laatste act op de south staat maar ligt het aan mij of is het geluid op de south altijd enorm uitgebalanceerd t.o.v. de north stage?
Verschil in geluid is me nooit opgevallen. De act die South afsluit is overigens ook niet per se altijd de laatste. Zo sloot Machine Head het festival af op North na Scorpions op South, laatste editie. Voorheen wisselde het elkaar nog wel meer af. Ook deze editie zal de North headliner donderdag sowieso na Maiden op South spelen, en Korn zou op zaterdag ook best nog na de South headliner terecht kunnen komen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Het kan bij letterlijk elke band de laatste keer zijn natuurlijk, maar om nou bij bands waarbij de zanger pas net 50 is gepasseerd al te denken aan een laatste keer, is wel heel dramatisch, haha
Ik bedoel dan, in het geval van Slpiknot bv, de split geruchten die nooit echt ver weg zijn.

Is Linkin Park nog een optie voor zondag? Hebben ruimte in de agenda voor zondag de 22e. Ik weet dat ze ook op Werchter staan maar is het nog nooit voorgekomen dat die een band (headliner) hebben gedeeld?

EDIT: Hoop het overigens niet, heb net kaarten gekocht voor het GelreDome.
Jawel: Faith No More in 2015. Eerst Graspop en dan Werchter.
Zou kunnen as such nadat Werchter gestart is met verkopen dat wij het een week later annonceren.

Snap dat dit een forum is, maar wat een discussie over de eerste 3 bands. Headliners zijn toch altijd grote bands. Dat zijn er altijd minder dan kleine bands.
En het is ook logisch dat een band niet meteen headliner is en daardoor vaker op een festival.is geweest voordat t headliner is. Dus dat deze bands al vaak geweest zijn ia dan ook logisch.
En als bands ook nog minimaal 25 jaar zijn.

En er komen ruim 100 bands. Om nou te focussen op 8 bands daarvan.
En graspop zet ook nog wat tegenover de headliners.

• Leuk
Waarderingen: wiseguy en Dwarf
Toch is er nog wel fysiek onderscheid tussen North en South natuurlijk (iets breder veld voor South dus ruimte voor meer publiek, VIP-deck aan die kant). En het blijft toch in veel gevallen ook wel zichtbaar op de line up dat South > North (volgorde op de poster, soms even grote bands die beide afsluiten maar als 1 van de 2 groter is staat die altijd op South, nooit op North). In het kader van de marketing snap ik dat ze die twee graag als volledig gelijk neer willen zetten, dus in die zin is het ook logisch om eens eerst de North headliner van een dag aan te kondigen, maar die volledige gelijkheid blijft marketing, geen feit.
Maar de north kant loopt dan weer verder door aan de south heb je je tribune en eettent staan.

Ik vermoed als volgende headliner Judas Priest uiteraard, ergens zou ik the prodigy verwachten als speciale eend in de bijt (maar vind mainstage precies net iets te gewaagd?). Deftones, Powerwolf vermoedelijk ook nog maar vermoed niet als laatste twee afsluiters...

Heb gezien dat Avenged Sevenfold ook weer europees tourt en tja met het GnR-gerucht zou dit weer de "grotere" naam zijn als puntje op de taart...

Maar de north kant loopt dan weer verder door aan de south heb je je tribune en eettent staan.
Maar staat het ooit zo vol dat je die beperking van ruimte aan de achterkant merkt? De ruimte in de breedte lijkt me relevanter. Plus, die hele tribune op zichzelf is natuurlijk ook gewoon een plus die South heeft boven North, daar had ik nog niet eens aan gedacht :)

Blijven natuurlijk 3 headliners die live gewoon heel sterk zijn. In dat opzicht kunnen we zeker niet klagen.

Ik denk ook dat de 2e zaterdag naam Volbeat wordt. Muse lijkt me niet logisch want daar is geen embargo op de aankondiging. Dan hadden ze gewoon Muse eerst aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Tot nu toe heb ik toch maar een, "Meh" gevoel. Headliners die er samen meer gestaan hebben dan dat er effectief edities hebben plaatsgevonden.

Ik hoop toch op een degelijke undercard, want wild word ik bij deze namen nog niet, zal ook wel met gewenning te maken hebben.
Pas op met die negativiteit hier hoor.

Morgen zal het zoals ik hier lees dus wel Volbeat of Within Temptation gaan worden en ben ik na een Hellfest aankondiging denk ik heel blij dat ik daar kaarten voor heb. Ook Gojira is daar nog steeds een headline optie aangezien die voor België al gekaapt is voor Lokerse Feesten.

Pas op met die negativiteit hier hoor.

Morgen zal het zoals ik hier lees dus wel Volbeat of Within Temptation gaan worden en ben ik na een Hellfest aankondiging denk ik heel blij dat ik daar kaarten voor heb. Ook Gojira is daar nog steeds een headline optie aangezien die voor België al gekaapt is voor Lokerse Feesten.
Gojira staat al exclusief op Carcassonne Festival.

Ik denk eigenlijk niet dat de headliners er op Hellfest zoveel indrukwekkender uit zullen zien, behalve Linkin Park dan. Het aanbod is gewoon beperkt voor de metalfestivals in juni, en in dat opzicht doet Graspop het gewoon goed.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Denk het niet. Muse lijkt geen embargo te hebben op de bekendmakingen. En anders hadden die dat vast nu wel gedaan, want ik kan maar 1 plausibel argument verzinnen om niet net als "normaal" als eerst de South Stage headliner te publiceren. Namelijk dat die van de South Stage er nog een slotje op heeft gezet. De enige band waarvan we echt zeker zijn dat ze binnenkort met een EU-tour gaan komen is Volbeat.
Ik kan wel een goede reden bedenken om Muse nog niet aan te kondigen. De verkoop van Werchter begint morgen. Lijkt me logisch om tot volgende week te wachten om niet Werchter in de weg te lopen, denk dat er wel wat werchter gangers naar graspop zullen willen gaan voor Muse namelijk.

• Leuk
Waarderingen: Fonske122

Users who are viewing this thread