Graspop Metal Meeting 2025

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.552
834
Dat scherm hadden ze op Graspop 2022 nog niet mee geloof ik?
Vind het er wel vet uit zien. Heb zoiets ook al eerder gezien bij Behemoth en Tool, vind het wel goed werken met die visuals erop, al moet het natuurlijk het hele optreden zijn dan.
Ik houd van visuals. Maar dit hoefde voor mij absoluut niet. Als je ze achter de band, naast de band, boven de band etc, sure. Maar voor de band vond ik eerlijk gezegd echt de hele sfeer van een concert wegbrengen, omdat je dan eerder ging focussen op de vlammen enzo op de schermen dan de band die erachter speelt.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
698
398
Dat scherm hadden ze op Graspop 2022 nog niet mee geloof ik?
Vind het er wel vet uit zien. Heb zoiets ook al eerder gezien bij Behemoth en Tool, vind het wel goed werken met die visuals erop, al moet het natuurlijk het hele optreden zijn dan.
Vorige keer op graspop hadden die amper iets bij van decor/visuals/pyro, en dat werkte ook gewoon eerlijk gezegd
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
375
763
Korn dus

Dat scherm is nieuw voor deze nieuwe tour. Zelf kijk ik toch liever naar de band op de voorgrond en dan een scherm op de achtergrond ipv omgekeerd.

Inderdaad. Ze zijn een hele tijd bezig om het in elkaar te steken (en het zal allemaal wel wat kosten) en als je dan ziet hoe relatief weinig ze er gebruik van maken en hoe klein de meerwaarde is, dan zie ik het nut er ook niet van in.

Alsof iemand een goed basisidee had (laten we vóór de artiesten projecteren ipv. erachter), maar dat de inspiratie helemaal op was bij de uitwerking.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.725
6.949
Naast Dream Theater zou ik zelf ook blij worden van Apocalyptica, SHAV, Lorna Shore, Imminence en vooral Iggy Pop. Na de super positieve recensies over zijn optreden in de Barn vorig jaar, zou ik hem graag op Graspop zien. Een van de weinige nog actieve legendarische rockacts die nog nooit op Graspop heeft gestaan.
Iggy Pop zou ik ook tof vinden om nog een keer te zien ja, maar niet iets wat mij overtuigt een ticket te kopen. Meer in de categorie "gaaf om mee te kunnen pakken als ik er toch ben". Apocalyptica idem dito eigenlijk. Maar dat "...als ik er toch ben" blijft wat onzeker op deze manier :)

Wel een goed punt dat Nova Rock sowieso niet de meest interessante boekingen heeft, zoals anderen al noemen. Ik wacht gewoon nog altijd op iets wat mij echt weer enthousiast maakt voor komende editie...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.028
9.059
Iggy Pop zou ik ook tof vinden om nog een keer te zien ja, maar niet iets wat mij overtuigt een ticket te kopen. Meer in de categorie "gaaf om mee te kunnen pakken als ik er toch ben". Apocalyptica idem dito eigenlijk. Maar dat "...als ik er toch ben" blijft wat onzeker op deze manier :)

Wel een goed punt dat Nova Rock sowieso niet de meest interessante boekingen heeft, zoals anderen al noemen. Ik wacht gewoon nog altijd op iets wat mij echt weer enthousiast maakt voor komende editie...
Kan ik me ook wel weer in vinden, ja. Dit zijn voor mij ook vooral namen uit de categorie 'tof om mee te pakken, als ik er ben'. Maar gelet op het valide punt wat anderen maken dat de écht fijne tentnamen meestal toch niet van Nova Rock komen, vind ik deze batch (met de door mij genoemde namen) nog best wel oké, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.925
8.946
Qua grote metalcore namen (opnieuw een metalcore zaterdag?) begint het ook wel vorm te krijgen.
A day to remember, Bullet for my valentine, Heaven Shall Burn, Motionless in white, The Ghost inside
In de undercard nog Currents, Landmvrks, Imminence
Wellicht nog bury tomorrow of electric callboy op herhaling (hoeft van mij niet)

A day to remember, Bullet for my valentine, Heaven shall burn op de mainstage
The ghost inside en Motionless in white als headliners jupiler stage of ook op de mainstage
Imminence hopelijk in een tent
Currents en Landmvrks op de jupiler stage

@Jamel ik zou jou nog meeslepen naar een metalcore optreden toch, hadden we het op Pelagic fest over. Bereid je maar voor :ROFLMAO:

EDIT: Knocked lose nog vergeten (hardcore/metalcore) zijn hard gegroeid de laatste jaren, zie ik ook wel een jupiler stage headlinen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.946
5.406
eerste festival die from ashes to new zet, die mogen voor mij meteen over komen, nog nooit gezien!
seven hours after violet is trouwens de band van shavo (SOAD)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en johanra

Gebruikers die dit onderwerp bekijken