Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Worden er lps verkocht van een band die op een andere dag speelt? (Ik ga zaterdag maar zoek al erg lang naar lps van babymetal(
normaalgezien is er een aparte sectie voor merch/lp's van bands die op het festival spelen. Ik heb vorig jaar een parkway drive lp gekocht op de metal market bijvoorbeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
2011
Mammoth WVH en Ice Nine Kills zijn op zaterdag van plaats gewisseld.
Jammer, want nu clasht Ice Nine Kills met Batushka en Pain, twee bands die ik graag mee wou pikken. Had Ice Nine Kills nochtans graag live gezien dit jaar, ik heb ze vorige editie al moeten missen vanwege een clash.
Voor mij gelukkig/helaas geen gevolgen, mijn rijtje Vola - Frog Leap - Pain blijft zoals het is.
Ik had wel graag eens Ice Nine Kills gezien, maar Vola en Pain zie ik beduidend liever.
Bovendien denk ik dat INK de komende jaren veel vaker te zien zullen zijn op GMM dan Vola of Pain.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
447
803
Dessel vandaag..😊

Heb een poging gedaan maar dit keer helaas niet het terein op.
Marquee staat maar nog veel werk aan de winkel.
Campings gaat nog een flinke klus worden en wat me verder opviel nog geen reuzerad maar wel wat kermisachtige dingen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240612_140842_Gallery.jpg
    Screenshot_20240612_140842_Gallery.jpg
    329,5 KB · Weergaven: 198

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.804
2.429
Camping vraagje: wij gaan met 2 woensdagmiddag al op Boneyard onze tenten opzetten. Alleen komen er donderdag nog 5 vrienden waarvan we dus allemaal een tent meenemen om op te zetten. Mag/kan dit? Dat wij dus woensdagmiddag al 7 tenten zetten maar die nacht slechts met 2 daar slapen? Als we dit niet doen is er donderdag bij ons natuurlijk helemaal geen plek meer om nog tenten op te zetten... ik kan nergens een tentenlimiet per persoon vinden dus daarom mijn vraag 😅
Ik zou er toch wel flink van balen als ik de campinghectiek ingestuurd word met andermans tenten. Bij 1 tent al, laat staan 7.
 
Laatst bewerkt:

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Dessel vandaag..😊

Heb een poging gedaan maar dit keer helaas niet het terein op.
Marquee staat maar nog veel werk aan de winkel.
Campings gaat nog een flinke klus worden en wat me verder opviel nog geen reuzerad maar wel wat kermisachtige dingen.
Het reuzenrad gingen ze deze week beginnen opbouwen, schreef de eigenaar ergens gisteren op facebook ;) Ziet er al top uit 🤘
 

Stinus

Playlistbediener
23 nov 2023
7
13
Typfout voor je verbeterd ;)

Maar hier ook wel even een zure clash ineens.. Weet nog niet wat ik ga doen. Vorig jaar INK gemist door een clash, maar Pain is live wel echt leuk. Al heb ik die afgelopen jaar al in een zaaltje gezien. Hmmm, lastig lastig
Mijn ervaring: De band gaan zien die je nog niet gezien hebt, tenzij degene die je al gezien hebt voor jou een No. 1 never skip band is. Kans is groot dat als je een band in eenzelfde jaar/tour ziet dat de setlist bijna overeenkomt.
 

Projunk

Campingartiest
15 nov 2023
71
87
Dessel vandaag..😊

Heb een poging gedaan maar dit keer helaas niet het terein op.
Marquee staat maar nog veel werk aan de winkel.
Campings gaat nog een flinke klus worden en wat me verder opviel nog geen reuzerad maar wel wat kermisachtige dingen.
Je ziet al duidelijk gehavend gras op de foto rechtsboven.
Geloof dat we goeie schoenen aan moeten doen tegen de modder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Inmiddels begint het ongeduld te stijgen. Het wordt tijd voor Graspop! Genoeg acts voor mij om naar uit te kijken op die ene dag, maar het meest magische optreden zal voor ons die van Avantasia worden.

Avantasia voor het eerst gezien in 2016 in de eerste festivalzomer samen met @InsaniTiny en nu acht jaar later weer een terugkeer van Avantasia in onze eerste festivalzomer als getrouwd stel, na vorige week getrouwd te zijn: wordt een magische show dus!

Maakt mij ook wel benieuwd (naast bovenstaande te willen vermelden :p) naar welke optredens jullie nu, na al het inluisteren en zo dicht op Graspop, het meest naar uitkijken, met eventueel ook speciale redenen?
Van harte gefeliciteerd! 🙂

Grappig, wij hebben ook wel een speciale band met Avantasia, gerelateerd aan onze bruiloft.
Toen wij 5 jaar geleden trouwden, na daarvoor al 20 jaar samen te zijn, draaiden we tijdens de ceremonie 'The story ain't over' van Avantasia. Lekker zoetsappig, maar qua titel ook wel beetje passend gezien de context, vonden we. 😊

De dag na onze bruiloft zijn we naar een concert van Avantasia in Oberhausen geweest, alvorens een weekje naar Porto te vertrekken.
Later dat jaar zagen we Avantasia ook nog als headliner op Alcatraz.
Stuk voor stuk geweldige ervaringen!

Helaas heb ik ze daarna niet meer kunnen zien, dus het wordt absoluut de hoogste tijd!
Avantasia staat dan ook vrijwel bovenaan mijn lijstje waar ik het meest naar uitkijk dit jaar (* = eerste keer):
  1. Avantasia
  2. Avenged Sevenfold
  3. Ne Obliviscaris
  4. Tool*
  5. Uriah Heep
  6. Pendulum*
  7. Turnstile*
  8. Vola*
  9. Pain*
  10. Rotting Christ
Dan zijn er ook nog deze namen, die ik met pijn in het hart zal moeten skippen op GMM, maar die ik allen in het najaar ga zien:
  • Kamelot
  • Kampfar
  • Tarja
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Eens!

Vindt de voorspellingen nog helemaal niet zo gek. Uiteraard kan het beter maar toch. 20/21 graden is een fijne tempratuur en er staat een half zonnetje, als de zon eenmaal doorkomt is het gelijk warm. Winkracht 1 a 2 waardoor de wind er ook niet voor zorgt dat het kouder voelt. En elke dag 1 a 2 buien die zomaar ook in de nacht kunnen vallen of wanneer ik sta te spacen in één van de tenten. Kortom, ik vind het wel best. De maandag na Graspop is wel droog en wordt warmer, mogelijk trekt dat nog wat meer naar voren.
We hebben een nieuwe weerman gevonden. haha ;)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.783
2.506
448338405_999413098220529_998007771942379641_n.jpg
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Dessel vandaag..😊

Heb een poging gedaan maar dit keer helaas niet het terein op.
Marquee staat maar nog veel werk aan de winkel.
Campings gaat nog een flinke klus worden en wat me verder opviel nog geen reuzerad maar wel wat kermisachtige dingen.
Heel erg gaaf Marco. En dan te bedenken dat we over een weekje om deze tijd voor zo'n Festihut zitten met een kouwe kletser in de handen en een muziekje op de achtergrond aan🤘🤘
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
612
748
Dessel vandaag..😊

Heb een poging gedaan maar dit keer helaas niet het terein op.
Marquee staat maar nog veel werk aan de winkel.
Campings gaat nog een flinke klus worden en wat me verder opviel nog geen reuzerad maar wel wat kermisachtige dingen.
Reuzenrad wordt vanaf vandaag opgebouwd, andere kermisachtige dingen ben ik benieuwd naar?
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Van harte gefeliciteerd! 🙂

Grappig, wij hebben ook wel een speciale band met Avantasia, gerelateerd aan onze bruiloft.
Toen wij 5 jaar geleden trouwden, na daarvoor al 20 jaar samen te zijn, draaiden we tijdens de ceremonie 'The story ain't over' van Avantasia. Lekker zoetsappig, maar qua titel ook wel beetje passend gezien de context, vonden we. 😊

De dag na onze bruiloft zijn we naar een concert van Avantasia in Oberhausen geweest, alvorens een weekje naar Porto te vertrekken.
Later dat jaar zagen we Avantasia ook nog als headliner op Alcatraz.
Stuk voor stuk geweldige ervaringen!

Helaas heb ik ze daarna niet meer kunnen zien, dus het wordt absoluut de hoogste tijd!
Avantasia staat dan ook vrijwel bovenaan mijn lijstje waar ik het meest naar uitkijk dit jaar (* = eerste keer):
  1. Avantasia
  2. Avenged Sevenfold
  3. Ne Obliviscaris
  4. Tool*
  5. Uriah Heep
  6. Pendulum*
  7. Turnstile*
  8. Vola*
  9. Pain*
  10. Rotting Christ
Dan zijn er ook nog deze namen, die ik met pijn in het hart zal moeten skippen op GMM, maar die ik allen in het najaar ga zien:
  • Kamelot
  • Kampfar
  • Tarja
Ik verwacht ook dat Avantasia binnen no time headliner wordt.
Die gun ik het meer dan een FFDP.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken