Graspop Metal Meeting 2024

BamischijfMetMayo

Campingartiest
4 jan 2024
52
73
Ik zie juist een filmpje passeren op YouTube van Baby Metal en Electric Callboy samen vandaag op Rock Im Park. Stonden op dezelfde dag geprogrammeerd en daar hebben ze het samen gebracht
Grappig om beide versies te zien van Rock Im Park. Babymetal kwam langs bij Electric Callboy, en de zangers van EC kwamen langs bij Baby Metal.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
577
711
Wie heeft bedacht dat Shepherd of Fire uit de setlist van A7X is...🥲
ligt helaas denk ik ook aan festivals hoeveel speeltijd een band krijgt, zelfs voor headliners.
judas priest heeft gisteren op sweden rock ook niet hun volledige setlist van hun tour gespeeld (3 nummers minder)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.788
8.762
ligt helaas denk ik ook aan festivals hoeveel speeltijd een band krijgt, zelfs voor headliners.
Dat is het niet, want in hun volledige arena setlist staat het nummer ook niet
Wellicht nog meer opvallend dat Bat Country er niet in zit, zie onderstaande tekst bij de setlist:
1717832347564.png
de main takeaway lijkt te zijn dat de band heel hard in zet op hun nieuwste album. 8 van de 16 nummers in hun eigen show, en 5 van de 12 nummers op een festival.
judas priest heeft gisteren op sweden rock ook niet hun volledige setlist van hun tour gespeeld (3 nummers minder)
ik zie dat die op Sweden rock exact dezelfde speeltijd kregen als op Graspop, dus dat zullen wel evenveel nummers worden
hetzelfde geld trouwens voor FFDP hun show op Sweden rock en ook Alice Cooper vanavond met een 90min headliner show daar net als op Graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.788
8.762
in front of the stage? How big is the beer? In Germany it is like 6€ for 0,4l at festivaIs I think
1 skully for 25cl of beer (€ 3.50)
2 skullies for 50cl of beer (€ 7)

So I suppose the price is pretty similar.
There are however certain bars where you can only buy the big ones or only the small ones, so be wary of that.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.932
ligt helaas denk ik ook aan festivals hoeveel speeltijd een band krijgt, zelfs voor headliners.
judas priest heeft gisteren op sweden rock ook niet hun volledige setlist van hun tour gespeeld (3 nummers minder)

Op setlist.fm staat wel een tijd van 1u20 (21:55 - 23:15) in plaats van de website die 1u30 aangeeft (22:00 - 23:30). Maar zal wel kloppen alsnog. Een USA datum eind mei waar setlist.fm aangeeft dat het 1u35 duurde, had maar 1 nummer meer dan op Sweden Rock.

Ik ben zeer benieuwd, net dat extra nummertje dat op die setlist meer staat, zou wel fijn zijn, omdat dat een geweldig nummer is :)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
577
711
over de bierprijzen gesproken: 24 gekoelde blikje jupiler voor 40€ is ook niet verkeerd, aangezien ik net bij de jumbo voor een 6pack al 8,49 heb betaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.788
8.762
Voor de Avantasia experts, hoe zit het met de gastzangers bij Avantasia?
Ik ben geen kenner, maar geloof dat de gastoptredens in Mannheim exact de 6 namen zijn die al aangekondigd waren?
Er zou een persoon bij zijn die er nog nooit eerder bij was geweest, maar zo te zien is die er momenteel ook nog niet bij?

Dit was tot nu toe bekend geloof ik, en dus exact de line up van de show in Mannheim:
  • Ronnie Atkins
  • Bob Catley
  • Geoff Tate
  • Herbie Langhans
  • Adrienne Cowan
  • Chiara Tricarico
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.932
Voor de Avantasia experts, hoe zit het met de gastzangers bij Avantasia?
Ik ben geen kenner, maar geloof dat de gastoptredens in Mannheim exact de 6 namen zijn die al aangekondigd waren?
Er zou een persoon bij zijn die er nog nooit eerder bij was geweest, maar zo te zien is die er momenteel ook nog niet bij?

Dit was tot nu toe bekend geloof ik, en dus exact de line up van de show in Mannheim:
  • Ronnie Atkins
  • Bob Catley
  • Geoff Tate
  • Herbie Langhans
  • Adrienne Cowan
  • Chiara Tricarico

Ik dacht dat het per show kon wisselen deze zomer
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
167
260
Dat is het niet, want in hun volledige arena setlist staat het nummer ook niet
Wellicht nog meer opvallend dat Bat Country er niet in zit, zie onderstaande tekst bij de setlist:
Bekijk bijlage 9225
de main takeaway lijkt te zijn dat de band heel hard in zet op hun nieuwste album. 8 van de 16 nummers in hun eigen show, en 5 van de 12 nummers op een festival.

ik zie dat die op Sweden rock exact dezelfde speeltijd kregen als op Graspop, dus dat zullen wel evenveel nummers worden
hetzelfde geld trouwens voor FFDP hun show op Sweden rock en ook Alice Cooper vanavond met een 90min headliner show daar net als op Graspop
De setlist op Rock am Ring zag er in ieder geval stukke beter uit dan die van 5 juni.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Dat is het niet, want in hun volledige arena setlist staat het nummer ook niet
Wellicht nog meer opvallend dat Bat Country er niet in zit, zie onderstaande tekst bij de setlist:
Bekijk bijlage 9225
de main takeaway lijkt te zijn dat de band heel hard in zet op hun nieuwste album. 8 van de 16 nummers in hun eigen show, en 5 van de 12 nummers op een festival.
Ik zou het echt heel erg jammer vinden als
Bat Country
niet meer in de setlist zit. Dat is het nummer waarmee ik ze heb leren kennen :( de vorige (en enige) keer dat ik ze dit nummer zag spelen
had er iemand ehbo nodig in de moshpit en hebben ze alles stil gelegd zodat de persoon hulp kon krijgen.
Ik zou graag nog een nieuwe kans krijgen om het ze live te horen spelen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken