Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.546
7.308
logisch :unsure: ook als is het 3 weken kun je nog met iets beters komen. er zal vast een schaduwlijstje zijn, ook voor logobands
Op Graspop 2022 was Stake weliswaar geen logoband, maar stonden ze wel op de eerste rij onder de logobands. Daarnaast doen ze nu een 20-jarige jubileumshow en is het één van de laatste optredens met gitarist Cis. Al met al dus nog een stukje exclusiever dan in 2022, waar ze zogezegd al behoorlijk hoog op het affiche stonden.

Kortom, een meer dan uitstekende vervanger en prima gedaan door de organisatie op drie weken van het festival.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
556
678
Op Graspop 2022 was Stake weliswaar geen logoband, maar stonden ze wel op de eerste rij onder de logobands. Daarnaast doen ze nu een 20-jarige jubileumshow en is het één van de laatste optredens met gitarist Cis. Al met al dus nog een stukje exclusiever dan in 2022, waar ze zogezegd al behoorlijk hoog op het affiche stonden.

Kortom, een meer dan uitstekende vervanger en prima gedaan door de organisatie op drie weken van het festival.
oke prima, mss had ik te veel verwachtingen en zijn stake en zeker babymetal niet mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Support act
17 mei 2019
1.247
1.313
Baby Metal tussen 6/16de van de big four 😂
Allee als ik goed kan rekenen toch , de vier bands samen is goed voor 16 bandleden en Megadeth en Kerry King samen zijn 6 bandleden van de big four (4 keer Megadeth, King en Paul)
 
  • Leuk
Waarderingen: King810

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.088
2.217
Vorige Graspop speelde België ook een belangrijke match. Ik heb toen gemaild of ze daar ook een groot scherm voor gingen voorzien, ik kreeg een harde "nee" terug. 🤷‍♂️ Heb mijn twijfels of ze het dit jaar dan wel weer gaan doen.
Welke wedstrijd was dat dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
En waarom ze het zouden aankondigen, tja eigenlijk zoals ik al in mijn post zei, voor sommigen is voetbal de belangrijkste bijzaak ter wereld en die mensen zullen dan mogelijks in hun spoorboekje rekening moeten houden met het bekijken van de match
Ok, maar daarvoor hoeven diegenen toch niet te wachten op een aankondiging van GMM? Het wedstrijdschema is immers al tijden bekend, dan kun je de wedstrijden die je wil zien toch al prima inplannen?
Wat maakt het dan nog uit waar precies dat scherm komt te staan?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Vorige Graspop speelde België ook een belangrijke match. Ik heb toen gemaild of ze daar ook een groot scherm voor gingen voorzien, ik kreeg een harde "nee" terug. 🤷‍♂️ Heb mijn twijfels of ze het dit jaar dan wel weer gaan doen.
Dat zullen ze alleen doen voor EK/WK.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
er valt een logo band weg en er komt geen vervangende logo band :( maar een goedkope oplossing :(
Beetje karig inderdaad, Stake word ik ook niet echt warm van.
Maar goed, mijn programma op donderdag is al vol genoeg, dus voor mij hoefde er ook geen must-see voor Heart in de plaats te komen.

Wel jammer dat Babymetal dan net van de ene grote clash op donderdag (Babymetal/Bury Tomorrow) opschuift naar de andere grote clash die dag (Heart/Kvelertak), maar ja.. 🤷‍♂️
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Uiteindelijk heeft Graspop gewoon hetzelfde gedaan als onder andere Hellfest en dat Zwitserse festival en gewoon een topnaam uit eigen land geboekt. Niks mis mee en kan de organisatie ook niet kwalijk genomen worden dat het voorbeeld van andere festivals volgen.
Oh, ik zeg niet dat ik ze iets kwalijk neem, hoor. Eigenlijk is het best logisch, gezien ook de argumenten van @Jamel en @xydroh.
Er zullen ongetwijfeld ook weer een hoop mensen heel blij mee zijn, en het percentage Belgische bands mocht uiteraard best wel wat opgekrikt worden.
Plus het lost een clash voor me op, dus ik heb weinig recht tot klagen.. 😅
Het was een heel ander geval geweest als Heart voor mij een niet-clashende must-see op de zondag was geweest, dan zou ik een stuk harder balen van deze vervanging. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.424
7.970
ik begrijp de teleurstelling van mensen, je hoopt natuurlijk toch op wat meer als er een sub wegvalt.
aan de andere kant begrijp ik ook goed dat zoiets 3 weken vantevoren niet gemakkelijk te vervangen is
vooral jammer voor de fans van Heart die uitkeken naar die show
wel tof om te zien dat Stake genoeg fans heeft hier en dat een hoop mensen uitkijken naar die show.

Bury Tomorrow kan ook nog wel eens druk gaan worden gok ik, met het wegvallen van de clash met babymetal. Heb een hoop mensen al gehoord die blij zijn dat ze hierdoor babymetal en bury tomorrow kunnen zien.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
277
544
ik begrijp de teleurstelling van mensen, je hoopt natuurlijk toch op wat meer als er een sub wegvalt.
aan de andere kant begrijp ik ook goed dat zoiets 3 weken vantevoren niet gemakkelijk te vervangen is
vooral jammer voor de fans van Heart die uitkeken naar die show
wel tof om te zien dat Stake genoeg fans heeft hier en dat een hoop mensen uitkijken naar die show.

Bury Tomorrow kan ook nog wel eens druk gaan worden gok ik, met het wegvallen van de clash met babymetal. Heb een hoop mensen al gehoord die blij zijn dat ze hierdoor babymetal en bury tomorrow kunnen zien.
Voor mij komt het ook niet verkeerd uit, clash tussen Bury Tomorrow en Babymetal opgelost. Een vervelende clash op zaterdag (Architects vs Brutus), verder wel prima eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Nightrage

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.797
5.424
Is toch geen belangrijke wedstrijd? Lijkt me dat ze alleen met EK’s een WK’s een uitzondering maken, toch niet voor kwalificatiewedstrijden?
Precies, was ook pas de 3e van 10 kwalificatiewedstrijden, daar gaan ze echt geen scherm voor neerzetten (misschien als het nou een play-off ofzo was geweest..).
Vrijdag is overigens NL-Frankrijk, al moet je je afvragen of je dat wil zien, los van GMM 🙈
Ik ga na Electric Callboy gewoon naar Tarja en/of Turnstile.
Misschien daarna nog wel laatste half uurtje van de wedstrijd, maar ik zal toch eerst even de tussenstand checken.. ;)
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Persoonlijk vind ik dat ze geen schem moeten zetten. Toen ging er neig veel volk kijken, ik vind dat nog al erg tegenover de bands die er dat moment geboekt zijn. Maar ze doen maar, ik lig er niet van wakker 🤣🍻
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Nightrage

wess

Randprogramma
30 jun 2021
145
139
Persoonlijk vind ik dat ze geen schem moeten zetten. Toen ging er neig veel volk kijken, ik vind dat nog al erg tegenover de bands die er dat moment geboekt zijn. Maar ze doen maar, ik lig er niet van wakker 🤣🍻
Mss....maar als er geen scherm komt ga ik wel ergens buiten gaan kijken (Persoonlijke keuze)/
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Simoni

Gebruikers die dit onderwerp bekijken