Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik vraag me af waar die tijden vandaan komen in spotify. Kunnen bands dit zelf aanpassen op hun artiesten pagina, of trekt spotify dit uit een of andere database?

heb er wat meer naar gekeken en een deel lijkt wel echt zeer realistisch, maar ook een deel die duidelijk niet klopt
Architects speelt volgens spotify bijvoorbeeld om 19:30, wat een zeer realistische tijd is voor de vierdegrootste band van de dag en een te rare specifieke tijd om zomaar onzin te zijn
Vintage Caravan 13:30
Crownshift 16:00
Amaranthe 21:30
Blind Guardian 00:00 (vreemde tijd.. )

Verder staat een hele hoop bands om 12 uur en 17 uur dus die lijken duidelijk niet te kloppen

Ben benieuwd of van bovenstaande meer opvallende data iets juist is
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
What is the odds for graspop selling out for tomorrow?
The same as any other day I guess
If you are afraid of tickets selling out, just keep a close eye on graspops facebook/insta since they always do a 'low ticket warning' there
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Ik vraag me af waar die tijden vandaan komen in spotify. Kunnen bands dit zelf aanpassen op hun artiesten pagina, of trekt spotify dit uit een of andere database?

heb er wat meer naar gekeken en een deel lijkt wel echt zeer realistisch, maar ook een deel die duidelijk niet klopt
Architects speelt volgens spotify bijvoorbeeld om 19:30, wat een zeer realistische tijd is voor de vierdegrootste band van de dag en een te rare specifieke tijd om zomaar onzin te zijn
Vintage Caravan 13:30
Crownshift 16:00
Amaranthe 21:30
Blind Guardian 00:00 (vreemde tijd.. )

Verder staat een hele hoop bands om 12 uur en 17 uur dus die lijken duidelijk niet te kloppen

Ben benieuwd of van bovenstaande meer opvallende data iets juist is
De concerten vermeld in Spotify komen uit de Bandsintown database.
Bands dienen zelf Bandsintown te updaten.


Edit: blijkbaar niet enkel Bandsintown.

 
Laatst bewerkt:

saurus

Dagopener
4 feb 2019
538
636
Ik vraag me af waar die tijden vandaan komen in spotify. Kunnen bands dit zelf aanpassen op hun artiesten pagina, of trekt spotify dit uit een of andere database?

heb er wat meer naar gekeken en een deel lijkt wel echt zeer realistisch, maar ook een deel die duidelijk niet klopt
Architects speelt volgens spotify bijvoorbeeld om 19:30, wat een zeer realistische tijd is voor de vierdegrootste band van de dag en een te rare specifieke tijd om zomaar onzin te zijn
Vintage Caravan 13:30
Crownshift 16:00
Amaranthe 21:30
Blind Guardian 00:00 (vreemde tijd.. )

Verder staat een hele hoop bands om 12 uur en 17 uur dus die lijken duidelijk niet te kloppen

Ben benieuwd of van bovenstaande meer opvallende data iets juist is
Headliner van jupiler of een tent kan ook om 00.00 beginnen? Tegelijk met bring me the horizon op de main bijvoorbeeld.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Headliner van jupiler of een tent kan ook om 00.00 beginnen? Tegelijk met bring me the horizon op de main bijvoorbeeld.
Vorig jaar was de jupiler stage iedere dag klaar om 23:30. Ik verwacht dat die tijd van blind guardian gewoon niet klopt. Vooral van Architects lijkt me die tijd wel geloofwaardig, en Amaranthe vind ik ook wel interessant, wellicht een sub in de Marquee als die tijd zou kloppen.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Blind Guardian speelde in 2022 op Hellfest van 0:30 tot 2:00 na de headliner op mainstage 2. Het is mogelijk dat ze op Graspop ook zo iets doen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.006
Blind Guardian speelde in 2022 op Hellfest van 0:30 tot 2:00 na de headliner op mainstage 2. Het is mogelijk dat ze op Graspop ook zo iets doen.
Lijkt me wel lastig met het duo A7X - BMTH. Beide acts zullen ca. anderhalf uur in het donker willen spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Blind Guardian speelde in 2022 op Hellfest van 0:30 tot 2:00 na de headliner op mainstage 2. Het is mogelijk dat ze op Graspop ook zo iets doen.
het zou kunnen, maar graspop heeft volgens mij nooit zoiets gedaan met late night shows na de headliners
Daarnaast zijn de headliners op graspop vaak pas klaar rond 1:20 of 1:30. de laatste headliner begint vaak pas rond 12 dus kan een act niet na de headliners spelen om 12 uur
kan me er ook iets bij voorstellen dat ze iets met vergunningen te maken hebben waardoor ze niet tot later dan 1:30 op open air podia door mogen gaan, lijkt me voor de buurtbewoners wel prettig als ze ook nog even kunnen slapen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
19
36
Had Brutus zelf ingeschat als een Marque band. Ergens in de namiddag, dat trekken ze zonder probleem vol. Helldorado op Alcatraz afgelopen jaar was absoluut te klein voor ze

Ik heb Brutus meermaals een kans gegeven op basis van alle lof en aandacht die ze hier krijgen. Ze hebben een unieke en specfieke sound, maar niet eentje die voor mij is weggelegd. Ik zie zelf ook niet zo snel dat zo’n band een groot mainstream publiek trekt. Is het echt zo’n grote naam?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik heb Brutus meermaals een kans gegeven op basis van alle lof en aandacht die ze hier krijgen. Ze hebben een unieke en specfieke sound, maar niet eentje door voor mij is weggelegd. Ik zie zelf ook niet zo snel dat zo’n band een groot mainstream publiek trekt. Is het echt zo’n grote naam?
Ja lastig om te zeggen natuurlijk. Op Werchter staan ze op de main voor een veld van 70.000 man. Alcatraz was echt heel druk en vol in en rondom de tent. Dus ja, zeker populair. En ik zie ze op Graspop deze band nooit op de main neerzetten, vaak doen ze dat beter. Dan is Marque de meest toepasselijke plek.
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Ik heb Brutus meermaals een kans gegeven op basis van alle lof en aandacht die ze hier krijgen. Ze hebben een unieke en specfieke sound, maar niet eentje door voor mij is weggelegd. Ik zie zelf ook niet zo snel dat zo’n band een groot mainstream publiek trekt. Is het echt zo’n grote naam?
Ik vind Brutus als band top maar heb wel een probleem met hun zangeres, die als feministe, Till Lindemann de grond in boorde na de geruchten van grensoverschrijdend gedrag. Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.

Dat is wel heel erg dat je je laat beïnvloeden door zo’n uitspraak 😅
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik heb Brutus meermaals een kans gegeven op basis van alle lof en aandacht die ze hier krijgen. Ze hebben een unieke en specfieke sound, maar niet eentje door voor mij is weggelegd. Ik zie zelf ook niet zo snel dat zo’n band een groot mainstream publiek trekt. Is het echt zo’n grote naam?
Zelf ook meerdere keren brutus een kans gegeven, maar kan er ook niet echt in komen. Ze lijken inderdaad wel een behoorlijke aanhang te hebben, niet alleen in België maar ook internationaal. Zullen wel genoeg fans op af komen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Ik vind Brutus als band top maar heb wel een probleem met hun zangeres, die als feministe, Till Lindemann de grond in boorde na de geruchten van grensoverschrijdend gedrag. Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.
Ik vind Slayer ook saai, heb je nu ook een hekel aan mij? Sowieso een beetje raar om een hekel aan iemand te krijgen omdat ze een andere muzieksmaak heeft dan jij, niet?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Ik heb Brutus meermaals een kans gegeven op basis van alle lof en aandacht die ze hier krijgen. Ze hebben een unieke en specfieke sound, maar niet eentje door voor mij is weggelegd. Ik zie zelf ook niet zo snel dat zo’n band een groot mainstream publiek trekt. Is het echt zo’n grote naam?
Denk dat ze momenteel de populairste Belgische metalband zijn. Zelfs groter dan Stake in 2022 was. Die stonden destijds om 20u in de Marquee. Dat lijkt me een aardige indicatie. Daarom geloof ik er ook weinig van dat zij ergens in de middag al in de Dome zullen staan. Zoals Jos al aangaf: Helldorado was op Alcatraz vorig jaar ook te klein.

Ik vind Brutus als band top maar heb wel een probleem met hun zangeres, die als feministe, Till Lindemann de grond in boorde na de geruchten van grensoverschrijdend gedrag. Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.
Hahahaha. Wat dacht je; kom laat ik eens op deze zondagmiddag, in plaats van lekker koers kijken of genieten van het voorjaarszonnetje, eens even de boel opschudden op een forum met kinderachtige opmerkingen over vrouwen? Lekker bezig.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Denk dat ze momenteel de populairste Belgische metalband zijn. Zelfs groter dan Stake in 2022 was. Die stonden destijds om 20u in de Marquee. Dat lijkt me een aardige indicatie. Daarom geloof ik er ook weinig van dat zij ergens in de middag al in de Dome zullen staan. Zoals Jos al aangaf: Helldorado was op Alcatraz vorig jaar ook te klein.
Brutus staat trouwens ook net wat hoger op de poster als Stake in 2022, dus een late spot in de marquee lijkt me inderdaad wel realistisch
ze staan wel echt te hoog op de poster om in de middag weggezet te worden in de metal dome
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Brutus staat trouwens ook net wat hoger op de poster als Stake in 2022, dus een late spot in de marquee lijkt me inderdaad wel realistisch
ze staan wel echt te hoog op de poster om in de middag weggezet te worden in de metal dome
Brutus kan volgens mij letterlijk op elk podium staan. Dome- of Jupiler Headliner sluit ik ook zeker niet uit.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik vind Brutus als band top maar heb wel een probleem met hun zangeres, die als feministe, Till Lindemann de grond in boorde na de geruchten van grensoverschrijdend gedrag. Zo heb ik ook een hekel gekregen van Nightwish omdat die zangeres ooit zei ""I mainly listen to metal, so they are all metal albums. But the most metal? Some would say Slayer, but I think they're a dreadful band. Unbelievably boring." Wat zou metal zijn zonder Slayerrrrrrrrr, hoe krijg je in het hoofd om dat te zeggen, misschien daarom heb ik ook een hekel aan de band van haar vent die drumt bij sabaton.
Oh nee, feministen in de metal, dat moeten wij übermacho metalheads natuurlijk niet hebben..
En hun muzieksmaak houden die vrouwtjes ook maar lekker voor zichzelf, wat weten die nou van metal af..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken