Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
435207564_878087120786617_3402667671397383223_n.jpg


Aangezien dit één van de concurrenten is van Graspop deze line up hier ook maar even delen
Die hebben toch wel een armoedige bovenkant vergeleken met voorgaande jaren
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Gisteren even de show van BMTH in Sydney met een half oog bekeken. Deze mannen komen toch van ver in vergelijking met de RW-shows die ik zag. Kwalitatief enorme stap vooruit! Leuke setlist ook.

Beste moment van de show:
" This one's called Pray For Plagues "
*crowd goes wild*
" I'm joking "
* Throne starts "
🤣🤣🤣
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Beste moment van de show:
" This one's called Pray For Plagues "
*crowd goes wild*
" I'm joking "
* Throne starts "
Ik ken die nummers verder niet dus geen idee of er extra context is die ik mis, maar dit is toch gewoon een beetje een dick move? Mensen enthousiast maken voor een nummer en wat anders gaan spelen?

Past overigens wel in het beeld wat ik van die vent heb van Graspop 2014, toen stond ie ook constant zijn publiek uit te schelden en kut te doen. Ik hou gewoon niet zo van de attitude die hij meebrengt.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Ik ken die nummers verder niet dus geen idee of er extra context is die ik mis, maar dit is toch gewoon een beetje een dick move? Mensen enthousiast maken voor een nummer en wat anders gaan spelen?

Past overigens wel in het beeld wat ik van die vent heb van Graspop 2014, toen stond ie ook constant zijn publiek uit te schelden en kut te doen. Ik hou gewoon niet zo van de attitude die hij meebrengt.
Pray for plagues is een nummer uit de beginjaren, toen ze nog pure metalcore speelden. Ze spelen het slechts sporadisch sinds 2011. Het doelt wat op de kritiek die je bij zoveel bands ziet (bv. Parkway Drive) " ze kunnen het niet meer spelen " of " ze zijn te soft geworden ".

Akkoord dat de man niet al te beste jaren heeft gehad, maar ik krijg de indruk dat hij een enorme evolutie heeft doorgemaakt laaste jaren op alle vlakken. Deze situatie was ook wel duidelijk ludiek en geen middelvinger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Past overigens wel in het beeld wat ik van die vent heb van Graspop 2014, toen stond ie ook constant zijn publiek uit te schelden en kut te doen. Ik hou gewoon niet zo van de attitude die hij meebrengt.
geen idee wat hij deed in 2014, maar in de paar recente live shows die ik van ze heb bekeken heb ik niks van deze attitude terug gezien in ieder geval, dus wellicht dat hij hiermee is gestopt, we zullen het gaan meemaken in juni

EDIT; Ik zie dat ze tijdens de huidige tour in australië nog steeds Diamons Aren't Forever in de setlist hebben. Ben benieuwd of ze die setlist aanhouden voor de festivals. blijft wel een bizarre afwisseling tussen al hun nieuwe poppy nummers maar lijkt me wel grappig
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Dr. Hannibal

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Ik ken die nummers verder niet dus geen idee of er extra context is die ik mis, maar dit is toch gewoon een beetje een dick move? Mensen enthousiast maken voor een nummer en wat anders gaan spelen?

Past overigens wel in het beeld wat ik van die vent heb van Graspop 2014, toen stond ie ook constant zijn publiek uit te schelden en kut te doen. Ik hou gewoon niet zo van de attitude die hij meebrengt.
Precies, dit voelt heel erg als een middelvinger naar de oude fans.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393

Mooie setlist zo. Sommige nummers moet ik nog even wat meer luisteren (naast het nieuwe album) en voor Graspop zullen er nog wel een paar nummers afvallen denk ik, waarvan hopelijk dan een nummertje minder van t nieuwe album.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.454
4.614
Enige dat die doet is de moshpit afschuwelijk noemen als ie niet groot genoeg is maar denk dat er wel meer zijn die dat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Enige dat die doet is de moshpit afschuwelijk noemen als ie niet groot genoeg is maar denk dat er wel meer zijn die dat doen.
ja hij vraagt inderdaad wel veel om mosh pits en klagen dat er niet genoeg zijn of niet groot genoeg etc
net zoals machine head vorig jaar
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Spoiler........spoil engine opent op de zaterdag op Noord en Fleddy omstreeks 13.00 uur op Zuid.
leuke info, toevallig enig idee hoe lang we nog moeten wachten op de rest? :p

voor de grap eens gekeken naar de vier clashfinders die gemaakt zijn door de leden hier
alle vier hadden Fleddy aan het begin van de dag op de mainstage
geen van de vier had spoil engine op de mainstage

helpt wel om die moeilijke zaterdag beter te kunnen gokken waarschijnlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
leuke info, toevallig enig idee hoe lang we nog moeten wachten op de rest? :p

voor de grap eens gekeken naar de vier clashfinders die gemaakt zijn door de leden hier
alle vier hadden Fleddy aan het begin van de dag op de mainstage
geen van de vier had spoil engine op de mainstage

helpt wel om die moeilijke zaterdag beter te kunnen gokken waarschijnlijk
Van Fleddy Melculy was inderdaad al bekend dat ze een Main Stage zouden openen. Het feit dat ze nu iets voor Fleddy Melculy op noord nog een metalcore groep hebben en de situatie dat BMTH - A7X - INK - Architects ook op die dag staan doet me geloven dat het percentage metalcore op de Main Stages van zaterdag heel hoog kan liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken