Graspop Metal Meeting 2024

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Mensen meetrekken de pit in is altijd een erg slecht idee, d'r is altijd een reden waarom ze er niet instaan (of gewoon geen zin/lichamelijke klachten bv). Vind t zelf ook altijd er vervelend als ik de pit uit wil en d'r dan een paar mensen aan de rand staan die me keihard terug duwen, een beetje terug bounce snap ik dan nog wel want je beschermt jezelf er zo wel mee, maar iemand terug in duwen kan ik altijd erg slecht tegen😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en Jimmeh07

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
En dan die argumenten over gatekeepen, dar vind ik altijd zo makkelijk en daarmee gooi je ook gelijk de discussie op slot. Omdat je een band met een ander geluid niet goed vind, betekent niet dat je niet open staat voor andere geluiden.
Ligt er ook wel aan of je zoals jij stopt op het punt dat je het niks vind, of dat je er achteraan plakt dat het niet op GMM past of thuis hoort
Precies wat @Koekdoos zegt, en wat ik ook al tegen @Metalhead Liam zei, een bepaalde band niet goed vinden heeft niks te maken met gatekeeping.

Een gatekeeper is iemand die zich (onterecht en ongevraagd) opwerpt als autoriteit binnen een bepaald gebied of gemeenschap, en het vanuit zijn eigen (vaak smalle) beleving en definities op zich neemt om te beslissen wat of wie al dan niet tot dat gebied of die gemeenschap behoort.
Een gatekeeper is meestal te herkennen aan zinnen die woorden bevatten als '... is geen ...' of '... hoort niet ...'.
 
  • Leuk
Waarderingen: dvdh666

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Roeien is echt geweldig! Al die interactie is prachtig! Al snap ik dat men het ook niet leuk kan vinden uiteraard.

Maar alle Powerwolf hey ha ho's, de gehele show van KISS met bijbehorende interactie, roeien bij Alestorm of gewoon al iets simpels als publiek uitnodigen om een zin, refrein of stuk tekst te zingen, geeft voor mij een hele andere dimensie aan een optreden, maar ik ben dan ook wel fan van de genres waar het heel geschikt voor is.

Gewoon heel simpel hoe het bij Iron Maiden wordt gedaan met Fear of the Dark, het publiek uitnodigen om Fear of the Dark te zingen en dan Bruce met z'n evil lachje erachteraan. Genieten.

Ik snap het standpunt van onder andere @Jamel en @Jeroen wel als je het hebt over de "sfeermuziek", maar dat zal ook wel niet voor niks niet mijn smaak zijn, als ik de muziek op die manier wil horen, dan zet ik het thuis wel op. Maakt voor mij het verschil tussen gewoon een simpel concert, of een echte show.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Ik snap het standpunt van onder andere @Jamel en @Jeroen wel als je het hebt over de "sfeermuziek", maar dat zal ook wel niet voor niks niet mijn smaak zijn, als ik de muziek op die manier wil horen, dan zet ik het thuis wel op. Maakt voor mij het verschil tussen gewoon een simpel concert, of een echte show.
Je was het al van plan als The Ocean op de dag had gespeeld wanneer jij naar Alcatraz gaat. Maar bij dezen nodig ik je echt een keer uit om een show met ons te komen beleven. Gewoon om eens te ervaren hoe de sfeer en de beleving is bij muziek wat normaal gesproken niet je ding is en zelf te ervaren dat er eenmaal staan dermate veel intenser is dan het thuis of in de auto opzetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Je was het al van plan als The Ocean op de dag had gespeeld wanneer jij naar Alcatraz gaat. Maar bij dezen nodig ik je echt een keer uit om een show met ons te komen beleven. Gewoon om eens te ervaren hoe de sfeer en de beleving is bij muziek wat normaal gesproken niet je ding is en zelf te ervaren dat er eenmaal staan dermate veel intenser is dan het thuis of in de auto opzetten.

Dat is nog steeds wel het plan als het een keer goed uitlijnt. Verwacht dat het deze Graspop editie moeilijk wordt, misschien op de Alcatraz zaterdag nog en anders volgend jaar!
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Ik heb de hele Babymetal discussie gemist. Dus ben benieuwd hoeveel stemmen die ineens hadden in de poll na de hele fanbase die is gaan stemmen.
Iemand die dat nog weet/inzicht daarin heeft?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Ik heb de hele Babymetal discussie gemist. Dus ben benieuwd hoeveel stemmen die ineens hadden in de poll na de hele fanbase die is gaan stemmen.
Iemand die dat nog weet/inzicht daarin heeft?

Na een tijdje waren het iets van 440 verschillende stemmers met in totaal een goede 800 stemmen, terwijl dat in het normale geval van 3 per stemmer dus al 1320 hadden moeten zijn. Babymetal stond toen bovenaan met iets van 260 stemmen wat ongeveer wel uitkomt op een 1:3 verhouding als je ze van zowel het aantal stemmers als stemmen haalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
199
272
Publieksparticipatie is meestal wel een belangrijke als het om metal acts gaat. Je hebt bands die dat feilloos in hun show integreren en je hebt er die er precies hier en daar wat random spul hebben tussen gegooid.
Waar ik het nu echt wel helemaal mee heb gehad is dat de band het podium verlaat en dan terug komt... Denk dat ondertussen 80 a 90% dat doet en is gewoon een saai moment geworden. Beetje kiekeboe spelen ofzo :LOL:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Publieksparticipatie is meestal wel een belangrijke als het om metal acts gaat. Je hebt bands die dat feilloos in hun show integreren en je hebt er die er precies hier en daar wat random spul hebben tussen gegooid.
Waar ik het nu echt wel helemaal mee heb gehad is dat de band het podium verlaat en dan terug komt... Denk dat ondertussen 80 a 90% dat doet en is gewoon een saai moment geworden. Beetje kiekeboe spelen ofzo :LOL:

Spanning en sensatie (opbouwen) noemen we dat!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en dvdh666

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Waar ik het nu echt wel helemaal mee heb gehad is dat de band het podium verlaat en dan terug komt... Denk dat ondertussen 80 a 90% dat doet en is gewoon een saai moment geworden. Beetje kiekeboe spelen ofzo :LOL:

De zanger van mijn rockabilly band vroeger, riep na het "laatste" nummer gewoon: "Ik hoor een 'bis', dus we spelen er nog eentje!" Nie dat we veel volk trokken, maar toch 😁
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Even iets voor mijn eigen voorpret (niet zo fout bedoelt als het klinkt ;) ) maar ik kijk persoonlijk het meeste uit naar Avenged Sevenfold. Dit omdat het 1 van de laatste bands is waar ik gek van was in mijn jeugd en die ik nog niet live gezien heb.
Uit nieuwsgierigheid even door hun setlist van de laatste tijd gegaan en daar iets tegengekomen wat mij enorm gelukkig stemde (spoilers vanaf hieronder voor de mensen die het liever niet zouden weten!)

Ze spelen tegenwoordig 'Save me' naar het einde van hun set toen en voor mij persoonlijk 1 van hun beste en meest ondergewaardeerde nummers! Ik hoop zo hard dat ze dit meenemen in hun festival setlist want het zou echt ook persoonlijk veel betekenen als ze dit live spelen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken