Graspop Metal Meeting 2024

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Toch vind ik de donderdag nog een best sterke dag
met voor mij 4 must sees (Tool, Comeback Kid, Megadeth en Bleed From Within) en nog paar grappige namen in de vorm van Babymetal, Ne Obliviscaris, Kerry King
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
wat een kleuter gedrag.

Alleen maar om de eerste te zijn en je naam erbij te hebben een onzinnige 2025 topic openen.

Als je een beetje respect voor de Topic hebt doe het dan op een juiste manier zoals
@DennisvdBr het doet en steek er wat tijd en moeite in.

pffff
 
  • Wow
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.415
Toch vind ik de donderdag nog een best sterke dag
met voor mij 4 must sees (Tool, Comeback Kid, Megadeth en Bleed From Within) en nog paar grappige namen in de vorm van Babymetal, Ne Obliviscaris, Kerry King
Sterker nog de donderdag is een ontzettend sterkte dag in mijn ogen
Zou ook zeker bury tomorrow checken trouwens
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.401
Ik ben eigenlijk gewoon tevreden met wat ze ook spelen, er zit wat mij betreft zowat geen enkele misser in die hele discografie. Maar de voorkeur gaat toch altijd uit naar nummers die ik nog niet eerder live gehoord heb. Hoe dan ook gewoon nog steeds heel blij dat ze er staan, want het wordt sowieso van het begin tot het eind genieten!

Hoe groot is de kans dat er nummers in de setlist staan die je nog niet eerder live hebt gehoord?

En zou Tool een andere setlist hanteren dan op bijv Werchter?
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
Hoe groot is de kans dat er nummers in de setlist staan die je nog niet eerder live hebt gehoord?

En zou Tool een andere setlist hanteren dan op bijv Werchter?

1) Die kans is bijzonder klein (in mijn geval)

2) Die kans is eveneens bijzonder klein (tenminste, als je bedoelt dat ze voor GMM een ietwat afwijkende set t.o.v. andere venues gaan spelen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.340
5.875
Hoe groot is de kans dat er nummers in de setlist staan die je nog niet eerder live hebt gehoord?

En zou Tool een andere setlist hanteren dan op bijv Werchter?
1) Voor mij behoorlijk aanwezig, aangezien ik Rosetta Stoned nog nooit live gehoord heb, en die staat nu in de Amerikaanse leg van deze tour wel op de setlist. Ook komen er nog wel eens andere nummers voorbij die ik nog nooit live gehoord heb. Maar de meeste die we vorige pagina noemden recentelijk nog niet...

2) Verwacht wel een andere setlist ja, de algemene structuur en selectie van songs verandert altijd wel wat per tour, en er zijn een paar nummers (vaak vooral oudere, van Opiate of Undertow) waar ze wat mee afwisselen per avond. Maar als ze nog eens de Werchter setlist willen doen, ook prima hoor. Openen met Aenema is altijd goed :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Hoe groot is de kans dat er nummers in de setlist staan die je nog niet eerder live hebt gehoord?

En zou Tool een andere setlist hanteren dan op bijv Werchter?
Tov Werchter zullen er wel wat wijzigingen zijn. Laatste setlist wijkt ook af van RW.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
met iedere live versie die ze releasen krijg ik meer en meer zin in die show

Je bent echt niet alleen... . Ik kijk ook uit omdat nu zo een van de bands( park way drive, enter shikari is ook zo) zijn die ik leren kennen heb op groezrock of pukkelpop speelden rond 14u of zo toen ik 16 was. En nu sluiten ze graspop af. ik baal echt da ik vorige jaar te laat was voor park way drive.... .
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.401
(tenminste, als je bedoelt dat ze voor GMM een ietwat afwijkende set t.o.v. andere venues gaan spelen)

Dit vooral inderdaad, ik neem aan dat Tool wat minder is als de standaard metal of rock headliner met mogelijkheden qua schommeling in harder en zachter materiaal? Als je het even vergelijkt met een BMTH die een set kan maken met alleen maar harde nummers of met alleen maar de meer poppy nummers.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Je bent echt niet alleen... . Ik kijk ook uit omdat nu zo een van de bands( park way drive, enter shikari is ook zo) zijn die ik leren kennen heb op groezrock of pukkelpop speelden rond 14u of zo toen ik 16 was. En nu sluiten ze graspop af. ik baal echt da ik vorige jaar te laat was voor park way drive.... .
Je kunt nog voor een donderdagticket gaan op Rock Werchter.
 
Laatst bewerkt:

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Sterker nog de donderdag is een ontzettend sterkte dag in mijn ogen
Zou ook zeker bury tomorrow checken trouwens
Ja, eens! Zou grofweg de helft van de bands wel willen zien, wat natuurlijk nooit gaat lukken. Zal keuzes moeten maken! In elke regel van de poster staan bands die ik graag wil zien. Van de onderste regel Ne O en Erra bijvoorbeeld.

Donderdag is over de hele linie een sterke dag. Vrijdag heeft sterke logobands (behalve FFDP) maar iets minder sterke 'niet-logobands'. Zaterdag heeft dan weer hele sterke logobands, iets minder ook in de 'niet-logobands'. Zondag is voor mij de zwakste dag, maar een klein handjevol bands die me kunnen bekoren.

Zo bezien is donderdag misschien wel de sterkste dag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Valthys

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.627
5.064
Zijn er hier mensen die op de vipdeck gaan
Is het niet (meer) waard, vind ik.
Heb zelf in 2016 en 2018 VIP-tickets gehad.

In 2016 was dat best wel fijn, je kon toen nog wel lekker even tot rust komen op het VIP-deck aan een tafeltje met kruk.
Plus het was het hele weekend strontweer, dus je kon er eens even uit de regen en modder.
Andere voordelen waren ook wel de bar (incl. wijn en speciaalbier) en de aparte, schone toiletten (op het terrein stonden toen volgens mij nog overal dixies zonder doorspoeling), waar vooral mijn vrouw gelukkig mee was.
Enkel 's avonds werd het er wel behoorlijk druk, en waren er nauwelijks nog zitplekken.

In 2018, de eerste uitverkochte editie, was dat echter een heel ander verhaal.
Eigenlijk was het er al vanaf vroeg in de middag vrij druk, en waren er al snel vrijwel geen zitplekken meer.
Veel mensen gingen er ook bivakkeren de hele dag op het terras, waardoor het vrijwel onmogelijk werd om nog vanaf het VIP-deck op een prettige manier naar optredens te kijken.
Er gingen wel mensen het terrein op, maar dan bleef er altijd wel een of enkele personen achter om 'hun' plekje te bewaken, vaak op zeer felle en zelfs agressieve wijze. Dat leidde vanzelfsprekend tot een zeer onprettige, negatieve sfeer.
Zelfs de toiletten waren niet meer echt van toegevoegde waarde.
Dat was voor ons dan ook de laatste keer dat we VIP-tickets zouden kopen.

In de jaren erna is het er naar verluidt niet beter op geworden, al weet ik niet of het er vorig jaar na de verplaatsing van het terrein (en als ik het goed heb het toevoegen van een extra verdieping) op vooruit is gegaan.
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.634
3.257
schone toiletten (op het terrein stonden toen volgens mij nog overal dixies zonder doorspoeling)
Neeeeee, echt niet! Er stonden al doorspoelbare toiletten op het festivalterrein sinds mijn beginjaren!
Het enige wat je hebt in de vip is dat het daar keramieken wc's zijn in plaats van plastieken.

VIP lijkt me vooral interessant voor mensen die omwille van bepaalde redenen regelmatig op een deftige stoel moeten kunnen zitten.
Ook tijdens jaren met extreem (nat / heet) weer biedt de VIP wel de nodige extra luxe met een binnenruimte met airco, overdekte ruimte en heel wat zitplaatsen (weliswaar biedt er maar zo'n 15% echt zicht op het podium dus daar geraak je 's avonds volgens mij niet zomaar aan).
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.627
5.064
Neeeeee, echt niet! Er stonden al doorspoelbare toiletten op het festivalterrein sinds mijn beginjaren!
Het enige wat je hebt in de vip is dat het daar keramieken wc's zijn in plaats van plastieken.
Ah ja, dat heb ik dan verkeerd onthouden.
Ik weet in ieder geval wel nog dat mijn vrouw altijd naar de toiletten op het VIP-deck wilde gaan, ook als we ons op dat moment helemaal aan de andere kant van het terrein bevonden.. 🙄😅
 

Projunk

Playlistbediener
15 nov 2023
22
18
Dit vooral inderdaad, ik neem aan dat Tool wat minder is als de standaard metal of rock headliner met mogelijkheden qua schommeling in harder en zachter materiaal? Als je het even vergelijkt met een BMTH die een set kan maken met alleen maar harde nummers of met alleen maar de meer poppy nummers.
Tool zou daar wel iets in kunnen doen maar denk niet dat ze dat doen.
Lateralus en fear inoculom zijn wat meer sferisch ingestelde albums.
Waar 10000 days en Undertow wel wat steviger zijn.

Maar ik denk niet dat ze meer dan enkel nummer uit pre 10000 days periode nemen.
Hoofdzaak zal uit de laatste 3 albums zijn.

En zelf ik heb ze maar 1x eerder gezien en toen was Undertow net uit. In een tent en die was maar half gevuld. Sindsdien zijn ze niet meer uit mijn luisterlijst weggegaan.
 
Laatst bewerkt:

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
Dit vooral inderdaad, ik neem aan dat Tool wat minder is als de standaard metal of rock headliner met mogelijkheden qua schommeling in harder en zachter materiaal? Als je het even vergelijkt met een BMTH die een set kan maken met alleen maar harde nummers of met alleen maar de meer poppy nummers.

Ja inderdaad.

En zoals @Dr. Hannibal reeds aangaf: ze durven wel 1 song ofzo in roulatie te wijzigen, in 2019 werd er zo gerouleerd tussen enkele songs van Untertow & Opiate en was het wel een leuke verrassing als je een "iets" anders kreeg. Op Werchter speelden ze toen Part of me als ik me niet vergis, en dat werd tijdens de EU tour afgewisseld met materiaal als Sweat, Intolerance, Flood,...

Laatste keer Sportpaleis Hooker With A Penis gekregen, was ook wel very nice.

Dus, ik verwacht geen grote schommelingen in setlist, en al zeker geen "extra's" voor Graspop.

Als ik 1 semi-realistische wens mag uitspreken, hoop ik op toevoeging van Lateralus of Pushit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken