Zijn er hier mensen die op de vipdeck gaan
Is het niet (meer) waard, vind ik.
Heb zelf in 2016 en 2018 VIP-tickets gehad.
In 2016 was dat best wel fijn, je kon toen nog wel lekker even tot rust komen op het VIP-deck aan een tafeltje met kruk.
Plus het was het hele weekend strontweer, dus je kon er eens even uit de regen en modder.
Andere voordelen waren ook wel de bar (incl. wijn en speciaalbier) en de aparte, schone toiletten (op het terrein stonden toen volgens mij nog overal dixies zonder doorspoeling), waar vooral mijn vrouw gelukkig mee was.
Enkel 's avonds werd het er wel behoorlijk druk, en waren er nauwelijks nog zitplekken.
In 2018, de eerste uitverkochte editie, was dat echter een heel ander verhaal.
Eigenlijk was het er al vanaf vroeg in de middag vrij druk, en waren er al snel vrijwel geen zitplekken meer.
Veel mensen gingen er ook bivakkeren de hele dag op het terras, waardoor het vrijwel onmogelijk werd om nog vanaf het VIP-deck op een prettige manier naar optredens te kijken.
Er gingen wel mensen het terrein op, maar dan bleef er altijd wel een of enkele personen achter om 'hun' plekje te bewaken, vaak op zeer felle en zelfs agressieve wijze. Dat leidde vanzelfsprekend tot een zeer onprettige, negatieve sfeer.
Zelfs de toiletten waren niet meer echt van toegevoegde waarde.
Dat was voor ons dan ook de laatste keer dat we VIP-tickets zouden kopen.
In de jaren erna is het er naar verluidt niet beter op geworden, al weet ik niet of het er vorig jaar na de verplaatsing van het terrein (en als ik het goed heb het toevoegen van een extra verdieping) op vooruit is gegaan.