Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Is er iemand hier wel lyrisch enthousiast over Polyphia? Ik werd erg blij van de aankondiging want het is een band die ik al langer wilde leren kennen. En aangezien ik instrumentale rock/metal goed kan waarderen leek me dit wel wat. Maar ik word eigenlijk echt niet warm van hun nummers. Het klinkt me te kunstmatig, te bedacht, te weinig emotie. Misschien dat het live wel kan overtuigen maar ze zijn voor mij inmiddels geen must see meer.
hierzo, al live gezien vorig jaar en gewoon sublieme muzikanten allemaal. de flair waarmee ze het brengen, voor mij is het na tool de grootste must see op donderdag
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.940
Volledig oneens, een instrumentale band is juist tof als je de muziek niet kent, je kan gewoon bij het mainstage gaan staan of zitten en genieten.
Dit is juist een band waarvoor ik niet zo snel naar een zaal zou gaan.

Ik hoop toch wel altijd dat er een zanger bij is. Al die solo’s heb ik niks mee bijvoorbeeld, al is het gaaf hoe Slash de Godfather theme verwerkt in zijn solo en dan losbarst met Sweet Child O Mine, en eenzelfde met Gene Simmons in aanloop naar God of Thunder met alle special effects, en vooruit de drumsolo van Tommy Lee in de Crüe Coaster was ook gaaf…

Maar over het algemeen al die veel te lange gitaar- en drumsolo’s… Hou op, schei uit…
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764

Geen nieuw nummer, maar nieuwe live videoclip van mijn favoriete nummer van hun laatste album. Voor de liefhebbers van de wat hardere metalcore is dit een band die je niet mag missen. Vooral die laatste 30 seconden. Die breakdown en die uithaal aan het einde van het nummer, heerlijk.
Is wel de band waar ik het meest naar uitkijk van de vrijdag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik hoop toch wel altijd dat er een zanger bij is. Al die solo’s heb ik niks mee bijvoorbeeld, al is het gaaf hoe Slash de Godfather theme verwerkt in zijn solo en dan losbarst met Sweet Child O Mine, en eenzelfde met Gene Simmons in aanloop naar God of Thunder met alle special effects, en vooruit de drumsolo van Tommy Lee in de Crüe Coaster was ook gaaf…

Maar over het algemeen al die veel te lange gitaar- en drumsolo’s… Hou op, schei uit…
Instrumentale bands hebben vrijwel nooit een zanger..
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.940
Instrumentale bands hebben vrijwel nooit een zanger..

Nee, dat snap ik, maar bedoel gewoon bij een band in het algemeen. Als ik weet dat een voor mij onbekende band alleen maar instrumentaal is, dan zal ik er dus niet snel gaan staan. Ik moet eigenlijk toch wel gewoon zang bij hebben, is wat ik bedoelde
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
62
188
Bekijk bijlage 8158

Zondag naar Death Over Antwerp eens Sanguisugabogg en Suffocation gaan in luisteren.
Stillbirth en Kataklysm mogen gerust ook overkomen naar Graspop.

Nog mensen hier aanwezig?
Ik ben er ook bij. Vooral ook erg benieuwd naar Fleshgod apocalypse vorige keer dat ik die zag waren ze steengoed benieuwd of dat nu weer is. Ook erg benieuwd naar sanguisigabogg met het oog op graspop
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
292
522
Ik ben er ook bij. Vooral ook erg benieuwd naar Fleshgod apocalypse vorige keer dat ik die zag waren ze steengoed benieuwd of dat nu weer is. Ook erg benieuwd naar sanguisigabogg met het oog op graspop
Één keer gezien op Graspop, geluid was extreem slecht en vertrokken na 5 minuten. Ik geef ze wel een herkansing.
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
348
512
Denk dat Polyphia toch zeker tot z'n recht zal komen in de marquee hoor.
Staat wsl tegenover Alice Cooper en dan is het veld verdeeld.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Iemand die zondag 15 september naar heilung & zael en ardor gaat in de lotto arena? Als er iemand van Belgisch Limburg is waar ik mee terug kan pendelen dan valt de taxi tot Tongeren mee.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Heilung zegt mij niks maar wel grote fan van zeal and ardor. Doeme had ze dan liever ergens een headline set zien doen
Het is een gewaagde maar toch een unieke en mooie combinatie vind ik. Niet zo gewaagd als amenra en igorrr indertijd natuurlijk. Maar fans van beide groepen omschrijven het wel eens als een kunswerk denk ik en in trance geraken is mogelijk met beide kunstwerken. Daarom dat ze die combinatie hebben gedaan denk ik.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
We kunnen daar zondag een mini Festileaks meeting doen. Ik twijfel of ik mijn Fleshgod Apocalypse t-shirt of VIDD t-shirt ga aandoen
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
119
239
Ik hoop toch wel altijd dat er een zanger bij is. Al die solo’s heb ik niks mee bijvoorbeeld, al is het gaaf hoe Slash de Godfather theme verwerkt in zijn solo en dan losbarst met Sweet Child O Mine, en eenzelfde met Gene Simmons in aanloop naar God of Thunder met alle special effects, en vooruit de drumsolo van Tommy Lee in de Crüe Coaster was ook gaaf…

Maar over het algemeen al die veel te lange gitaar- en drumsolo’s… Hou op, schei uit…

Instrumentale muziek betekent niet perse eeuwige solos, Polyphia is geen Ygwie Malmsteen. Persoonlijk begin ik instrumentale muziek steeds meer te waarderen, als het goed in elkaar zit is zang echt niet nodig, ik kijk ook ontzettend uit naar Night Verses. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken