Graspop Metal Meeting 2024

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Wel één groot hiaat nog: Folkmetal!
Ik vind de powermetal ook maar ondermaats dit jaar.
Wel blij met Avantasia en Blind Guardian. Kamelot is net niet mijn straatje (progressieve powermetal)
Brothers of Metal, Dynazty zijn wel oke, maar ik mis nog wat grote namen.

Heavy metal van Bruce Dickinson, Judas Priest en Doro trekken dit weer een beetje goed, maar ik had nog wel gehoopt op wat namen. De echte "grote" logonamen zijn al gevuld, maar Accept, Orden Ogen, Saxon, Stratovarius, Beast In Black, Feuerschwanz touren ook. En ik weet dat ze op andere festivals wel staan, maar GMM gaan we vaker naar toe.
 

Timmy

Playlistbediener
31 okt 2023
31
25
Wellicht al door andere bekeken en hier benoemd...en dus niet door mij gezien, maar zou het kunnen dat de heren een bezoek brengen aan Graspop.
Het past wellicht in het schema, treden volgens mij verder niet op in België.
ZZ Top tour <<<<<<

zz.png
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en MarcoReusel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
De echte "grote" logonamen zijn al gevuld, maar Accept, Orden Ogen, Saxon, Stratovarius, Beast In Black, Feuerschwanz touren ook. En ik weet dat ze op andere festivals wel staan, maar GMM gaan we vaker naar toe.
De vrijdag van Alcatraz is wellicht iets voor u: Saxon, Beast In Black en Feuerschwanz staan daar allemaal op de line-up. En er zit nog heel wat interessants bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.184
7.430
Wellicht al door andere bekeken en hier benoemd...en dus niet door mij gezien, maar zou het kunnen dat de heren een bezoek brengen aan Graspop.
Het past wellicht in het schema, treden volgens mij verder niet op in België.
ZZ Top tour <<<<<<
Persoonlijk zou ik dit soort grote namen niet meer verwachten op dit moment. Wellicht dat er nog 1 logo band bij komt maar die 20 namen zullen grotendeels kleinere bands zijn verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Dank voor je heldere antwoord!

Mijn persoonlijke kritiek gaat eerlijk gezegd niet zo zeer over de logistieke of financiële kant van het verhaal. Mij ga je bijvoorbeeld echt nooit horen over de inzet van personeel, omdat ik me er maar al te goed van bewust ben dat het geen vanzelfsprekendheid is dat er elk jaar weer voldoende personeel is voor een grootschalig festival als Graspop. De bars en stands worden volgens mij voornamelijk bemand door vrijwilligers. En dat vind ik oprecht de helden van het festival. En over hoe duur het allemaal is en welke berekeningen daarop los worden gelaten, weet ik simpelweg te weinig. Ja, ook ik vind het wel erg duur worden allemaal. Maar dat is de wereld waarin we leven. Alles wordt duurder. Dus geen enkel idee of het eten op Graspop onevenredig duur is. Ik sta daar neutraal in en reken op de integriteit van de betrokkenen.

Bij mij gaat het puur om het aan de kant schuiven van Melis, nota bene de directe buren van de Graspop organisatie. Die samenwerking voelde voor mij als een match made in heaven. Ik heb van zoveel mensen die zowel op Werchter als op Graspop zijn geweest dat het eten op Graspop altijd van betere kwaliteit was. En ik proefde zelf dus ook een groot verschil, afgelopen jaar. Ik kan het niet bewijzen, maar het voelt voor mij niet logisch dat het een beslissing van de organisatie van Graspop zelf zou zijn. Waarom zouden ze hun buren na al die jaren opeens aan de kant zetten? En mijn onderbuik wordt daarin extra gevuld door het feit dat Bevers de standaard leverancier is van Live Nation. Het komt op mij over, nogmaals ik kan het niet hard maken, als een beslissing vanuit Live Nation. En als dat zo is, dan is de bezoeker van Graspop daar de dupe van. En ik vind daar dus iets van.
Grotendeels eens, alleen ik zie geen tegenstelling tussen organisatie Graspop en Livenation.
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Ik vind de powermetal ook maar ondermaats dit jaar.
Wel blij met Avantasia en Blind Guardian. Kamelot is net niet mijn straatje (progressieve powermetal)
Brothers of Metal, Dynazty zijn wel oke, maar ik mis nog wat grote namen.

Heavy metal van Bruce Dickinson, Judas Priest en Doro trekken dit weer een beetje goed, maar ik had nog wel gehoopt op wat namen. De echte "grote" logonamen zijn al gevuld, maar Accept, Orden Ogen, Saxon, Stratovarius, Beast In Black, Feuerschwanz touren ook. En ik weet dat ze op andere festivals wel staan, maar GMM gaan we vaker naar toe.
Vergeet Amaranthe niet, behoren tegenwoordig toch ook wel bij de grotere van de moderne Powermetal.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Ik vind de powermetal ook maar ondermaats dit jaar.
Wel blij met Avantasia en Blind Guardian. Kamelot is net niet mijn straatje (progressieve powermetal)
Brothers of Metal, Dynazty zijn wel oke, maar ik mis nog wat grote namen.

Heavy metal van Bruce Dickinson, Judas Priest en Doro trekken dit weer een beetje goed, maar ik had nog wel gehoopt op wat namen. De echte "grote" logonamen zijn al gevuld, maar Accept, Orden Ogen, Saxon, Stratovarius, Beast In Black, Feuerschwanz touren ook. En ik weet dat ze op andere festivals wel staan, maar GMM gaan we vaker naar toe.

Zou zeggen dat je met Avantasia, Kamelot en Blind Guardian toch al wel een drietal mooie powermetal namen hebt, ondermaats zou ik het niet willen noemen eigenlijk
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Over feestjes gesproken, welke optredens worden voor jullie (hopelijk) de grootste feestjes?
Niet per se de allerbeste optredens dus, maar eerder de allerleukste (bv. Tool wordt ongetwijfeld een van de beste optredens, maar kun je niet echt een feestje noemen)?

Zo dan, als je het over feestjes hebt.
Dan springen voor mij Electric Callboy en Pendulum er gelijk tussenuit. Zeker de eerste wordt écht een feest, die gasten weten van aanpakken. Drie keer gezien nu en soms vond ik het jammer dat er zo hard gemosht werd omdat 'gewoon even springen en hossen' me ook wel lekker leek haha.

Daarnaast John Coffey! Ze zijn nog niet aangekondigd maar stonden wel op de Kamelot-poster en reageerden positief op instagram toen ik ze vroeg of ze kwamen. Ik was bij hun optreden op Lowlands en dat was serieus een uur lang lachen, moshen, springen, schreeuwen, alles erop en eraan. Met 50+ mensen op het podium, cirkelpit om de geluidstafel heen, stagediven, het hele circus.
Zo'n spektakel verwacht ik ook wel bij bands als Turnstile en Comeback Kid, complete gekkigheid en chaos.

En dan als laatste natuurlijk Limp Bizkit. 10% goede muziek, 90% nostalgie, 100% party. Break stuff, break fucking stuff, lets goooooo
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Even iets anders, zijn er op de festivalweide ook 'gezonde' opties om te eten buiten burgers en frieten?
Vorig jaar hebben wij het beste gegeten net buiten de weide aan de ingang ergens, standje met verse aardbeien en een bolleke crème glaçe! Het kan ook aan onze kater gelegen hebben en het feit dat het snikheet was. Maar goed spul!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en redbaron

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Geen Corrosion of conformity op Graspop helaas.


To our fans,
It is with deep regret, and due to happenings beyond our control, that we have to announce the cancellation of our June and July European dates. While we know this is not ideal, we will work with promoters to reschedule dates as soon as possible.
Thanks for understanding, we love you all. See you on the Horizon.
COC
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
Zag net dit, wordt het grasveld voor meer evenementen gebruikt? Zou wel gaaf zijn!
 

Bijlagen

  • afbeelding_2024-02-06_165530547.png
    afbeelding_2024-02-06_165530547.png
    820,7 KB · Weergaven: 72
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Zag net dit, wordt het grasveld voor meer evenementen gebruikt? Zou wel gaaf zijn!
Daar hebben ze in 2015 ook gestaan! Is hier best wel breed benoemd een tijd geleden toen er nog gespeculeerd werd over de headliners!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Geen Corrosion of conformity op Graspop helaas.


To our fans,
It is with deep regret, and due to happenings beyond our control, that we have to announce the cancellation of our June and July European dates. While we know this is not ideal, we will work with promoters to reschedule dates as soon as possible.
Thanks for understanding, we love you all. See you on the Horizon.
COC
Godver!!!!!! ( Sorry voor de taal )
Deze stond toch op mijn must see lijst.
Samen met Mudvayne
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Afgelopen zondag de debuut show van TEMIC gezien op MidWinterProg festival. Laat die maar doorkomen naar Graspop. Zo goed al! (aanrader voor de progliefhebbers op 't forum)
Ha leuk dat je er zaterdag ook was! Je was niet de enige van dit forum in Tivoli. Ik zelf en een aantal anderen hebben hier een stukje geschreven met de bevindingen.

TEMIC heeft inderdaad veel potentie!
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Zou zeggen dat je met Avantasia, Kamelot en Blind Guardian toch al wel een drietal mooie powermetal namen hebt, ondermaats zou ik het niet willen noemen eigenlijk
Precies. 3 goede namen, waarbij Avantasia veruit bovenuitsteekt, voor mij.
Maar ik mis ook nog wel wat grote namen hoor. Niet alle grote namen touren volgens mij? Helloween, Sabaton, Manowar, Nightwish, Gamma Ray , Battle Beast, Dragonforce, Firewind, Masterplan, Dream Evil.
Het is dit jaar wel een beetje matig. Maar dat vind ik ook bij de nu-metal.
Metalcore/progressieve metal wint terrein heb ik het idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Precies. 3 goede namen, waarbij Avantasia veruit bovenuitsteekt, voor mij.
Maar ik mis ook nog wel wat grote namen hoor. Niet alle grote namen touren volgens mij? Helloween, Sabaton, Manowar, Nightwish, Gamma Ray , Battle Beast, Dragonforce, Firewind, Masterplan, Dream Evil.
Het is dit jaar wel een beetje matig. Maar dat vind ik ook bij de nu-metal.
Metalcore/progressieve metal wint terrein heb ik het idee.

Denk dat je alleen Sabaton als grotere power metal kan rekenen van dat lijstje, Nightwish is toch meer vaandeldrager van symfonische metal imo.

Maar denk dat volgend jaar wel een mooi jaar gaat worden voor de powermetal
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken