Graspop Metal Meeting 2024

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
268
454
Van wat er op de gelekte poster stond, en nog niet aangekondigd is, hoopte ik zelf nog het meeste op Fit For An Autopsy. En hoewel er op Graspop nog plaats zat is voor dat soort kleinere bandjes, begin ik er toch voor te vrezen dat die boeking het niet tot de eindstreep gehaald heeft, aangezien ze verder ook nog nergens aangekondigd zijn (voor zover ik kan vinden in ieder geval). Of ze zijn nog bezig hun tour rond te krijgen en worden straks in een aantal laatste pakketjes nog aan wat festivals toegevoegd. Maar die kans lijkt me klein helaas.

Dit zal niets zijn, Fit for an autopsy staat op geen enkel festival in europa komende zomer.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Aangezien we nu wel in de laatste fase van de aankondigingen zijn beland (nog maar ~20), en we waarschijnlijk geen al te grote namen meer hoeven te verwachten, wil ik nog wel wat kleine(re) namen opperen, die voor mij stuk voor stuk fantastische toevoegingen en instant must-sees zouden zijn (niet overal naar de beschikbaarheid/waarschijnlijkheid gekeken):

WAAROM ZET NIEMAND LOST SOCIETY ERBIJ NONDEJU
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Nog geen tijd gehad om te reageren. op de toch wel echt onverwachte (qua namen niet qua tijd thanks jimmy) namedrop
Ik moest toch een traantje wegpinken bij het lezen van de line-up Avantasia staat al zo lang in mijn must see, en ik had ze echt totaal niet verwacht. Evenals uriah heep. nog nooit gezien maar vorig jaar met de livestream van wacken was ik zo onder de indruck. Ik wil toch heel graag july morning meezingen eind juni op graspop! Verder erg blij met fear factory mr bungle en ATREYU

Even alles doorgelezen nog wat opmerkingen hier en daar:
- Heel jammer dat Jorn lande niet mee gaat met avantasia, Hoop op mooie artiesten. nemen altijd veel namen mee maar niet altijd de namen gelijk aan het album. Het wil zelfs nog wel eens zijn dat de orignele artiest wel meezingt met live met avantasia met een ander nummer dan op de cd.
- Ik hoop ook op floor jansen. ik weet dat ze sowiezo wil gaan touren dit jaar. met soloproject ( gehoord van de gitarist die ik op een verjaardag sprak) maar kan me goed voorstellen dat ze heel graag ook de grote fesitvals zou willen doen. en dat die tour dus weer in het najaar is. Misplaced among the angels live met floor is toch gewoon een droom!!
- Avantasia gaf aan maintstage PRIMETIME, is dat dan gewoon acht / negen uur dus net voor ffdp en JP
- Verder erg jammer dat Mammoth en Architects weer terug komen. qua herhaling. mammoth zoieso jammer ben der geen fan van maar goed! ieder zijn ding .

ik ga nu lekker inluisteren en kom nog wel met mijn must see lijst. Daarnaast maar weer naar de zumba om me voor te bereiden op een ren je rot van podium naar podium editie
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Binnen onze groep uiteindelijk toch besloten om niet combi te gaan dit jaar. Is hier door nog mensen aangehaald: Zonder exact te weten wat, missen de meesten toch nog iets aan de line-up. Ik was er zelf graag bij geweest, vooral vrijdag en zaterdag kunnen mij bekoren dus misschien zit er nog een dagticket in. Met de aankondiging van Uriah Heep wellicht zaterdag, al zijn er daar toch vreemde beslissingen genomen, bv. Mammoth WVH als logoband, Architects op herhaling terwijl ze Alcatraz headlinen (al kan dat natuurlijk een noodoplossing zijn). Daarnaast zorgen de lange rij metalcore bands die dag en de aanwezigheid van Avantasia op vrijdag er ook voor dat de beslissing moeilijker wordt.

Los daarvan denk ik wel dat de organisatie weer een mooi programma heeft klaarstaan met enkele leuke, verrassende namen. Opnieuw veel first timers ook, een trend die ze zeker mogen aanhouden de volgende jaren!
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik zit dus, zoals een aantal mede-forumleden met nog steeds een dubieus gevoel na de nieuwe drop. Een aantal leuke namen maar m'n conclusie is vooralsnog om er dit jaar niet bij te zijn. Misschien dat jullie een aantal nog te ontdekken pareltjes kunnen aanbevelen die m'n lijst met must-sees plots doet overstromen waardoor een combi onvermijdelijk lijkt.
Hieronder m'n (tot nu toe fictief) lijstje met acts die ik zou willen zien / dag:

DONDERDAG
Must: Alice Cooper - Doro - Heart
Nice to see: Tool - Asinhell (maar dan meer voor Poulsen eigenlijk dan dat de muziek me echt aanspreekt)

VRIJDAG:
Must: Avantasia - Brian Downey's... - Bruce Dickinson - Electric Callboy - Five Finger Death Punch - P.O.D.
Nice to see: Dynazty - Eisbrecher - Judas Priest

ZATERDAG:
Must: Limp Bizkit - Mammoth WVH - Steel Panther - Uriah Heep
Nice to see: Avenged Sevenfold - While She Sleeps (WSS vooral omdat ze tijdens de vorige passage wel heel enthousiast de mainstage wisten te openen)

ZONDAG:
Must: Black Stone Cherry - Corey Taylor
Nice to see: Extreme
> Rival Sons zou ook nog kunnen toegevoegd worden, al hebben ze me tijdens hun laatste passage echt niet weten te overtuigen. Dat was echt met 0,0 interesse dat die op het podium stonden (naar mijn gevoel).

Conclusie: eigenlijk vind ik tot nu toe enkel een vrijdag-ticket gerechtvaardigd. Tenzij er natuurlijk veel aanbevelingen voor de andere dagen bijkomen.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Ik denk niet dat hopen ervan gaan te genieten iemand tegen de borst stuit, toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Haha ik bedoelde dat ik die 2 bands vergelijk met elkaar. Muzikaal is het voor de kenner misschien totaal verschillend, maar ik vergelijk inderdaad op ervaring en sfeerbeleving. En daar zal niemand boos om worden denk ik nee 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmy

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
help: ik ben totaal geen metalcore fan, maar probeer er altijd wel 1 of 2 mee te nemen.
maar welke nu, enige tips? ik heb b.v. defects al op het lijstje (fijne cleane zang)
Per dag kan ik de volgende aanbevelen (willekeurige volgorde):

Donderdag: Bury Tomorrow, Erra, Underoath, Bleed From Within
Vrijdag: Electric Callboy, Fit For A King
Zaterdag (de metalcore dag!): Bring Me The Horizon, Architects, Ice Nine Kills, While She Sleeps, Defects
Zondag: Of Mice & Men, Crystal Lake, Atreyu, Make Them Suffer
 
  • Leuk
Waarderingen: L110Midnight en Loek123

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
  • Leuk
Waarderingen: PimSp en Chronicbias

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.340
5.875
Asinhell (maar dan meer voor Poulsen eigenlijk dan dat de muziek me echt aanspreekt)
Haha mooi dit, precies omgekeerd dus voor mij. Muziek sprak me gelijk aan, ondanks Poulsen. Het was maar goed dat ik er pas later achter kwam dat hij in die band zit, anders had ik het wellicht niet eens een kans gegeven 😅

Dat geweten ben ik denk ik ook niet de aangewezen persoon om je andere bands aan te raden. Enige wat ik kan bedenken wat we mogelijk beide leuk zouden vinden, op basis van wat je noemt, zijn de meer hardrock/stonerrock-achtige namen: Wolfmother, All Them Witches, Graveyard, The Vintage Caravan, Kadavar.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik ben nu een stukje verder met inluisteren. Alien Weponry, Crosses en Health vind ik ook zeer leuke toevoegingen. Ik kom nu hier op uit, in volgorde ook bij de kopjes.

Must see: Tool, Ne Oblivicaris, All Them Wiches, Heart & Alice Cooper (al kan ik die laatste 2 bij clashes laten schieten omdat ze ook op Bospop staan)
Graag: Textures, Polyphia, Night Verses, Alien Weaponry, Brothers in Metal, Health & Crosses
Wel leuk: Doro, Amaranthe, hanabie. & Babymetal

Ik ben nog aan het hopen op The Pretty Reckless erbij en dan ben ik druk zat die dag :)
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Bij deze dan ook mijn lijstje up to date gemaakt en het ziet er zo uit (in alfabetische volgorde, DO-VR-ZA-ZO)!


Alice Cooper
Asinhell
Babymetal
Bleed from within
Bury Tomorrow
Counterparts
Erra
Hanabie
Kvelertak
Megadeath
Shadow of intent
Tool
Bruce Dickinson
Electric Callboy
Fear Factory
Fit for a King
Five Finger Death Punch
Judas Priest
P.O.D.
Pendulum
Silverstein
Turnlstil
Until I wake
Architects
Avenged Sevenfold
Blind Guardian
Bring Me The Horizon
Brutus
Defects
Ice Nine Kills
Limp Bizkit
Mr. Bungle
Steel Panther
While She Sleeps
Wolfmother
Atreyu
Body Count
Corey Taylor
Crystal Lake
Machine Head
Make The Suffer
Malevolence
Monuments
Of Mice And Man
Rival Sons
Slaughter To Prevail
Thy Art Is Murder

Moet nog redelijk wat inluisteren ook dus dit is zeker nog niet de hele lijst haha!
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
404
695
Dat de donderdag voor mij een piekdag zou worden was al snel duidelijk.
Alles beetje uitgespit gaat dit m voorlopig worden.
Aanwezig bij:
Tool
Asinhell
Ne Obliviscaris
Underoath
Dying wish
Textures
Megadeth

Wellicht aanwezig en/of nog verder inluisteren:
Crosses
Polyphia
Alien Weaponry
All them witches

#gmm24
#donderdag
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en Dr. Hannibal

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Ik ben nu een stukje verder met inluisteren. Alien Weponry, Crosses en Health vind ik ook zeer leuke toevoegingen. Ik kom nu hier op uit, in volgorde ook bij de kopjes.

Must see: Tool, Ne Oblivicaris, All Them Wiches, Heart & Alice Cooper (al kan ik die laatste 2 bij clashes laten schieten omdat ze ook op Bospop staan)
Graag: Textures, Polyphia, Night Verses, Alien Weaponry, Brothers in Metal, Health & Crosses
Wel leuk: Doro, Amaranthe, hanabie. & Babymetal

Ik ben nog aan het hopen op The Pretty Reckless erbij en dan ben ik druk zat die dag :)

Als ik dan zie wat een Dagticket kost voor Bospop en een dagticket GMM dan denk ik,... hmm Bospop is wel duur
Of

Krijg Nondeju een hoop moois voor me GMM ticketje !!!!! ( nu ga ik alle dagen dus klagen doen we niet )
Ben blij dat ik heel misschien tussen alle clashes een plekkie over heb voor een rustig pintje.

Ja ik snap jullie met de terugkeer, maar voor mij die andere jaren 1 dag ging, ben ik blij met de return van MachineHead en Architects
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.831
Die donderdag ga ik me uitstekend vermaken. Kan nog een drukke dag worden.

TOOL
Crosses
HEALTH
Textures
Night Verses
Kvelertak
All Them Witches
Babymetal
Ne Obliviscaris
Hanabie.
Bleed From Within
Alien Weaponry
Asinhell
Heart (om het gezien te hebben, maar niet noodzakelijk)
Amaranthe (puur voor Elize)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.625
5.063
Ik zit dus, zoals een aantal mede-forumleden met nog steeds een dubieus gevoel na de nieuwe drop. Een aantal leuke namen maar m'n conclusie is vooralsnog om er dit jaar niet bij te zijn. Misschien dat jullie een aantal nog te ontdekken pareltjes kunnen aanbevelen die m'n lijst met must-sees plots doet overstromen waardoor een combi onvermijdelijk lijkt.
Hieronder m'n (tot nu toe fictief) lijstje met acts die ik zou willen zien / dag:

DONDERDAG
Must: Alice Cooper - Doro - Heart
Nice to see: Tool - Asinhell (maar dan meer voor Poulsen eigenlijk dan dat de muziek me echt aanspreekt)

VRIJDAG:
Must: Avantasia - Brian Downey's... - Bruce Dickinson - Electric Callboy - Five Finger Death Punch - P.O.D.
Nice to see: Dynazty - Eisbrecher - Judas Priest

ZATERDAG:
Must: Limp Bizkit - Mammoth WVH - Steel Panther - Uriah Heep
Nice to see: Avenged Sevenfold - While She Sleeps (WSS vooral omdat ze tijdens de vorige passage wel heel enthousiast de mainstage wisten te openen)

ZONDAG:
Must: Black Stone Cherry - Corey Taylor
Nice to see: Extreme
> Rival Sons zou ook nog kunnen toegevoegd worden, al hebben ze me tijdens hun laatste passage echt niet weten te overtuigen. Dat was echt met 0,0 interesse dat die op het podium stonden (naar mijn gevoel).

Conclusie: eigenlijk vind ik tot nu toe enkel een vrijdag-ticket gerechtvaardigd. Tenzij er natuurlijk veel aanbevelingen voor de andere dagen bijkomen.
Donderdag
Zeker checken:
Amaranthe
Brothers Of Metal
Misschien eens een kansje geven:
Crosses
All Them Witches
Solence
HEALTH

Vrijdag
Zeker checken:
Turnstile
Pendulum
Tarja
Lansdowne
Misschien eens een kansje geven:
alle stoner bands die @Dr. Hannibal al noemde (+ Fu Manchu, Corrosion Of Conformity, High On Fire)

Zaterdag
Zeker checken:
Kamelot
Wolfmother
Blind Guardian
Red
Iron Allies
Misschien eens een kansje geven:
Pain
Vola

Zondag
Zeker checken:
Crownshift
The Last Internationale
Misschien eens een kansje geven:
Karnivool
Ihsahn
Vukovi
Skynd
(Scorpions en Deep Purple hoef ik niet te benoemen, neem ik aan? Blijkbaar kunnen die jou niet echt boeien, anders had je ze vast genoemd. ;) )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken