Graspop Metal Meeting 2024

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
123
167
Zoals te lezen op de vorige pagina staat Avantasia op de mainstage volgens de band zelf, ze kunnen dus niet overlappen met FFDP/JP
Alsof alles was hier gepost wordt als feit wordt aangenomen :p.
Maar even wat anders. Vorig jaar stond de laatste logoband (kreator en Messuggah) in de marquee of zelfs een band in het "gewone" lettertype.
Nu lijkt mij daar geen patroon in te zitten.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piet en EddiePlaysBass

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Door polyphia en crosses op dezelfde dag te zetten kunnen we misschien wel bloodbath live horen met Chino. Zou een droomscenario zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbe en saurus

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Als jij dat vindt, ik gaf gewoon mijn gevoel weer dat er meer popacts staan dan vroeger. Dat neemt niet weg dat er ook nog steeds rockacts staan natuurlijk. Ik moet mijn gelijk ook helemaal niet halen als ik het over een persoonlijk gevoel heb he.
Snap wel wat je bedoelt. Heb ook het idee dat er de laatste 20 jaar meer pop op Pinkpop staat vergeleken met jaren ‘90. Toen was het veel meer een alternatief / rock festival, toen kwamen ineens Ronnie Willams en Justin Bieber als headliners. Zelfde gevoel bij RW.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Snap wel wat je bedoelt. Heb ook het idee dat er de laatste 20 jaar meer pop op Pinkpop staat vergeleken met jaren ‘90. Toen was het veel meer een alternatief / rock festival, toen kwamen ineens Ronnie Willams en Justin Bieber als headliners. Zelfde gevoel bij RW.
Bij Pinkpop slaat de slinger wel zeer hard door, zeker dit jaar. Dramatisch.

Bij Rock Werchter valt dat gelukkig nog wel mee, nog steeds een zeer aangename line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.610
Snap wel wat je bedoelt. Heb ook het idee dat er de laatste 20 jaar meer pop op Pinkpop staat vergeleken met jaren ‘90. Toen was het veel meer een alternatief / rock festival, toen kwamen ineens Ronnie Willams en Justin Bieber als headliners. Zelfde gevoel bij RW.

Zouden dit soort dingen niet gewoon komen, omdat de populaire muziek van het tijdperk een bepaalde kant op gaat? In de jaren 90 ging het naar grunge, 00s in het geval van metal naar nu-metal (als dat het genre is? Linkin Park, Korn, Papa Roach, Limp Bizkit etc), nu is gewoon metalcore het grote populaire genre.

Hetzelfde zal ook gelden voor wat er op de grote mainstream festivals als populair wordt gezien. Over een paar jaar is er weer gewoon een ander genre binnen elk type festival populair. Graspop is voor de metalwereld ook gewoon een mainstream festival, dus verwacht ook de mainstream metalcore in grote getale?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Zouden dit soort dingen niet gewoon komen, omdat de populaire muziek van het tijdperk een bepaalde kant op gaat? In de jaren 90 ging het naar grunge, 00s in het geval van metal naar nu-metal (als dat het genre is? Linkin Park, Korn, Papa Roach, Limp Bizkit etc), nu is gewoon metalcore het grote populaire genre.

Hetzelfde zal ook gelden voor wat er op de grote mainstream festivals als populair wordt gezien. Over een paar jaar is er weer gewoon een ander genre binnen elk type festival populair. Graspop is voor de metalwereld ook gewoon een mainstream festival, dus verwacht ook de mainstream metalcore in grote getale?
Speelt zeker een grote rol, ook het festival-landschap is veranderd. Er zijn heel veel festivals, je zult dus met iets bijzonders moeten komen om op te vallen. Bieber en Williams niet mijn genre maar zijn wel wereldsterren die veel publiek trekken. Zo bezien is het dus te begrijpen dat ze dit soort acts boeken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.092
Van wat er op de gelekte poster stond, en nog niet aangekondigd is, hoopte ik zelf nog het meeste op Fit For An Autopsy. En hoewel er op Graspop nog plaats zat is voor dat soort kleinere bandjes, begin ik er toch voor te vrezen dat die boeking het niet tot de eindstreep gehaald heeft, aangezien ze verder ook nog nergens aangekondigd zijn (voor zover ik kan vinden in ieder geval). Of ze zijn nog bezig hun tour rond te krijgen en worden straks in een aantal laatste pakketjes nog aan wat festivals toegevoegd. Maar die kans lijkt me klein helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
87
158
Zouden dit soort dingen niet gewoon komen, omdat de populaire muziek van het tijdperk een bepaalde kant op gaat? In de jaren 90 ging het naar grunge, 00s in het geval van metal naar nu-metal (als dat het genre is? Linkin Park, Korn, Papa Roach, Limp Bizkit etc), nu is gewoon metalcore het grote populaire genre.

Hetzelfde zal ook gelden voor wat er op de grote mainstream festivals als populair wordt gezien. Over een paar jaar is er weer gewoon een ander genre binnen elk type festival populair. Graspop is voor de metalwereld ook gewoon een mainstream festival, dus verwacht ook de mainstream metalcore in grote getale?
Je hebt zeker een punt!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Momenteel wat van de nieuwe bands aan het inluisteren. Crownshift en Heart kende ik dus nog niet maar wat inluisterwerk denk ik wel dat ik die misschien ga willen zien.


Heart, ligt het aan mij of is dat effectief de vergeten vrouwelijke versie van Led Zeppelin? Ik ben die band nu 5 minuten aan het checken en het lijkt wel zo na Barracuda te hebben geluisterd. En ik zeg het niet enkel op basis van hun band t-shirts en covers.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
Heel graag zelfs! Maar gezien de podiumvrees van Lucassen en zijn volledige aandacht op studiomateriaal zie ik dit zeker niet verschijnen op festivals. Misschien als ze de volgende keer weer een Ayreon show gaan maken kunnen ze weer in de Marquee spelen als laatste act, wat was dat goed he in 2018 :love:
lukassen & soeterboek's Plan nine 7 juni in de boerderij zoetermeer
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
217
473
Ik weet niet of ik kenners tegen de borst stuit, maar ik krijg bij Ne Obliscevaris als ik het luister hetzelfde gevoel als vorig jaar bij Insomnium. Ik kende het niet, maar kreeg er erg veel zin in omdat dit voor mij 'beleef shows' zijn.
Bij Insomnium vorig jaar uiteindelijk heel erg genoten, ik ging mee in de show, dat hoop ik dit jaar met NeO ook te ervaren!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.092
Ik weet niet of ik kenners tegen de borst stuit, maar ik krijg bij Ne Obliscevaris als ik het luister hetzelfde gevoel als vorig jaar bij Insomnium. Ik kende het niet, maar kreeg er erg veel zin in omdat dit voor mij 'beleef shows' zijn.
Bij Insomnium vorig jaar uiteindelijk heel erg genoten, ik ging mee in de show, dat hoop ik dit jaar met NeO ook te ervaren!
Ik denk niet dat hopen ervan gaan te genieten iemand tegen de borst stuit, toch? Of begrijp ik je verkeerd?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
help: ik ben totaal geen metalcore fan, maar probeer er altijd wel 1 of 2 mee te nemen.
maar welke nu, enige tips? ik heb b.v. defects al op het lijstje (fijne cleane zang)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.265
7.579
help: ik ben totaal geen metalcore fan, maar probeer er altijd wel 1 of 2 mee te nemen.
maar welke nu, enige tips? ik heb b.v. defects al op het lijstje (fijne cleane zang)
Bury Tomorrow is wat mij betreft één van de beste live metalcore bands van het moment
Verder zijn Erra en Fit For A King de metalcore bands waar ik het meest naar uitkijk
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
358
647
Eindelijk tijd voor een reactie. En de update van de zondag in mijn clashfinder, nadat ik vanmiddag tot en met de zaterdag kwam. https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Het eerst wat me opvalt is dat de band Thursday op vrijdag staat. Dat kan mijn autisme niet aan.
De absolute uitschieter van deze batch is Turnstile voor mij. Ook Crosses, Avantasia, NeO, Wolfmother, Heart, The Last Internationale, Fear Factory, Underoath etc. bevallen me heel erg. Kortom, een zeer fijne worp! Dat onkruid genaamd Eisbrecher en Limp Bizkit neem ik op de koop toe.

Ik hoop toch echt dat ze jou nooit de planning laten maken

op vrijdag Megadeath / Amaranthe en Bury Tomorrow die clashen als dat echt zo gaat zijn word ik echt gek
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken