Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Normaal geen fan van grunting, maar deze combo met symfonisch, clean vocals en stevig gitaarwerk is toch wel een unieke combo die ik nog niet gehoord had šŸ‘ zeer benieuwd naar de live ervaring.
Mooie is dat de (clean) zanger ook zelf de vioolpartijen speelt op het podium. Zo val je van de prachtige vioolstukken in de blastbeats, naar grunts en vervolgens allemaal tegelijk voor een machtig slotstuk.
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Eindelijk tijd voor een reactie. En de update van de zondag in mijn clashfinder, nadat ik vanmiddag tot en met de zaterdag kwam. https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Het eerst wat me opvalt is dat de band Thursday op vrijdag staat. Dat kan mijn autisme niet aan.
De absolute uitschieter van deze batch is Turnstile voor mij. Ook Crosses, Avantasia, NeO, Wolfmother, Heart, The Last Internationale, Fear Factory, Underoath etc. bevallen me heel erg. Kortom, een zeer fijne worp! Dat onkruid genaamd Eisbrecher en Limp Bizkit neem ik op de koop toe.
Screenshot_20240127_103703_Instagram.jpg
You're welcome.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Ik zou bij Amaranthe wel even verder luisteren dan met name de meest recente single. Klinkt behoorlijk anders dan veel van hun andere nummers. En ik vind het een kutnummer, maar dat is subjectief, hahaha.
Waar luister ik best in op vlak van nieuwere nummers? Ik ken de eerste 2 albums, maar het derde was me wat teveel van hetzelfde.. Zou ze wel graag eens live zien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Ah tof! Dat kan dan op donderdag de meest forum inclusieve meeting tot nu toe gaan worden zo lijkt het. Van alle hoeken en gaten van dit forum zijn er dan mensen. En dan zeggen ze dat metal dood isšŸ˜¤

Minus Tool is minus driekwart van die meeting, als ik wat mag overdrijven
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Even een rustig halfuurtje gevonden voor Ne Obliviscaris. Wist ik veel dat ik dan maar 2 nummers zou kunnen horen xD.

Wat vet! Die afwisseling in muziek maakt het heel fijn. Ik heb het normaal niet zo op grunten, maar hier kan ik het juist heel goed hebben. Mooie ontdekking, schiet naar boven in mijn must see lijst. Linksvoor @Joslittel ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Even een rustig halfuurtje gevonden voor Ne Obliviscaris. Wist ik veel dat ik dan maar 2 nummers zou kunnen horen xD.

Wat vet! Die afwisseling in muziek maakt het heel fijn. Ik heb het normaal niet zo op grunten, maar hier kan ik het juist heel goed hebben. Mooie ontdekking, schiet naar boven in mijn must see lijst. Linksvoor @Joslittel ?
Ah heel tof! Persoonlijke favoriet blijft Intra Venus maar ook Equus van de nieuwe plaat is schitterend.

Maar de meetingplek is altijd rechtsvoor, wees welkom!
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik had nog nooit van Avantasia gehoord, maar die zijn wel erg populair hier, dus dat zal wel aan mijn blinde vlek voor symfonische / power metal liggen. Tegen de verwachtingen in vind ik het nog best prima. Soms iets tƩ glad en zoetsappig voor mijn smaak, maar genoeg momenten die wel aanslaan. Het valt mij op dat vrijwel elk album bol staat van de features, wat kan je live daarvan verwachten? Nemen ze een pallet aan muzikanten mee om daar invulling aan te geven of is het live anders?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Ik had nog nooit van Avantasia gehoord, maar die zijn wel erg populair hier, dus dat zal wel aan mijn blinde vlek voor symfonische / power metal liggen. Tegen de verwachtingen in vind ik het nog best prima. Soms iets tƩ glad en zoetsappig voor mijn smaak, maar genoeg momenten die wel aanslaan. Het valt mij op dat vrijwel elk album bol staat van de features, wat kan je live daarvan verwachten? Nemen ze een pallet aan muzikanten mee om daar invulling aan te geven of is het live anders?
Dat hangt echt af van de beschikbaarheid van de artiesten. Een vaste waarde op de albums (en een krachtpatser live) is Jorn, maar die zou niet mee zijn blijkbaar (zie ergens boven topic). Iemand had de vraag gesteld wie allemaal mee zou touren maar het zou zeer variabel worden blijkbaar (antwoord Tobias Sammet, de oprichter/schrijver/...).
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Gebruikers die dit onderwerp bekijken