Graspop Metal Meeting 2024

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Voor de vrijdag
Must
- Avantasia
- Bruce Dickinson
- Electric Callboy

Graag
- Judas Priest
- Dynazty
- Brian Downey’s Alive and Dangerous (lijkt een Thin Lizzy Greatest Hits te worden, net beelden van de show uit 2023 gezien, klinkt goed. Iets voor jou @Piebe71 ?)

Als het past:
- Eisbrecher
- Tarja
- Pendulum

Rest nog even inluisteren. Graveyard vond ik wat minder interessant. Maar gelukkig al wel een 9-tal bands op de lijst staan! Hopelijk een leuke signing session van iets meepakken :)
Laat de vrijdag vooralsnog schieten, veel bands die ik al eens heb gezien en headliners die me niet zo kunnen bekoren. Maar Electric Callboy, Pendulum en Eisbrecher zijn echt kleppers hoor, gegarandeerd feest! Ook Fear Factory en Fit for a King zou ik graag willen zien. Genoeg interessants in ieder geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Kijkend naar de logo bands op de zaterdag, is het wel duidelijk dat daar niet alles volgens plan is gegaan.
Architects die uit het niets komt, of was Graspop hierop aan het wachten? gisteravond hadden die hun Belgische show. Die band speelt dit jaar trouwens 3 keer in België, beetje veel maar goed.
Dan heb je Mammoth en Ice Nine Kills die beiden in mijn ogen te hoog staan (sinds wanneer zijn dat logo bands?)
While She Sleeps en Ice Nine Kills stonden bovendien eerst ook al op de lineup, maar zijn nu ineens logo bands
Dan staan Architects en Limp Bizkit ineens boven alle andere logo bands, wat ook nogal opvallend is. Dit is op de andere dagen niet zo. (behalve DP)
Blijft voor mij nog steeds het sterkste groepje logo bands van alle dagen trouwens, met het sterkste headliner duo. maar krijg toch wel de indruk dat dit niet plan A was.

De vrijdag daarentegen heeft een heel sterk en uniek rijtje logo bands, 5 bands die er heel lang niet of nog nooit eerder hebben gestaan, wat mooi compenseert voor het zwakkere headlinersduo
Had Architects ook echt niet verwacht! Vorig jaar ook al 3 keer in Benelux geloof ik, dit jaar nog meer. Maar blijft een interessante band, ga ze sowieso zien!

While She Sleeps is best ‘groot’ toch, laatste jaren aardig aan de weg getimmerd. Ook Ice Nine Kills snap ik wel, zijn in korte tijd ook aardig gegroeid. Samen met Architects op herhaling, vorig jaar was I9K echt een van de hoogtepunten wat mij betreft. Clash met Disturbed maar die heb ik al zo vaak gezien (en dat sentimentele gezeur begint me wat tegen te staan).
 
  • Leuk
Waarderingen: L110Midnight

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Had Architects ook echt niet verwacht! Vorig jaar ook al 3 keer in Benelux geloof ik, dit jaar nog meer. Maar blijft een interessante band, ga ze sowieso zien!

While She Sleeps is best ‘groot’ toch, laatste jaren aardig aan de weg getimmerd. Ook Ice Nine Kills snap ik wel, zijn in korte tijd ook aardig gegroeid. Samen met Architects op herhaling, vorig jaar was I9K echt een van de hoogtepunten wat mij betreft. Clash met Disturbed maar die heb ik al zo vaak gezien (en dat sentimentele gezeur begint me wat tegen te staan).
Architects ben ik ook zeker bij. Ik begrijp de (terechte) kritiek dat ze op herhaling maar voor mij persoonlijk komt het heel goed uit.
Vorig jaar vond ik hun show erg goed maar stond bij mijn vrienden op een wat te grote afstand waardoor ik niet optimaal heb kunnen genieten van hun optreden. Om die reden had ik een concertticket gekocht voor hun show van vanavond, maar kon helaas niet gaan en gisteren besloten mijn ticket te verkopen. Dan vandaag ineens die aankondiging. Echt heel blij mee dus, ik ga een mooi plekje ergens voorin claimen voor hun optreden op Graspop.

Zelf trouwens ook gekozen voor Ice Nine Kills boven Disturbed en zeker geen spijt van! Was een leuke show. Als er geen clashes zijn sta ik daar gewoon weer dit jaar.

While she sleeps noemde ik niet als 1 van de bands die te hoog staan trouwens, ik zei alleen dat ze op de vorige poster geen logo band zijn en nu ineens wel. Maar verdienen die spot wel vind ik.
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Eindelijk tijd voor een reactie. En de update van de zondag in mijn clashfinder, nadat ik vanmiddag tot en met de zaterdag kwam. https://clashfinder.com/s/gmm2024/

Het eerst wat me opvalt is dat de band Thursday op vrijdag staat. Dat kan mijn autisme niet aan.
De absolute uitschieter van deze batch is Turnstile voor mij. Ook Crosses, Avantasia, NeO, Wolfmother, Heart, The Last Internationale, Fear Factory, Underoath etc. bevallen me heel erg. Kortom, een zeer fijne worp! Dat onkruid genaamd Eisbrecher en Limp Bizkit neem ik op de koop toe.
 

PitfestRules

Campingartiest
15 okt 2023
56
120
Lekkere drop. Blij met de muzikale diversiteit. Nog 1 hoop uitspreken voor m'n vrouwtje, aangezien Heart tourt met Journey.......zou Journey nog een mooie toevoeging vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en MetalLimbo

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
420
725
Thursday op graspop.😘
De enige naam waar ik echt een wow gevoel van krijg.
Eerste drie albums zijn mega classics voor mij en nooit eerder gezien.
breaking benjamin en stone temple pilots waren dus onzin.
Staan nog wel wat aardige bands tussen maar wat een matige drop verder.
Maarja...vermaak me toch wel.
#gmm24
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ik focus voor mezelf even op de donderdag.

Geinig dat een band waarvan ik nooit had verwacht ze te zien, nu ineens 2x kan bekijken. Ik had mede voor Heart namelijk ook een vrijdag Bospop kaartje. Ach, kan erger. Voor de rest ken ik heel veel nieuwe toevoegingen eigenlijk niet echt. Wel wat van naam gehoord, nooit echt gecheckt. Toch maar doen. Van de gelekte Kamelot poster vind ik het jammer dat The Pretty Reckless en Tremonti er (nog) niet staan, die vallen beide goed in mijn straatje. Ook Breaking Benjamin had ik vanwege exclusiviteit graag een kans gegeven ondanks dat het niet mijn muziek is.

Ik kom nu uit op.
Must See: Tool, Heart, Alice Cooper, Textures, All Them Witches, Polyphia, Night Verses
Leuk: Brothers of Metal, Hanabie., Doro, Babymetal, Solence
Nog checken: Amaranthe, Alien Weaponry, Health, Ne Obliviscarus, Crosses
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.631
Ik focus voor mezelf even op de donderdag.

Geinig dat een band waarvan ik nooit had verwacht ze te zien, nu ineens 2x kan bekijken. Ik had mede voor Heart namelijk ook een vrijdag Bospop kaartje. Ach, kan erger. Voor de rest ken ik heel veel nieuwe toevoegingen eigenlijk niet echt. Wel wat van naam gehoord, nooit echt gecheckt. Toch maar doen. Van de gelekte Kamelot poster vind ik het jammer dat The Pretty Reckless en Tremonti er (nog) niet staan, die vallen beide goed in mijn straatje. Ook Breaking Benjamin had ik vanwege exclusiviteit graag een kans gegeven ondanks dat het niet mijn muziek is.

Ik kom nu uit op.
Must See: Tool, Heart, Alice Cooper, Textures, All Them Witches, Polyphia, Night Verses
Leuk: Brothers of Metal, Hanabie., Doro, Babymetal, Solence
Nog checken: Amaranthe, Alien Weaponry, Health, Ne Obliviscarus, Crosses

Amaranthe komt met een nieuw album dit voorjaar, zijn al twee goede singles van uit om te kunnen checken!

Denk dat je een probleem krijg met Polyphia qua clash, lijkt me adhv poster een afsluiter van en tent tegelijk met de headliners, vermoedelijk Tool? Maar misschien heb je geluk en overlapt het met Alice, die je toch op Bospop kan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Amaranthe komt met een nieuw album dit voorjaar, zijn al twee goede singles van uit om te kunnen checken!

Denk dat je een probleem krijg met Polyphia qua clash, lijkt me adhv poster een afsluiter van en tent tegelijk met de headliners, vermoedelijk Tool? Maar misschien heb je geluk en overlapt het met Alice, die je toch op Bospop kan zien.
Ja, dat denk ik ook. Ik verwacht Mainstage: Megadeth - Alice Cooper (andere main) - Tool. En Polyphia tegelijkertijd. Ik ga dan aan het eind van Megadeth daar wat naar voren, kijk Alice van de zijkant want die ga ik op Bospop toch goed zien en dan bij Tool vooraan. Heeft Polyphia maar pech.

Maar met dit soort lijstjes van muste see's opstellen ben ik nog niet terughoudend, want je weet nooit hoe het tijdschema eruit gaat zien.

Amaranthe staat bovenaan de te checken bands. Ik zal met die 2 singles beginnen, thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
ondanks dat er veel te veel metalcore bands weer staan toch een goede line-up tot nu toe.
had nog wel hoop/verwacht op wat andere bands: hammerfall, amorphis, beyond the black the raven age en zeker accept. ( kan allemaal nog )

en als bij avantasia rolf scheepers en eric matin meedoen kunnen primal fear en mr. big ook nog :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Davidov90

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Zou Amaranthe niet naar de mainstage verhuizen, laat middagslot of vroeg avond? Van de logobands zal Polyphia in Marquee staan denk ik. Dat zou van Amaranthe de vijfde mainstage band maken met de huidige line-up. Crosses misschien ook meer een Marquee band, Underoath Jupiler Stage.

Van alle bands in de twee regels onder de logobands zou ik Amaranthe misschien meest op mainstage vinden passen, powermetal leent zich daar wel voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en MarcoReusel

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
87
158
Had Architects ook echt niet verwacht! Vorig jaar ook al 3 keer in Benelux geloof ik, dit jaar nog meer. Maar blijft een interessante band, ga ze sowieso zien!

While She Sleeps is best ‘groot’ toch, laatste jaren aardig aan de weg getimmerd. Ook Ice Nine Kills snap ik wel, zijn in korte tijd ook aardig gegroeid. Samen met Architects op herhaling, vorig jaar was I9K echt een van de hoogtepunten wat mij betreft. Clash met Disturbed maar die heb ik al zo vaak gezien (en dat sentimentele gezeur begint me wat tegen te staan).
Dat is net de reden dat ik blij ben dat I9K terugkomt. Ik stond bij Disturbed omdat ik hen nog niet gezien had. Had beter, zoals een deel van mijn vrienden, eerst I9K meegepakt en dan pas naar Disturbed gekomen. Zoals gezegd had ik dan alleen dat sentimentele gemist. Bij I9K een echte show gemist..
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.437
6.827
Amaranthe staat bovenaan de te checken bands. Ik zal met die 2 singles beginnen, thanks!
Ik zou bij Amaranthe wel even verder luisteren dan met name de meest recente single. Klinkt behoorlijk anders dan veel van hun andere nummers. En ik vind het een kutnummer, maar dat is subjectief, hahaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Ja, dat denk ik ook. Ik verwacht Mainstage: Megadeth - Alice Cooper (andere main) - Tool. En Polyphia tegelijkertijd. Ik ga dan aan het eind van Megadeth daar wat naar voren, kijk Alice van de zijkant want die ga ik op Bospop toch goed zien en dan bij Tool vooraan. Heeft Polyphia maar pech.

Maar met dit soort lijstjes van muste see's opstellen ben ik nog niet terughoudend, want je weet nooit hoe het tijdschema eruit gaat zien.

Amaranthe staat bovenaan de te checken bands. Ik zal met die 2 singles beginnen, thanks!
Slechte prioriteit! U dien NeO en Alien Weaponry bovenaan te zetten :)
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: nikita en Brian

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
87
158
Tof om te horen! Die band is zo ontzettend goed en muzikaal. Ook live erg overtuigend. Moge ze maar veel zieltjes gaan winnen dit jaar.
Normaal geen fan van grunting, maar deze combo met symfonisch, clean vocals en stevig gitaarwerk is toch wel een unieke combo die ik nog niet gehoord had 👍 zeer benieuwd naar de live ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Dat is net de reden dat ik blij ben dat I9K terugkomt. Ik stond bij Disturbed omdat ik hen nog niet gezien had. Had beter, zoals een deel van mijn vrienden, eerst I9K meegepakt en dan pas naar Disturbed gekomen. Zoals gezegd had ik dan alleen dat sentimentele gemist. Bij I9K een echte show gemist..
Haha, ja, zo heb ik het precies gedaan! Had Disturbed al paar keer gezien en bij de vorige passage vond ik het allemaal al wat zoetsappig. Dat stuk heb ik nu overgeslagen! I9K was erg vermakelijk, bleek een goede keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90

Gebruikers die dit onderwerp bekijken