Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.208
Donderdag

Must-see:
  • Tool
  • Heart
  • Babymetal
  • Amaranthe
  • Kvelertak
  • Ne Obliviscaris
  • Hanabie.
  • Health
  • Brothers Of Metal
Graag zien:
  • Alice Cooper
  • Megadeth
  • Bury Tomorrow
  • Asinhell
  • Bleed From Within
  • Shadow Of Intent
  • Alien Weaponry
Misschien zien:
  • Crosses
  • Doro
  • Solence
  • Night Verses

Vrijdag

Must-see:
  • Turnstile
  • Electric Callboy
  • Avantasia
  • Pendulum
  • Eisbrecher
  • Tarja
  • Borknagar
  • Dynazty
  • Svartsot
Graag zien:
  • Bruce Dickinson
  • Brian Downey's Alive And Dangerous
  • Brand Of Sacrifice
Misschien zien:
  • Five Finger Death Punch
  • Judas Priest
  • Biohazard
  • Fear Factory
  • Graveyard
  • Fu Manchu
  • Kadavar
  • Dying Fetus
  • Corrosion Of Conformity
  • High On Fire
  • The Vintage Caravan
  • Lansdowne

Zaterdag

Must-see:
  • Bring Me The Horizon
  • Avenged Sevenfold
  • Kamelot
  • Blind Guardian
  • Uriah Heep
  • Kampfar
  • Rotting Christ
  • Batushka
  • Pain
  • Vola
Graag zien:
  • Architects
  • Ice Nine Kills
  • Steel Panther
  • Abbath
Misschien zien:
  • Limp Bizkit
  • Mr. Bungle
  • While She Sleeps
  • Wolfmother
  • Brutus
  • Iron Allies

Zondag

Must-see:
  • Scorpions
  • Karnivool
  • Dark Funeral
  • Ereb Altor
Graag zien:
  • Machine Head
  • Deep Purple
  • Emperor
  • Extreme
  • Slaughter To Prevail
  • Ihsahn
  • Monuments
  • Crownshift
  • Crystal Lake
  • Skynd
Misschien zien:
  • Corey Taylor
  • Rival Sons
  • Black Stone Cherry
  • Thy Art Is Murder
  • Future Palace

Alle dagen nu dus alweer goed gevuld.
Alleen de zondag zit nog wat dun in de must-sees, maar daar kunnen er best nog wel wat bijkomen vanuit de categorie 'graag zien' dan wel nieuwe namen.
En anders ook niet erg, dan gaan we lekker op ontdekkingsreis en/of doen we het wat rustiger aan de laatste dag. :)
 
Laatst bewerkt:

RapidGnome

Playlistbediener
7 dec 2023
11
15
Ah, op die manier.
Zoals ook anderen al zeiden is het natuurlijk prima mogelijk dat BB eerst nog zelf een tour zal aankondigen vooraleer GMM en/of andere festivals ze bekend mag maken (ook al denk ik net als @jimmywe dat je er niet teveel meer op moet hopen).
Maar dan nog zal het vervolgens voor GMM gewoon een 'name drop' worden, toch? ;)
Als je het idd op die manier bekijkt, dan sure. Maar ik doelde er ook meer op dat BB niet zo maar tussen een pakketje zal zitten zonder dat BB er vantevoren iets mee doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.615
Kijkend naar de logo bands op de zaterdag, is het wel duidelijk dat daar niet alles volgens plan is gegaan.
Architects die uit het niets komt, of was Graspop hierop aan het wachten? gisteravond hadden die hun Belgische show. Die band speelt dit jaar trouwens 3 keer in België, beetje veel maar goed.
Dan heb je Mammoth en Ice Nine Kills die beiden in mijn ogen te hoog staan (sinds wanneer zijn dat logo bands?)
While She Sleeps en Ice Nine Kills stonden bovendien eerst ook al op de lineup, maar zijn nu ineens logo bands
Dan staan Architects en Limp Bizkit ineens boven alle andere logo bands, wat ook nogal opvallend is. Dit is op de andere dagen niet zo. (behalve DP)
Blijft voor mij nog steeds het sterkste groepje logo bands van alle dagen trouwens, met het sterkste headliner duo. maar krijg toch wel de indruk dat dit niet plan A was.

De vrijdag daarentegen heeft een heel sterk en uniek rijtje logo bands, 5 bands die er heel lang niet of nog nooit eerder hebben gestaan, wat mooi compenseert voor het zwakkere headlinersduo
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
dan toch maar combi RW gekocht wegens ontbreken sum41 :cool:
eigenlijk wel erg dat dat mn enige comentaar is op de nieuwe namen xD
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.693
5.208
Wat me nu dus wel opvalt, is het vrijwel totale gebrek aan melodic death metal, een van mijn favoriete genres.
Vorig jaar stonden er nog hele mooie namen als Arch Enemy, Orbit Culture, Amon Amarth, In Flames, Avatar, Insomnium, The Halo Effect.
Of anders wel andere modernere varianten van death metal als symphonic (Septicflesh), blackened (Behemoth), progressive (Gojira, Meshuggah) of death/doom (My Dying Bride, Katatonia, Draconian).

Dit jaar staat er vrijwel uitsluitend de meer traditionele, old-school death metal, die mij persoonlijk een stuk minder aanspreekt. Er zitten nog wel een paar interessante namen tussen, zoals Asinhell, The Black Dahlia Murder, Vltimas, Sanguisugabogg, Dying Fetus, die ik allemaal nog wat beter zal moeten gaan inluisteren, maar die wegen helaas toch allerminst op tegen die must-sees van vorig jaar...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.834
7.787
Voor alle Avantasia fans; Tobias Sammet heeft op de woensdagavond van 21:00 tot 00:00 een radioprogramma bij radiobob.de

Allemaal hardrock en metal, maar over t algemeen niet per se het hardere/extreme segment van metal. Ten tijde van de release van t album Moonglow werd de eerste single Raven Child nog voor t eerst tijdens zijn programma uitgezonden, voordat t op youtube en dergelijke kwam

(Vorig jaar had ie dat in ieder geval nog)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.201
1.256
Wat me nu dus wel opvalt, is het vrijwel totale gebrek aan melodic death metal, een van mijn favoriete genres.
Vorig jaar stonden er nog hele mooie namen als Arch Enemy, Orbit Culture, Amon Amarth, In Flames, Avatar, Insomnium, The Halo Effect.
Of anders wel andere modernere varianten van death metal als symphonic (Septicflesh), blackened (Behemoth), progressive (Gojira, Meshuggah) of death/doom (My Dying Bride, Katatonia, Draconian).

Dit jaar staat er vrijwel uitsluitend de meer traditionele, old-school death metal, die mij persoonlijk een stuk minder aanspreekt. Er zitten nog wel een paar interessante namen tussen, zoals Asinhell, The Black Dahlia Murder, Vltimas, Sanguisugabogg, Dying Fetus, die ik allemaal nog wat beter zal moeten gaan inluisteren, maar die wegen helaas toch allerminst op tegen die must-sees van vorig jaar...
Ik las juist dat iemand hier schreef dat er een band is met leden van Children Of Bodom (, Nightwish) en Wintersun aangekondigd. Hoewel ik de naam daar dus gelezen heb en tussen de 30 nieuwe aangekondigde bands, ben ik wel die naam reeds vergeten. Maar was wel ook een Melo Death band schreef die persoon er bij denk ik
 

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
31
73
Ik las juist dat iemand hier schreef dat er een band is met leden van Children Of Bodom (, Nightwish) en Wintersun aangekondigd. Hoewel ik de naam daar dus gelezen heb en tussen de 30 nieuwe aangekondigde bands, ben ik wel die naam reeds vergeten. Maar was wel ook een Melo Death band schreef die persoon er bij denk ik
Dat is Crownshift
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Chronicbias

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Wow, Architects op herhaling en weer een plekje opgeschoven zo lijkt het! Deze zag ik niet aankomen hoor. Blij dat ik geen kaartje heb gekocht voor vanavond (vorig jaar al 3 keer in 6 maanden gezien), maar hoe tof om ze samen met BMTH te zien! En dan ook nog Ice Nine Kills gelukkig op de zaterdag gebleven. Limp Bizkit ook wel tof stiekem. While She Sleeps nog nooit gezien, dus ook een mooie bonus. A7X als andere headliner, Brutus en Defects op de andere stages als must sees. Zaterdag wordt legen- wait for it.... dary!

Donderdag pak ik ook mee. Tool natuurlijk, maar kijk ook uit naar Babymetal, Alice Cooper, Megadeth, Amaranthe, Underoath, Counterparts, Textures, Bury Tomorrow, Ne Obliviscaris, Erra. Waar zaterdag vooral een mainstage dag lijkt te worden, wordt donderdag denk ik een mooie verdeling over alle stages. Zin in!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.834
7.787
Voor de vrijdag
Must
- Avantasia
- Bruce Dickinson
- Electric Callboy

Graag
- Judas Priest
- Dynazty
- Brian Downey’s Alive and Dangerous (lijkt een Thin Lizzy Greatest Hits te worden, net beelden van de show uit 2023 gezien, klinkt goed. Iets voor jou @Piebe71 ?)

Als het past:
- Eisbrecher
- Tarja
- Pendulum

Rest nog even inluisteren. Graveyard vond ik wat minder interessant. Maar gelukkig al wel een 9-tal bands op de lijst staan! Hopelijk een leuke signing session van iets meepakken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Paul!

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.456
3.016
Voor de vrijdag
Must
- Avantasia
- Bruce Dickinson
- Electric Callboy

Graag
- Judas Priest
- Dynazty
- Brian Downey’s Alive and Dangerous (lijkt een Thin Lizzy Greatest Hits te worden, net beelden van de show uit 2023 gezien, klinkt goed. Iets voor jou @Piebe71 ?)

Als het past:
- Eisbrecher
- Tarja
- Pendulum

Rest nog even inluisteren. Graveyard vond ik wat minder interessant. Maar gelukkig al wel een 9-tal bands op de lijst staan! Hopelijk een leuke signing session van iets meepakken :)
Klopt helemaal Bas!!! De naam Brian Downey deed even geen bel rinkelen. Even beelden opgezocht op youtube. Concert van 2023. Geweldig!!!!! Ga ik zeker niet missen.
Maar ook de tip van @Mark's Kal moet ik ook zeker beter inluisteren. #Health. #Thin Lizzy. #VET!!!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul!

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.834
7.787
Klopt helemaal Bas!!! De naam Brian Downey deed even geen bel rinkelen. Even beelden opgezocht op youtube. Concert van 2023. Geweldig!!!!! Ga ik zeker niet missen.
Maar ook de tip van @Mark's Kal moet ik ook zeker beter inluisteren. #Health. #Thin Lizzy. #VET!!!!!!

Als je Amaranthe wat vindt, kan je Dynazty ook wel hebben denk ik. Is de clean mannelijke zanger van Amaranthe. Verwacht dat dat gewoon een mainstage opener vroeg op de dag is gezien de poster. (Heartless Madness en Presence of Mind als nummers om te beginnen)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.485
4.661
Ik kan maar één nummer van ze vinden (if you dare) maar ik hoor de vergelijking met nightwish en wintersun nog niet echt helaas.
Ik kan alleen maar laten weten waar de leden in spelen/speelden. Maar vind het nu ook niet wow na het beluisteren
 

J00st

Playlistbediener
3 apr 2023
15
50
Maakt niet uit! Waar ze ook staan. Wij zijn er bij!!! Boom!!!!!
Ja, ik vind t wel echt een vandaag voor de mainstage! Net als papa roach vorig jaar.. al is p.o.d. in Europa misschien iets kleiner?
Sowieso wel groter dan skindred toch!?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.615
Ja, ik vind t wel echt een vandaag voor de mainstage! Net als papa roach vorig jaar.. al is p.o.d. in Europa misschien iets kleiner?
Sowieso wel groter dan skindred toch!?
ze zullen ergens tussen Skindred en Papa Roach in zitten denk ik qua grootte ja.
ik ben wel blij dat ze zijn toegevoegd aan de line up in ieder geval,
ze waren ooit aangekondigd voor één van de gecancelde covid edities geloof ik, en toen ben ik ze meer gaan luisteren. nu kan ik ze eindelijk eens live gaan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en J00st

Gebruikers die dit onderwerp bekijken