Graspop Metal Meeting 2024

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Als ik het goed lees, gaat die comment over Belgische bands.

Zou kunnen verklaren waarom Biohazard wel op Lokerse én Alcatraz kon staan vorig jaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
goh, vorig jaar stond biohazard uiteindelijk ook op beide. helaas lijkt lokerse feesten zich niet altijd te houden aan gentleman's agreements
Zijn die er echt dan, of is dat maar een aanname?
En tussen welke festivals precies? Een kleiner festival hoeft daar toch niet automatisch akkoord mee te gaan, anders wordt het wel heel lastig om een mooie line-up neer te zetten, als GMM en Alcatraz al alles voor je neus hebben weggegraaid.
Bovendien delen GMM en Alcatraz ook ieder jaar wel enkele namen, dus die houden zich er dan ook niet aan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Lokerse Feesten strikt KoRn, niet echt een surprise (buiten eventueel Pukkelpop). Kans zit erin dat Spiritbox ook komt aangezien die volgens mij samen touren in augustus.
Helaas nog geen andere namen voor die dag bekend gemaakt, maar ook wel begrijpelijk om de headliner apart aan te kondigen.

Toch maar al direct een (duur..) hotelletje in Lokeren gereserveerd, die zijn altijd zo weg (er zijn er ook nauwelijks..), en morgenochtend nog tickets kopen.
Nog een extra dagje en nachtje eraan vastgeplakt, en dan donderdag in een ruk door naar Kortrijk.

Mogelijk is woensdag ook nog de punkdag in Lokeren (net als afgelopen jaar), dan pakken we die wellicht nog mee.
En anders is er nog wel genoeg anders te doen in Lokeren die week, zoals de gratis Fonnefeesten.

Wel bizar dat Fonnefeesten uitgerekend op diezelfde dinsdag ook een metaldag heeft, met Channel Zero, Arson en Mantah.
Ik weet dat er niet veel liefde tussen die beide festivals bestaat, maar dat is toch best een aardige naaistreek, zeg (die overigens voor beide negatief kan uitpakken)... :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
304
631
Wel bizar dat Fonnefeesten uitgerekend op diezelfde dinsdag ook een metaldag heeft, met Channel Zero, Arson en Mantah.
Ik weet dat er niet veel liefde tussen die beide festivals bestaat, maar dat is toch best een aardige naaistreek, zeg (die overigens voor beide negatief kan uitpakken)... :oops:

Gebeurt wel vaker. Als er al iets metal/hard rock/punk-achtig op de Fonnefeesten speelt, is dat vrijwel altijd op de punk- of metaldag van de Lokerse Feesten. Zie ook Janez Detd, Bizkit Park of CPeX. Als je dan voor de punk of de metal komt, maar de headliner ligt je niet, dan kan je nog altijd even naar de (gratis) Fonnefeesten uitwijken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.880
its still on graspop siteBekijk bijlage 7575
If a band cancels, Graspop usually waits with announcing it until they can do so within a bigger update, together with new names and/or a replacement, so people get some good news together with the bad news. So the fact that they're still on the Graspop site doesn't say much, if they're pulling Graspop from their own event pages that's a pretty bad sign.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jone69

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Hoe hard verwachten jullie dat de tickets voor KoRn in Lokeren zullen gaan? Moet ik die morgen al gaan kopen of zal het geen storm lopen en kan ik afwachten wat er nog voor andere namen bij komen?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

JordyVH

Playlistbediener
4 dec 2022
6
6
Hoe hard verwachten jullie dat de tickets voor KoRn in Lokeren zullen gaan? Moet ik die morgen al gaan kopen of zal het geen storm lopen en kan ik afwachten wat er nog voor andere namen bij komen?
Verwacht dat er geen storm zal lopen. Metaldag op de lokerse verkoopt al enkele jaren niet meer volledig uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
461
253
Hoe hard verwachten jullie dat de tickets voor KoRn in Lokeren zullen gaan? Moet ik die morgen al gaan kopen of zal het geen storm lopen en kan ik afwachten wat er nog voor andere namen bij komen?
Tickets zijn ook vrij duur, dus zolang er geen andere grote namen bij komen zie ik het niet snel uitverkopen. Zelfs Blur vorig jaar duurde enkele maanden voor het was uitverkocht
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
in afwachting op nieuws van GMM, misschien even een leuk tipje voor volgend weekend
Bekijk bijlage 7582
ToR_Maastricht_20242103_BannerMG_1920x1080RGB72dpiV2-648d.png

Geen Megadeth, wel een hoop anderen.. ;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.505
3.001
k heb zelf niet echt een ide van hoe het zit tussen Rock Werchter en Graspop
Het komt zeer zelden voor dat een band op beide festivals optreedt. Belgische act (zoals Brutus) zouden wel een uitzondering kunnen maken, maar daar blijft het ook wel bij. Volgens mij was Faith No More de laatste internationale band die op beide festivals zou optreden, ware het niet dat mevrouw Corona om de hoek kwam kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken