Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.447
Ligt maar eraan hoe je het bekijkt. De laatste worp was wel dusdanig groot, dat het helemaal niet onlogisch is om lang(er) te moeten wachten op de volgende.
Ieder festival heeft nu eenmaal een andere aankondigingsstrategie, met elk hun voor- en nadelen.
Ik vind die van GMM best prima, niet te snel, niet te langzaam (uitzonderingen daargelaten, zoals met de laatste 2 headliners afgelopen jaar).
Ik houd dan ook wel van grote, vette worpen, waar anderen misschien liever meer kleinere pakketjes krijgen voorgeschoteld.
Ze lijken inderdaad voor de grote pakketjes te gaan dit jaar, met die eerste worp en kijkende naar de gelekte poster waar stuk of 30 bands op stonden
ik vind deze aankondigingsstrategie ook wel prima

ik denk ook wel dat die poster voor veel ongeduld heeft gezorgd, want mensen willen gewoon graag weten welke van die bands komen en welke niet. zullen ook mensen hier op aan het wachten zijn om hun ticket aan te schaffen.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Ook al hoop ik heel erg op BFMV op GMM2024 lijkt het me toch een beetje onwaarschijnlijk..............maar ze stonden wel op de leak poster
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Ook al hoop ik heel erg op BFMV op GMM2024 lijkt het me toch een beetje onwaarschijnlijk..............maar ze stonden wel op de leak poster
Same. BFMV hadden aangegeven niet te touren, maar zoals al eerder vermeld kunnen ze best een overstap maken vanuit de UK naar BE en sommige andere festivals. (Of niet)

(Even ander onderwerp)
Ik zelf vind het leuker om elke x kleine pakketjes te krijgen en die dan een beetje verspreid. Zorgt voor mij ervoor dat de hype een beetje verspreid ligt. Maar snap ook dat in 1x een grote drop namen handiger is, kan je sneller besluiten om wel of (nog) niet een kaartje te kopen.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Same. BFMV hadden aangegeven niet te touren, maar zoals al eerder vermeld kunnen ze best een overstap maken vanuit de UK naar BE en sommige andere festivals. (Of niet)

(Even ander onderwerp)
Ik zelf vind het leuker om elke x kleine pakketjes te krijgen en die dan een beetje verspreid. Zorgt voor mij ervoor dat de hype een beetje verspreid ligt. Maar snap ook dat in 1x een grote drop namen handiger is, kan je sneller besluiten om wel of (nog) niet een kaartje te kopen.

Doe mij ook maar elke keer kleine pakketjes, is inderdaad beter voor de hype
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.638
5.090
Ze lijken inderdaad voor de grote pakketjes te gaan dit jaar, met die eerste worp en kijkende naar de gelekte poster waar stuk of 30 bands op stonden
ik vind deze aankondigingsstrategie ook wel prima

ik denk ook wel dat die poster voor veel ongeduld heeft gezorgd, want mensen willen gewoon graag weten welke van die bands komen en welke niet. zullen ook mensen hier op aan het wachten zijn om hun ticket aan te schaffen.
Voor mij zorgde de gelekte poster juist voor minder ongeduld, aangezien ik er best vertrouwen in heb dat de meeste namen kloppen.
Tegelijkertijd maakt het me ook niet zo heel veel uit of alle namen kloppen, omdat er voor mij persoonlijk niet/nauwelijks must-sees tussen stonden (Turnstile was nog wel de grootste).

Daarnaast was ik ook al dusdanig dik tevreden met de eerste grote worp, dat de volgende worpen voor mij praktisch alleen nog maar bonus zijn.
Ik kan me echter wel voorstellen dat dat anders is voor iemand die nog op z'n honger zit en twijfelt.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Doe mij ook maar elke keer kleine pakketjes, is inderdaad beter voor de hype
Ik vond de strategie die ze eerst gebruikten altijd goed voor de hype
Videos waar ze per naam of per 5 namen per "slide" bekend werden gemaakt en dan een uur later ofzo de poster.
En dan inderdaad een stuk of 20 namen per keer
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Ik vond de strategie die ze eerst gebruikten altijd goed voor de hype
Videos waar ze per naam of per 5 namen per "slide" bekend werden gemaakt en dan een uur later ofzo de poster.
En dan inderdaad een stuk of 20 namen per keer
Dit hadden ze voor Graspop 2023 toch ook gedaan? ik vond het toen 2022/2023 best nice
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik heb het vooral over deze bekendmakingen, dit vind ik top!
Dit was wel leuk gedaan. Als ze dit vaker willen gebruiken, hadden ze waarschijnlijk meer energie in de animatie gestoken.
Bij Wacken/Summerbreeze/Withfullforce hadden ze eerst een kerstkalender, met iedere dag een naam. Dat was ook wel leuk bedacht.

Ik ga ieder jaar, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen de line-up nog erg karig vinden om nu al tickets te kopen.
Als het geen traditie was, had ik wellicht mijn ticket ook nog niet.

Voor mij is DO; Alice Cooper, Doro, Textures, Megadeth en misschien Brothers of Metal (4 must 1 ok)
VRIJ: Judas Priest, Bruce, Silverstein en misschien Tarja, FFDP en EC (3must, 6 ok)
Za: BMTH (ik wil ze wel eens zien headlinen), A7x, Steel Panther en Pain (3 must, 1 verwacht ok)
ZO: Scorpions, Corey Taylor, BSC, en misschien Deep Purple, Body Count en Machinehead (3 must, 3 ok)
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
377
537
Moet ook wel toegeven dat ik intrinsiek ook wel blijer ben met meerdere kleinere pakketjes, maar dat ik één grote worp langs de andere kant dan ook weer praktischer vind.
Zoals eerder al aangehaald, heb je meteen waar voor je geld. Je weet direct voor welke namen je een ticket kan kopen. Namen die er dan nog bijkomen? Dat zijn mooie bonussen. Anders koop je immers "halfblind" een kaartje waar de kans dan ook nog bestaat dat je de affiche vindt tegenvallen.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik van Graspop ieder jaar wel zeker ben dat ze een mooie line-up maken en ik hier dus kleinere pakketjes minder erg vind. Ik blijf het wel herhalen: de manier waarop Alcatraz het enkele jaren geleden (ik meende in 2021) aanpakte, vond ik nog het mooist. Een week lang dagelijks een nieuw pakket (zowaar een mini-affiche) volledig draaiend rond enkele subgenres van de metal. Vond ik erg mooi gedaan.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Someone in this thread gave us some internal sales data last year, can this person give us an update on how fast tickets are going for this year's edition?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
:unsure:de vip tickets voor zondag zijn nu ook uitverkocht volgens de graspopsite.
dan zullen de normale zondag tickets ook wel snel uitverkopen

Denk dat de vip tickets van zowel zaterdag als zondag altijd wel snel zullen verlopen, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat de gewone dagtickets ook al heel ver zijn. Maar voor de dagtickets zal nog wel een last call komen, mocht het echt snel zijn gegaan.

Someone in this thread gave us some internal sales data last year, can this person give us an update on how fast tickets are going for this year's edition?

Die gebruiker is niet meer actief op het forum en het account is verwijderd
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Hmm I did not expect this, I thought Sunday had one of the weaker line ups this year.
I think the Friday will sell out (if it even will) as last. Because it's a workday, so some people have to get a workday of, and (imo) it has the weakest HL (Sunday also has some weak HL imo). But I think Saterday will sell out aswell
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

VeelVeelVeel

Playlistbediener
7 dec 2023
12
30
Moet wel eerlijk toegeven dat ik van Graspop ieder jaar wel zeker ben dat ze een mooie line-up maken en ik hier dus kleinere pakketjes minder erg vind. Ik blijf het wel herhalen: de manier waarop Alcatraz het enkele jaren geleden (ik meende in 2021) aanpakte, vond ik nog het mooist. Een week lang dagelijks een nieuw pakket (zowaar een mini-affiche) volledig draaiend rond enkele subgenres van de metal. Vond ik erg mooi gedaan.
Het is natuurlijk eenvoudiger om posters per genre te maken als je dan ook veel diversiteit hebt van genres. Denk dat zoiets voor Graspop een grotere uitdaging is aangezien ze vaak stevig overhellen naar bepaalde genres.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken