Graspop Metal Meeting 2024

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Ik gebruik de occasionele muziek-liefhebber in mijn eigen omgeving als ijkpunt. Mensen die het niet intens volgen en constant naar optredens gaan, maar die wel genoeg interesse hebben. Die kennen Ghost, die kennen BMTH, sommigen kennen zelfs Electric Callboy. Niemand heeft daar ooit al van Sleep Token gehoord. Aantal streams op Spotify zal me worst wezen.

Ik moet @Black Hammer hier in bijtreden. Als muziekliefhebber met een redelijk brede smaak, maar tevens als 40-er, had ik tot dit draadje begon nog nooit van Sleep Token gehoord. Wel van Ghost, BMTH en ja zelfs EC šŸ˜
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
412332498_920857276073123_5800225650968651257_n.jpg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Die hele line up zou op Graspop op 1 dag gezet kunnen worden, met nog een grote headliner er boven.
Wat een zwaktebod, normaal hebben die toch wel iets sterkere line ups met grotere headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
De dagindeling voor Alcatraz valt alvast wederom niet echt in my favour. Zonde had het er wel eens graag gezien šŸ¤·ā€ā™‚ļø
Volgend jaar nog een kans, alle hoop voor een deftige aanvulling GMM zaterdag dan maar šŸ‘
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Maakt de leaked poster nog geloofwaardiger. Wolfmother die rock/metal festivals doen. Lijkt me nog steeds een aparte naam op GMM, maar ik zeg er geen nee tegen!
Net eens geluisterd, ken hun bekendste liedje wel enkel. Is toch een sound die ik eerder op RW zou verwachten. Maar goed dat wilt niets zeggen, ze zullen er wel staan wrs.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Sleep Token stond eerste in mijn Spotify wrapped en The Summoning was mijn meest gespeelde nummer van het jaar. Ik denk dus dat ik me voldoende verdiept heb. Ik reageer op iemand die stelt dat Sleep Token in de toekomst Graspop en Werchter kan gaan afwisselen als headliner en ik denk dat ze dan meer dan een hit in de alternatieve scene nodig hebben, zeker als Werchter daar bij moet.

Ik gebruik de occasionele muziek-liefhebber in mijn eigen omgeving als ijkpunt. Mensen die het niet intens volgen en constant naar optredens gaan, maar die wel genoeg interesse hebben. Die kennen Ghost, die kennen BMTH, sommigen kennen zelfs Electric Callboy. Niemand heeft daar ooit al van Sleep Token gehoord. Aantal streams op Spotify zal me worst wezen.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het voor een (flink gedeelte) andere soort fans zijn, maar mijn inschatting is dat er daar genoeg van zijn. Ik zie bij Sleep Token dat ze meer mensen aanspreken buiten de bubbel van muziekliefhebbers met liefde voor de underground, maar dat zijn veel potentiƫle nieuwe Graspoppers. Volgens mij is dat juist interessant voor een festival om nieuw publiek aan je te binden.

Zeker met een onderlaag van bands in het verlengde van die sound zoals Loathe, Northlane of bijvoorbeeld het Nederlandse Endeavour (uit Limburg) dat veel meer aandacht verdient voor hun dit jaar uitgebrachte debuutalbum 'For The Time Being' (Colourblind is genomineerd voor beste metal song bij Metal Hammer). Er is genoeg mogelijkheid om voor de liefhebber voldoende interessants te boeken

Het doet me een beetje denken aan discussies dat metal het niet goed doet of nooit meer populair zal worden. Terwijl een Sleep Token, Lorna Shore en Electric Callboy het heel snel heel goed zijn gaan doen. Alleen is het niet het soort muziek dat die meer underground liefhebbers leuk vinden. Ik wil Ć³Ć³k graag meer extreme bands populair zie worden.

Geen enkele act gaat voor iedereen zijn. Het gaat er om hoeveel mensen naar het optreden komen. Er zullen veel mensen voor het eerst over Sleep Token horen, maar er zijn ook heel veel mensen heel geĆÆnteresseerd zijn in de band.

En ik probeer dus aan te geven dat ze die hit hebben binnen een bepaalde bubbel. En dat is een prima begin als je daar mee zoveel mensen bereikt. Ze hebben nog een goed album, goede songs en goede liveshows nodig (volgens genoeg mensen) om echt headliner te worden. Het is het best wel toegankelijke muziek met extreme uitspattingen (wat voor een gedeelte van de mensen een probleem is / zal zijn als ze zien en weglopen, maar ook weer andere soort liefhebbers aanspreekt).

Ik denk dat het een verstandig zet zou zijn voor Graspop om ze redelijk laat te boeken in 2025 om nieuwe potentiƫle fans voor Graspop te creƫren. Headliner status zal de toekomst moeten uitwijzen. Maar ik zie ze net als Electric Callboy op Graspop 2024 zo'n soort plek pakken. De rest zal de toekomst uit moeten wijzen.
 
Laatst bewerkt:

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Headliner status zal de toekomst moeten uitwijzen. Maar ik zie ze net als Electric Callboy op Graspop 2024 zo'n soort plek pakken. De rest zal de toekomst uit moeten wijzen.
Headlinerstatus gaat gewoon steeds minder betekenis krijgen. Legende-status is straks een "iets grotere band dan de rest-status".
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken