Prima als je zegt dat het niet je muziek / live band is, maar als je je iets meer had verdiept wist je dat ze dus wel een hit hebben voor de alternatieve scene.
Sleep Token - 'The Summoning' heeft in bijna een jaar (!), sinds 6 januari 2023, al 86 miljoen streams op spotify gehaald, waarmee ze in de buurt komen van het meest beluisterde nummer van Gojira , Stranded, (98 miljoen) en de rest van de nummers voorbij zijn. Plus 3 miljoen maandelijkse luisteraars.
Veel van de headliner bands van Graspop pakten de hype op hun hit in de alternatieve scene. Niet op een hit voor Jan Modaal. Ik zou het logisch vinden als Graspop ze probeert binnen te halen voor volgend jaar als sub-headliner. Aangezien ze volgend jaar nog hoger kunnen spelen op Graspop dan Werchter denk ik. Naast dat ze al een stadion als Afas live zouden kunnen vullen.
Het is niet gezegd dat ze blijvend zo populair zijn, maar het cult gehalte om de band van de fans zegt me wel dat de kans aannemelijk maakt dat ze dat doen. Bovendien zijn er weinig bands die zo'n grote hype hadden er echt veel minder populair geworden. Ik kan er weinig bedenken.
Het zit technisch ook heel interessant in elkaar. Luister maar naar hoe enthousiast Will Ramos van Lorna Shore en The Charismatic Voice zijn.