Ha Piebe. Garanties heb je nooit, maar Sleep Token heeft wel die 'X-factor', die ik de afgelopen jaren enkel bij Ghost, Gojira, Powerwolf en Alestorm heb gespot. Allemaal bands die ik vroeg ontdekt heb en in mijn ogen potentie hadden om ooit Graspop te gaan headlinen. Ghost en Gojira hebben het gehaald. Powerwolf en Alestorm zijn een beetje blijven hangen. En Sleep Token gaat écht hard momenteel. Ik denk dat ze nog minimaal één album nodig hebben om te bevestigen. Maar dat zij alles hebben om op termijn één van de grootste metalbands van de wereld te worden, staat voor mij vast.Is het dat ook niet Jamel? Een hype?
Ze hebben net nieuwe maskers bekend gemaakt. Vrij uitgebreid getoont op de socials. Dus meeliften zo lang het goed gaat? Ik zie ze persoonlijk niet zo groot worden als een Sliknot om maar een voorbeeld te noemen. Maar die kwamen in 1999 ook compleet vanuit het niets en waren anders als alles wat eerder was uitgekomen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik snap de hype absoluut. Maar ik vraag me af of hun muziek die toch wel complex is een blijvertje is bij het grote publiek.
Maar nogmaals mijn zegen hebben ze ondanks dat het niet mijn ding is