Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
Is het dat ook niet Jamel? Een hype?
Ze hebben net nieuwe maskers bekend gemaakt. Vrij uitgebreid getoont op de socials. Dus meeliften zo lang het goed gaat? Ik zie ze persoonlijk niet zo groot worden als een Sliknot om maar een voorbeeld te noemen. Maar die kwamen in 1999 ook compleet vanuit het niets en waren anders als alles wat eerder was uitgekomen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik snap de hype absoluut. Maar ik vraag me af of hun muziek die toch wel complex is een blijvertje is bij het grote publiek.
Maar nogmaals mijn zegen hebben ze ondanks dat het niet mijn ding is🤗
Ha Piebe. Garanties heb je nooit, maar Sleep Token heeft wel die 'X-factor', die ik de afgelopen jaren enkel bij Ghost, Gojira, Powerwolf en Alestorm heb gespot. Allemaal bands die ik vroeg ontdekt heb en in mijn ogen potentie hadden om ooit Graspop te gaan headlinen. Ghost en Gojira hebben het gehaald. Powerwolf en Alestorm zijn een beetje blijven hangen. En Sleep Token gaat écht hard momenteel. Ik denk dat ze nog minimaal één album nodig hebben om te bevestigen. Maar dat zij alles hebben om op termijn één van de grootste metalbands van de wereld te worden, staat voor mij vast.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Heideroosjes perfect op jupilerstage afsluiter. Maar ze mogen zeker ook mainstage staan. Eigenlijk overal. Als ze maar komen. Graspop time is ticking away 🤣
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Ha Piebe. Garanties heb je nooit, maar Sleep Token heeft wel die 'X-factor', die ik de afgelopen jaren enkel bij Ghost, Gojira, Powerwolf en Alestorm heb gespot. Allemaal bands die ik vroeg ontdekt heb en in mijn ogen potentie hadden om ooit Graspop te gaan headlinen. Ghost en Gojira hebben het gehaald. Powerwolf en Alestorm zijn een beetje blijven hangen. En Sleep Token gaat écht hard momenteel. Ik denk dat ze nog minimaal één album nodig hebben om te bevestigen. Maar dat zij alles hebben om op termijn één van de grootste metalbands van de wereld te worden, staat voor mij vast.
Sleep token is zeer complex zoals eerder vermeld. Denk dat ik ze nog een kans moet geven. Maar denk dat, als ze echt zo groot worden, dit een werchterband wordt
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.402
2.935
Ha Piebe. Garanties heb je nooit, maar Sleep Token heeft wel die 'X-factor', die ik de afgelopen jaren enkel bij Ghost, Gojira, Powerwolf en Alestorm heb gespot. Allemaal bands die ik vroeg ontdekt heb en in mijn ogen potentie hadden om ooit Graspop te gaan headlinen. Ghost en Gojira hebben het gehaald. Powerwolf en Alestorm zijn een beetje blijven hangen. En Sleep Token gaat écht hard momenteel. Ik denk dat ze nog minimaal één album nodig hebben om te bevestigen. Maar dat zij alles hebben om op termijn één van de grootste metalbands van de wereld te worden, staat voor mij vast.
Ik mis Volbeat bij die "X factor" 🤣
Maar zonder gekheid. Ik snap wat je bedoeld. Vindt alleen Alestorm niet helemaal in dat rijtje passen. Gave band voor een feestje, maar headliner op festivals? Twijfel daar een beetje over.
Voor de rest eens met je betoog.👍
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
Sleep token is zeer complex zoals eerder vermeld. Denk dat ik ze nog een kans moet geven. Maar denk dat, als ze echt zo groot worden, dit een werchterband wordt
Alle grote metalbands zijn in principe 'Werchterbands'. Ghost kan daar ook prima staan. BMTH heeft er al gestaan. Parkway Drive gaat daar komend jaar weer staan. En nog groter: Tool, SOAD, RATM, Metallica. Ook allemaal bands die op beide festivals kunnen staan. Ik voorzie dat Sleep Token de beide festivals af gaan wisselen in de toekomst.
Ik mis Volbeat bij die "X factor" 🤣
Maar zonder gekheid. Ik snap wat je bedoeld. Vindt alleen Alestorm niet helemaal in dat rijtje passen. Gave band voor een feestje, maar headliner op festivals? Twijfel daar een beetje over.
Voor de rest eens met je betoog.👍
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik Volbeat niet heel vroeg heb ontdekt. Vandaar dat ik hen niet heb vernoemd, haha.

Alestorm is inmiddels, zoals ik in mijn vorige post al zei, al een tijdje blijven hangen. Maar die eerste keer dat ik ze zag.. 2010, vroeg op de dag in de Marquee, man wat een massaal feest was me dat. En nog steeds staat bij hen elke keer weer het veld helemaal afgeladen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Alestorm en Powerwolf zijn voor mij wel echt frontrunners in de 'volgende headliners' discussie.
Ik had 1 van die zelfs wel verwacht volgend jaar als north stage headliners, voor dat ik er achter kwam dat die beiden niet op graspop staan
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.694
7.482
Alestorm en Powerwolf zijn voor mij wel echt frontrunners in de 'volgende headliners' discussie.
Ik had 1 van die zelfs wel verwacht volgend jaar als north stage headliners, voor dat ik er achter kwam dat die beiden niet op graspop staan

Powerwolf verwacht ik wel in 2025. Dacht dat ze tegen die tijd ook weer een nieuw album hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.402
2.935
Ik vind Sleep Token voornamelijk een goedkope ripoff van Ghost qua concept.
Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens. Totaal andere muziek en totaal andere beleving. Is Ghost dan een rip-off van Kiss bijvoorbeeld? Volgens mij moet je niet alleen naar het plaatje kijken, maar vooral naar de muziek. Dan is Sleep Token totaal nergens een rip-off van. Ik kan geen band bedenken waar zij op zouden lijken.
En ik bekijk dit nu eens neutraal, omdat ik zowel met Ghost als Sleep Token niets heb.

EDIT: Maar dit wordt inmiddels meer een discussie voor het Hardrock en Metal topic, omdat geen van beide bands aankomend jaar op GMM staan.
Iemand die deze overigens fijne discussie kan verplaatsen??
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
GMM een optie ?! Welke opties qua festivals zijn er.....
3 van die 4 festivals zijn al aangekondigd. RZ en daarvoor al Alcatraz en Punx In The Pit. Dat laatste is een nieuw festival georganiseerd door Brakrock organisatie op de plek waar ook Tomorrowland doorgaat. Er komt er dus nog eentje bij. Graspop? Of toch Rock Werchter, Dour of nog iets anders in België?
 

madmagicmedea

Nieuw lid
21 jun 2023
4
20
3 van die 4 festivals zijn al aangekondigd. RZ en daarvoor al Alcatraz en Punx In The Pit. Dat laatste is een nieuw festival georganiseerd door Brakrock organisatie op de plek waar ook Tomorrowland doorgaat. Er komt er dus nog eentje bij. Graspop? Of toch Rock Werchter, Dour of nog iets anders in België?
Aangezien dat ze al op Alcatraz staan, lijken zowel GMM als Werchter niet echt meer een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Zou Hellmut loti op herhaling kunnen komen? En dan nu op 1 van de main stages/Jupilair stage denk ik.

Ik hoop het niet. Een fantastische eenmalige gimmick. Prima dat hij nu een rondje kleinere festivals doet, laat Graspop zich vooral richten op andere dingen.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
544
640
GMM een optie ?! Welke opties qua festivals zijn er.....
Ik hoop ook op graspop, maar ik denk eerder Pukkelpop, Rock Herk of Lokerse feesten.
Pukkelpop staan ze regelmatig.
Rock Herk viert volgend jaar 40jaar Rock Herk en die hebben ook steeds wel een aardige mix van jong en oud staan.
Ofwel lokerse feesten opnieuw als er een punkdag komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: L110Midnight

saurus

Dagopener
4 feb 2019
544
640
Zou Hellmut loti op herhaling kunnen komen? En dan nu op 1 van de main stages/Jupilair stage denk ik.

Hopelijk niet, dit zou nietmeer werken op graspop.
Vorig jaar was dit iets unieks wat iedereen gezien moest hebben en wou zien.
Dit jaar zou dit een halve lege metaldome opleveren denk ik.
Omdat het compleet uitgemolken gaat zijn tegen graspop iedereen die hem wilt zien heeft de kans al gehad ofwel indoor ofwel op het een of ander klein festival.
Ik vond het heel leuk en vermakelijk op graspop vorig jaar maar ik zou dit jaar ook nietmeer gaan kijken hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken