Graspop Metal Meeting 2024

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Pit rule number one: when someone goes down, you give em a hand.

Winnaar van de Quote van de dag

,... Deze zou mooi op een vandaag is de dag shirt staat of een shirt met top 5 Graspop rules,....

HEY leuker dan het over RW hebben in een Graspop forum, De TOP 5 Graspop rules

1. Pit rule : when someone goes down, you give em a hand
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
356
505
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik het best kan beginnen met Pendulum?
Ik ken nog vrijwel niets van deze band maar weet al wel vrij zeker dat ik hun show niet wil missen, aangezien het geen band is die regelmatig op graspop staat
Tarantula, Propane Nightmares & Witchcraft are probably most famous songs. They don’t have so many good material, but their live show is excellent, just like Electric Callboy.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Tarantula, Propane Nightmares & Witchcraft are probably most famous songs. They don’t have so many good material, but their live show is excellent, just like Electric Callboy.
Aaah. Je maakte zo'n mooie zin tot de laatste 4 woorden :( Maar je noemt de juiste nummers inderdaad. Hun mix van Voodoo People spelen ze ook altijd live en is vet. Daarnaast wat recenter hun colab met In Flames (self vs Self) en Halo met Bullet For My Valentine.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.410
Tarantula, Propane Nightmares & Witchcraft are probably most famous songs. They don’t have so many good material, but their live show is excellent, just like Electric Callboy.
Aaah. Je maakte zo'n mooie zin tot de laatste 4 woorden :( Maar je noemt de juiste nummers inderdaad. Hun mix van Voodoo People spelen ze ook altijd live en is vet. Daarnaast wat recenter hun colab met In Flames (self vs Self) en Halo met Bullet For My Valentine.
Thanks voor jullie tips, blijkbaar ken ik meer nummers van Pendulum dan ik dacht. Wel zin in die show al, hopelijk een mooi feestje in de marque tijdens de headliners. Vrijdag is toevallig ook de enige dag waar ik er niet wakker van lig om beide headliners te missen.
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Ik weet niet hoe je er bij komt dat je de zaal uit wordt gezet als je gaat staan, bij het concert dat ik bezocht was dit in ieder geval zeker niet het geval.

Je werd inderdaad wel de zaal uit gezet als je een foto of filmpjes maakte, maar voor dat je ging zitten werd je al 3 keer vriendelijk verzocht om dit niet te doen en overal hingen bordjes met het verzoek om dit niet te doen.

Als je dan nog steeds zo koppig bent om wel meerdere nummers te gaan zitten filmen, dan werd je inderdaad de zaal uit gezet. (Volgens mij kreeg men ook nog een waarschuwing als ze het wel deden en werden ze bij de tweede keer pas de zaal uit gegooid)
Het laatste nummer mocht overigens wel gefilmd worden.

Ik vind het ook bijzondere regels voor een metal band, maar je kunt kiezen om te gaan en de band zijn regels te respecteren of gewoon niet naar het concert gaan.
Ik was in de Ziggo, en vlak voor mij werd er een zonder pardon uitgeknikkerd die idd (heimelijk) foto's maakte, die kreeg geen waarschuwing hoor. Het is dan ook overal erg duidelijk gecommuniceerd. Gaan staan heb ik eigenlijk niet op gelet, maar het viel me wel op dat iedereen ook echt bleef zitten.
Tool is nou eenmaal beetje apart, net als dat voor het optreden alles nog even met een dyson wordt gezogen etc..
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.410
Ik was in de Ziggo, en vlak voor mij werd er een zonder pardon uitgeknikkerd die idd (heimelijk) foto's maakte, die kreeg geen waarschuwing hoor. Het is dan ook overal erg duidelijk gecommuniceerd. Gaan staan heb ik eigenlijk niet op gelet, maar het viel me wel op dat iedereen ook echt bleef zitten.
Tool is nou eenmaal beetje apart, net als dat voor het optreden alles nog even met een dyson wordt gezogen etc..
Welk jaar was dat? Ik was er in 2022 en toen bleef iedereen gedurende het gehele optreden staan. Maar dat was wel op het plein, misschien dat iedereen op het balkon netjes bleef zitten? Het is natuurlijk ook wel een soort snowball effect, als 1 persoon gaat staan moet direct iedereen gaan staan om nog iets te kunnen zien. maar zelf dus niemand van het publiek zien zitten tijdens de show. security deed daar ook niet moeilijk over.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.099
924
hoe loopt de verkoop van de andere dagen?
twijfel over de vrijdag maar kan nog niet zomaar aankopen
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Blood Sugar van Pendulum is ook een schijf.

?? :unsure: ?? een schijf,... bami schijf ? Nassi schijf ?

schijf

De schijf zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [sxɛif] Verbuigingen: schijven (meerv.) voorwerp dat de vorm heeft van een plak van een cilinder Voorbeelden: `een schijfje citroen`, `schietschijf`, `draaischijf`harde schijf (intern computergeheugen )

leg even uit
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

reaper

Support act
26 okt 2015
1.099
924
?? :unsure: ?? een schijf,... bami schijf ? Nassi schijf ?

schijf

De schijf zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [sxɛif] Verbuigingen: schijven (meerv.) voorwerp dat de vorm heeft van een plak van een cilinder Voorbeelden: `een schijfje citroen`, `schietschijf`, `draaischijf`harde schijf (intern computergeheugen )

leg even uit
een lekker schijfke

Cd=schijf want beide rond
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.395
hoe loopt de verkoop van de andere dagen?
twijfel over de vrijdag maar kan nog niet zomaar aankopen

Denk dat de vrijdag nog wel even beschikbaar blijft. Zolang er niet een warning komt, is er sowieso niks aan de hand.
Verwacht dat je nog wel tot in het voorjaar hebt voor de vrijdag en zondag.
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
139
314
Thanks voor jullie tips, blijkbaar ken ik meer nummers van Pendulum dan ik dacht. Wel zin in die show al, hopelijk een mooi feestje in de marque tijdens de headliners. Vrijdag is toevallig ook de enige dag waar ik er niet wakker van lig om beide headliners te missen.

Slam (heb ik ze indertijd mee leren kennen), Watercolour, crush

En Master of Puppets spelen ze ook vaak live

 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik was in de Ziggo, en vlak voor mij werd er een zonder pardon uitgeknikkerd die idd (heimelijk) foto's maakte, die kreeg geen waarschuwing hoor. Het is dan ook overal erg duidelijk gecommuniceerd. Gaan staan heb ik eigenlijk niet op gelet, maar het viel me wel op dat iedereen ook echt bleef zitten.
Tool is nou eenmaal beetje apart, net als dat voor het optreden alles nog even met een dyson wordt gezogen etc..
En dat moet echt met een Dyson, niet met een Samsung? Da's wel apart te noemen ja. Ook een reden waarom ik GMM boven Ziggo Dome prefereer, is wat minder krampachtig allemaal.
 
  • Haha
Waarderingen: Jeroen

Gebruikers die dit onderwerp bekijken