Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Volgens mij was dit hier nog niet gedeeld(wel in het andere topic), maar Sweden rock heeft gisteren ook nog wat namen aangekondigd:
FIVE FINGER DEATH PUNCH, RIVAL SONS, STEEL PANTHER, GRAVEYARD, BEAST IN BLACK, GLORYHAMMER, THY ART IS MURDER, ICE NINE KILLS, PRIMAL FEAR, HIGH ON FIRE, RICHIE KOTZEN, RIVERSIDE, THE BABOON SHOW, MYSTIC PROPHECY, DEWOLFF, VICIOUS RUMORS, KEBNEKAJSE, PRINS SVART
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Uiteraard maar bewijs me maar eens het tegenovergestelde?
Afgelopen jaar voor het eerst op Graspop geweest. Mij viel vooral de overeenkomsten op. Op beide festivals kan ik me prima amuseren. Grootste verschil (behalve de muziek) is het aantal zwarte t-shirts. Graspop zou nog wel een apero kunnen gebruiken.

Parkeren was alleen een probleem in het natte jaar, toen veel parkeerplaatsen onbruikbaar waren.

Camping A1 ligt recht tegenover het festival. En een klein stukje lopen, lukt dat dat de stoere rockers niet meer?

Voor eten, drinken, wc’s hoef ik op Werchter vrijwel nooit aan te schuiven. Kwestie van even opletten. De rij voor de grote boodschap (of voor de dames WC) was op Graspop immens. Als je op Graspop een vrouw zoekt, moet je in de rij kijken voor de wc.

Bands die tegelijk spelen, geeft je wat te kiezen. Is op Graspop niet anders. Afgelopen keer op GMM had ik een clash met vier bands tegelijkertijd. En even pauze is ook wel lekker om bier te halen of wat te eten. Eten dat net zo duur is als op Graspop btw.

NWW draait een dj. Nou en? Ik kom zelden in die hoek. Beetje vergelijkbaar met de bar op Graspop. Wat is er mis mee, dat mensen op een festival plezier hebben?

Ook op Graspop liggen er mensen op het gras. De wei van Werchter is groot genoeg om er langs te komen.

Ja, de ene moment is er op Werchter rock, dance, punk of rap. Niet iedereen heeft een beperkte muzieksmaak. Die diversiteit is juist de kracht van Werchter. Een weekend lang metal hoeft van ons niet.
 

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Ik vind het zeker niet het grootste kutfestival, maar de wei op Werchter is echt wel een pak problematischer qua drukte dan die van Graspop. Ja, in Dessel ligt of zit er hier en daar ook een groepje, op Werchter ligt het gewoon stampvol bij de main stage. Werchter gaat echt wel over hun capaciteit.

En de parking op Werchter... tja... dat is gewoon een schande en zelfs een heel, heel, heel grote schande, dat dat zóóó slecht geregeld is.

Voor de rest is zeker niet alles aan Werchter slecht, maar er zijn zeker verbeterpunten. De meeste zaken gelden voor alle festivals, maar sommige zijn Werchter-specifiek, keren al jaren en jaren terug, waarbij er echt helemaal niets aan wordt gedaan.
 

L110Midnight

Playlistbediener
16 nov 2023
14
32
Ik vind het zeker niet het grootste kutfestival, maar de wei op Werchter is echt wel een pak problematischer qua drukte dan die van Graspop. Ja, in Dessel ligt of zit er hier en daar ook een groepje, op Werchter ligt het gewoon stampvol bij de main stage. Werchter gaat echt wel over hun capaciteit.
Dit bedoelde ik dus!

Ik ga ook al 15 jaar 4 dagen naar werchter en heb me er altijd geamuseerd. Alleen de tenten en drukte zijn de grootste ramp.

Dit jaar was wel de laatste keer dat ik er geweest er is gewoon teveel volk op een te kleine plaats en respect voor elkaar is er de laatste paar jaar ver zoek.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Nog wat Copenhell namen erbij:

LIMP BIZKIT, MR. BUNGLE, STEEL PANTHER, BODY COUNT, CHELSEA WOLFE, EIVØR, NIGHT VERSES, THE SCRATCH, TWIN TEMPLE, 802, DEATHBYROMY, HULDER og UNTIL I WAKE! 🔥 💀 🤘

Zou mooi zijn als Mr.Bungle in ieder geval nog Graspop doet.

Tons of rock ook Mr.Bungle.En Avantasia,I am morbid,Alien weaponry en Batushka toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Nog wat Copenhell namen erbij:

LIMP BIZKIT, MR. BUNGLE, STEEL PANTHER, BODY COUNT, CHELSEA WOLFE, EIVØR, NIGHT VERSES, THE SCRATCH, TWIN TEMPLE, 802, DEATHBYROMY, HULDER og UNTIL I WAKE! 🔥 💀 🤘

Zou mooi zijn als Mr.Bungle in ieder geval nog Graspop doet.

Tons of rock ook Mr.Bungle.En Avantasia,I am morbid,Alien weaponry en Batushka toegevoegd.
Mr Brungle en Alien Weaponry zouden wel mooie boekingen zijn voor Graspop

Limp Bizkit zou ik ook graag toegevoegd zien worden, heb die band heel lang niet gezien en voor Graspop is het ook alweer 6 jaar geleden.

Avantasia lijkt volgend jaar ook wel lage spots op grote festivals te accepteren, heb het gevoel dat die in verleden vaak de voorkeur gaven aan het headlinen van kleinere festivals in plaats van lager op de line up te staan op grote festivals. Lijkt me hierdoor een grotere kans dat ze op Graspop staan.
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
Ik moet zeggen. DeWolff. Verrassende naam tussen al die andere namen.
Heerlijke band is dat, zal niet een GMM naam zijn. Maar apart om die tussen alle metal daar te zetten!
waarom niet, neem bijv. kadavar, graveyard of vintage caravan die staan er ook dit jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Standing 150€, Golden Circle 223€ - Metallica in Vienna
Graspop combi ticket with 130 bands 309€

Thank you Metallica, but no thank you. I'll rather wait for Limp Bizkit & Mr Bungle on Graspop
Nou ja, kunnen nu gaan bitchen op Metallica. Maar wat te denken van Tool? € 117 voor een zitplek in de nok. € 180 voor premium (zit). En wee je gebeente als je staat of een foto of filmpje maakt, je wordt gewoon de zaal uitgezet.

Judas Priest, € 84 voor Afas.

Bruce Springsteen (de working class hero!): € 123, € 185 voor 'front field'.

Denk dat je bij Metallica ook nog de keuze hebt om een tribuneplaats te kiezen voor een lager bedrag. Nog steeds gepeperd, ongetwijfeld, maar schappelijker dan pak 'm beet Tool.

Dus in het algemeen is een festivalticket altijd voordeliger om bands van het kaliber Metallica, GnR, Rammstein, Tool te gaan zien. Geen golden circle gedoe en je krijgt een voorprogramma van 8 bands ofzo waar ook niet de minste namen tussen zitten. Veel meer waar voor je geld.

Laten we Metallica ook niet vergelijken met Limp Bizkit of Mr Bungle (die ik persoonlijk helemaal niet ken, maar dat terzijde). Ik vind de bedragen ook idioot en heb dat voor geen enkel concert over. Er zijn genoeg mensen die dit wel willen betalen (concerten van Metallica, Tool, Bruce Springsteen zijn ook praktisch altijd uitverkocht), het is ook een kwestie van vraag en aanbod.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep en Jimmeh07

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Nou ja, kunnen nu gaan bitchen op Metallica. Maar wat te denken van Tool? € 117 voor een zitplek in de nok. € 180 voor premium (zit). En wee je gebeente als je staat of een foto of filmpje maakt, je wordt gewoon de zaal uitgezet.
Ik weet niet hoe je er bij komt dat je de zaal uit wordt gezet als je gaat staan, bij het concert dat ik bezocht was dit in ieder geval zeker niet het geval.

Je werd inderdaad wel de zaal uit gezet als je een foto of filmpjes maakte, maar voor dat je ging zitten werd je al 3 keer vriendelijk verzocht om dit niet te doen en overal hingen bordjes met het verzoek om dit niet te doen.

Als je dan nog steeds zo koppig bent om wel meerdere nummers te gaan zitten filmen, dan werd je inderdaad de zaal uit gezet. (Volgens mij kreeg men ook nog een waarschuwing als ze het wel deden en werden ze bij de tweede keer pas de zaal uit gegooid)
Het laatste nummer mocht overigens wel gefilmd worden.

Ik vind het ook bijzondere regels voor een metal band, maar je kunt kiezen om te gaan en de band zijn regels te respecteren of gewoon niet naar het concert gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en Simoni

Gebruikers die dit onderwerp bekijken