Graspop Metal Meeting 2024

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
10
37
This year will my first big festival, we chose Graspop and though we are happy with our decision to go for it (we are coming from Greece as I have said before) I don't get the wow factor from the lineup that I got from last year's poster. I still hope that some good names will be added to each day that may shift the balance after all but we will just have to wait and see..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
The Offspring past gewoon 100% in eerdergenoemd rijtje, en was zeker begin jaren '90 gewoon punk, zelfs hardcore punk. Pas eind jaren '90 zijn ze meer richting pop punk gegaan, met Pretty Fly e.d.
Smash helemaal grijsgedraaid hoor en past inderdaad bij de definitie punk. Maar zaten toen al niet meer bij epitaph (wat hierboven werd genoemd). En vanaf pretty Fly was het natuurlijk wel pop punk.
Vind ze toch echt niet passen in het rijtje rancid, bad religion etc. En dat heeft ook te maken met underground vs commercieel succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Wat maakt het label uit?
The Offspring, blink 182 en Green Day zijn (pretpop)punkbands. En als the Offspring er staat dan ga ik vast kijken. Was op Werchter een leuk feestje.
Maakt geen f*ck uit hoe je het noemt natuurlijk. Zijn allemaal beetje ‘poppy’, waarbij Offspring, Blink en Green Day de meest commerciële zijn. Offspring was t/m Ixnay nog wel metal punk, daarna meer pop. Blink en Green Day zijn altijd al pop punk geweest, passen voor mijn gevoel het minst bij GMM. Offspring zou wel passen hoor, andere twee meer Werchter / Pinkpop denk ik.

Bad Religion, NOFX, Rancid is wat minder pop (pret?) en zou ook wel kunnen. Rancid stond er dit jaar al en was helemaal niet onverdienstelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Paddy

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
437
652
Flogging Molly heeft enkel een Amerikaanse tour opstaan t/m maart. Ik zie t niet snel gebeuren maar je weet maar nooit of er een tour gaat komen. Het is nog maar november
Flogging Molly are announced for Highfield festival so I think they will do July-August festivals
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Toch een lichte wedstrijdspanning voor 10 uur. Het combiticket komt wel goed maar het Metal Park is altijd even stressen. We gaan ervoor zometeen en dan kan de voorpret en inluisteren echt beginnen!
Succes Jos! En iedereen die accomodaties wil ook. De combi’s zullen wel lukken inderdaad, ik heb er voorlopig nog totaal geen haast mee, maar ik hoop dat het iedereen lukt ook het bijbehorende huisje of tentje te scoren.

Ik ga weer voor team Boneyard ☠️
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Best raar dat dit soort brutal death metal op Graspop staat, verwacht je eerder op Alcatraz. Maar misschien een package deal om een andere band te krijgen.
Ze touren volgens mij dan samen met Slaughter To Prevail, dus dat zal hem zijn. Van mij mogen ze trouwens best vaker brutal death metal of zelfs slam op GMM boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Succes Jos! En iedereen die accomodaties wil ook. De combi’s zullen wel lukken inderdaad, ik heb er voorlopig nog totaal geen haast mee, maar ik hoop dat het iedereen lukt ook het bijbehorende huisje of tentje te scoren.

Ik ga weer voor team Boneyard ☠️
Dat komt allemaal wel weer goed. Volgens mij hebben ze ook inferno een beetje uitgebreid, aangezien er zowel canvashut als die houten kotten weer beschikbaar zijn. Wellicht was dus vorig jaar de vraag groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Nietje

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik ga toch nog wachten tot begin van volgende maand voor de combi tickets te kopen. denk inderdaad dat de donderdag wel eens hard kan gaan.
denk dat je niet te lang moet wachten als je een vipkaart wil
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Nietje

Playlistbediener
17 okt 2023
12
25
Dat komt allemaal wel weer goed. Volgens mij hebben ze ook inferno een beetje uitgebreid, aangezien er zowel canvashut als die houten kotten weer beschikbaar zijn. Wellicht was dus vorig jaar de vraag groot.
Zou me niet verbazen. Waren vorig jaar ook een hoop mensen die op Boneyard stonden die zijn wezen informeren bij Inferno. Dus uitbreiding lijkt me niet gek.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
iemand ervaring met deze, lijkt me handig op boneyard

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken