Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
540
En 18:00 ging dus ook stil voorbij. We waren er toch allemaal wel echt heel zeker van dat er vandaag 'iets' zou komen? Oftewel onze info/bronnen zaten verkeerd, oftewel er is nog van alles mogelijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Yyperi

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.497
2.993
De topics Pinkpop en Rock Werchter hebben per stuk ook dik in de 200 pagina's. Het is dus niet zo dat het alleen hier heel veel leesvoer is.
Ik vind het wel echt lastig om voor elk bericht te moeten nadenken waar ik het zou willen plaatsen. We hebben hier een select gezelschap dat rondom de aankondigingregen heel erg actief is. Deze zouden dus lekker kunnen blijven 'ouwehoeren' met elkaar in een 'slowchat'. Maar wat als er dan eindelijk een aankondiging is. Dan kan er niet gejuicht (of oer-hollands geklaagd) worden in de slowchat (of we moeten alles dubbel gaan plaatsen in de topics).

Er is nu al een onderscheid gemaakt tussen Graspop en reguliere metal. Nog meer versnippering zorgt denk ik ervoor dat het spontane ervan afgaat. Ik zie in elk geval niet graag dat van deze slowchat er e.e.a. verloren gaat. Juist de combinatie van alles door elkaar heen maakt dat ik rondom de aankondigingen zeer actief kijk hier en met plezier. Dus als er wat onderscheid komt, dan zie ik het liefst dat de slowchat blijft zoals die is. En dat kan alleen maar door ook hier de aankondigingen te blijven noemen.

Misschien dat de techniek het toestaat om 'kenmerken' mee te geven aan een bericht? Dan kun je voor jezelf daarop filteren en zijn we er ook al volgens mij. Maar dit zal waarschijnlijk een brug te ver zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.620
5.046
Als ik nog iets mag aanvullen over de discussie van Life is but a Dream van Avenged, eerder deze middag. Voor de mensen die zeggen dat het geen Avenged album is, die opmerking snap ik eigenlijk niet. Natuurlijk hebben ze een eigen sound. Maar Avenged Sevenfold, en dat vind ik echt fantastisch aan deze band, doet elk album weer iets anders. Ze kijken elke keer weer naar nieuwe ontwikkelingen, niet invalshoeken en willen nooit zichzelf herhalen. Daarom past dit album juist bij A7x en is misschien daardoor het meest kenmerkende Avenged album ooit. Het is zo'n unieke sound, zo'n reis van voor naar achter. Ik ben geen fan van elk nummer op het album, maar na het luisteren wil ik het album gewoon weer opnieuw aanzetten omdat het al mijn zintuigen prikkelt.

Uiteraard geen album wat iedereen ligt, maar dat is eerder ook gebeurt (denk aan HTTK). Maar kort gezegd voor mij, misschien wel hun beste en het meest typerende Avenged album.

Krijgt over het algemeen hele goede reviews ook, juist van mensen die het niet hadden verwacht :)
Is ook eigenlijk niet het meest recente album van een band per definitie hun meest typerende, aangezien dat album dan het beste de sound van die band op dat moment vertegenwoordigd?
 
Laatst bewerkt:

Verwijderd lid 45649

Playlistbediener
7 nov 2023
23
41
Ligt het nu aan mij af is het marketing gewijs dit jaar echt een kleine ramp/schandaal bij GMM? Er was momentum en nu weer volledige radiostilte..
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Ligt het nu aan mij af is het marketing gewijs dit jaar echt een kleine ramp/schandaal bij GMM? Er was momentum en nu weer volledige radiostilte..
Het is maar een dag stil, rustig aan joh. Vorige editie was het op een gegeven moment maanden stil, en klaagde men steen en been over de marketing strategie, tis toch uitverkocht uiteraard. Kop op!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
540
Ik denk dat dat wel meevalt toch? Al had ik wel op zijn minst een post verwacht van bijvoorbeeld een moment dat Five Finger Death Punch voor een feestje zorgde op de weide.
Als iemand die veel met (social) media marketing werkt heb ik echt geen idee waar Graspop soms mee bezig is. Hellfest is al dik uitverkocht dus die hoeven niet. Maar Graspop media komt altijd over alsof het ze niet boeit? Tons of Rock spamt nu ook met het feit dat ze Metallica hebben (en terrecht). GMM zou hetzelfde moeten doen met Tool. Of deel Panic Attack van Priest. Doe IETS. Maar gewoon radiostilte na 3 namen aankondigen is gewoon dom.

Wij zitten er met de neus bovenop. Maar de rest is de activiteit of hype al weer kwijt. Mensen kunnen het geld maar 1x uitgeven. Harder roepen is het enige dat je moet doen nu.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
The Offspring, Babymetal, Bon Jovi, Queens of the Stone Age, Billy Talent, Alestorm, Dropkick Murphy’s, Toto, Journey, In Extremo, Extreme, Enter Shikari, Pendulum, Måneskin etc. etc. Allemaal bands die niet direct in het profiel van Graspop passen maar in groten getale toch al op het festival hebben gestaan.
Punkrock: The Offspring
Metal (met andere invloeden): Babymetal
Rock; Bon Jovi, toto, Maneskin (stonden nooit op GMM)
Alterrock/Stonerrock: Queen of the Stone age
Progrock met uitschieters naar hardrock (Edge of the blade bijv.): Journey
Folkmetal: Inextremo
Hardrock: Extreme (stond nooit op GMM)
Post-Hardcore: Enter shikari
Electro: Pendulum (nooit op gmm, bloodybeetroots wel...was een vreemde eend)
Het is een vrij divers rijtje wat je post, maar als je het analyseert is het vrij makkelijk te benoemen waarom bepaalde bands wel/niet in het rijtje thuishoren.
Nu snap ik wel dat de grens tussen hardrock en rock bijvoorbeeld klein is.
Journey zit tegen de grens aan, maar er is een (denkbeeldige) grens niet voor niks.
Di-rect, de staat, wc experience, bzb, Guus Meeuwis, Peter koelewijn, Tokiohotel, Normaal..ze hebben allemaal enige rockinvloeden.
Toch hoort het op een popfestival, niet op een metalmeeting.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en jasper79

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
198
272
En 18:00 ging dus ook stil voorbij. We waren er toch allemaal wel echt heel zeker van dat er vandaag 'iets' zou komen? Oftewel onze info/bronnen zaten verkeerd, oftewel er is nog van alles mogelijk?
Er word echt teveel gebaseerd op wat we denken te weten terwijl er niks echt vast ligt :LOL:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.642
7.389
Punkrock: The Offspring
Metal (met andere invloeden): Babymetal
Rock; Bon Jovi, toto, Maneskin (stonden nooit op GMM)
Alterrock/Stonerrock: Queen of the Stone age
Progrock met uitschieters naar hardrock (Edge of the blade bijv.): Journey
Folkmetal: Inextremo
Hardrock: Extreme (stond nooit op GMM)
Post-Hardcore: Enter shikari
Electro: Pendulum (nooit op gmm, bloodybeetroots wel...was een vreemde eend)
Het is een vrij divers rijtje wat je post, maar als je het analyseert is het vrij makkelijk te benoemen waarom bepaalde bands wel/niet in het rijtje thuishoren.
Nu snap ik wel dat de grens tussen hardrock en rock bijvoorbeeld klein is.
Journey zit tegen de grens aan, maar er is een (denkbeeldige) grens niet voor niks.
Di-rect, de staat, wc experience, bzb, Guur Meeuwis, Peter koelewijn, Tokiohotel, Normaal..ze hebben allemaal enige rockinvloeden. Toch hoort het op een popfestival, niet op een metalmeeting.

Daarom dat die onderste reeks vanaf Di-rect ook niet in zijn lijstje staan, de rest kan allemaal prima op Graspop
 

Rob 'n Roll

Playlistbediener
26 apr 2022
22
28
Als iemand die veel met (social) media marketing werkt heb ik echt geen idee waar Graspop soms mee bezig is. Hellfest is al dik uitverkocht dus die hoeven niet. Maar Graspop media komt altijd over alsof het ze niet boeit? Tons of Rock spamt nu ook met het feit dat ze Metallica hebben (en terrecht). GMM zou hetzelfde moeten doen met Tool. Of deel Panic Attack van Priest. Doe IETS. Maar gewoon radiostilte na 3 namen aankondigen is gewoon dom.

Wij zitten er met de neus bovenop. Maar de rest is de activiteit of hype al weer kwijt. Mensen kunnen het geld maar 1x uitgeven. Harder roepen is het enige dat je moet doen nu.
Sociale media & Online Marketeer hier, Graspop hun Marketing staat inderdaad niet op punt. ;) De Radiostilte tussen GMM en de eerste namen is te groot, kleine korte reels van speciale achter de scherm-momenten zouden dit volledig kunnen oplossen. 1 per week ofzo.
Waarom geen ticketverkoop vanaf 31 oktober (Halloween) en op Halloween altijd namen voorzien? Het is metal, het mag bij het horror event van het jaar toch iets meer zijn, ... Zo zijn er vele zaken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en jonasvh

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
266
540
Sociale media & Online Marketeer hier, Graspop hun Marketing staat inderdaad niet op punt. ;) De Radiostilte tussen GMM en de eerste namen is te groot, kleine korte reels van speciale achter de scherm-momenten zouden dit volledig kunnen oplossen. 1 per week ofzo.
Waarom geen ticketverkoop vanaf 31 oktober (Halloween) en op Halloween altijd namen voorzien? Het is metal, het mag bij het horror event van het jaar toch iets meer zijn, ... Zo zijn er vele zaken ;)
Een willekeurige video of foto van afgelopen jaar met "Who do you want to see next year?". Het kost allemaal ook 10 minuten werk ofzo. Plan het in, zet het weg, doei. Maargoed, ik probeer mij er niet aan te ergeren (lukt heel slecht).
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
:ROFLMAO:we zijn weer bij de onzinnige discussie aangekomen of popbandjes op een metalmeeting horen.
Neem dat toch niet zo serieus. Avril, BJ, Toto en Snollebollekes horen niet op GMM.
De laatste headliners zijn A7x en BMTH met nog een hoop kleinere namen
Klaar. Niemand hoeft in de hoek, ga maar weer fijn spelen.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Maak anders een nieuw topic waar alleen de 'verified' mensen als Jimmy mogen posten ofzo. Maar telkens elk klein gerucht of voorstel de grond in stampen vind ik maar flauw en daar is in mijn ogen een forum ook niet voor. En als iets als een Discord meer orde in de zaal kan scheppen, dan wordt er toch een Discord aangemaakt? Ik ga ook niet op Twitter klagen dat het kut is en meer als Reddit zou moeten zijn. Dan ga ik namelijk gewoon naar Reddit.

Ik weet zelf ook dat bijna 80% van wat ik hier neer zet ook complete onzin is en ook regelmatig afdwaal van het topic. Dat is ook omdat ik dit jaar pas meer actief ben en ook wel langzaam leer wat wel en niet kan of leuk is. Maar zoals nu het 'absurde' gerucht rond gaat dat AC/DC kanshebber zou zijn... tja... dat is te verwachten toch als er op meer plekken geruchten gaan voor deze zomer? En dat mensen uitgesproken meningen hebben over bepaalde bands, ook heel begrijpelijk naar mijn mening in dit genre. Geen persoon zo kritisch en kieskeurig als de metalhead volgens mij.

En ik heb voor vorige week geen één keer de namen Tool of FFDP voorbij zien komen. Dus volgens mij tast 99% hier in het duister. Dat er al 8x over dezelfde band is begonnen is ook niet raar. Weken lang roept de ene helft hier: ''BAND X GAAT NIET FESTIVALS DOEN DIT JAAR!'' En dan surprise-surprise, band X gaat toch een festival of 3 doen. Tadaa.
Ik geloof best dat Jimmy goede bronnen of info heeft. Maar dat wil niet zeggen dat de rest maar minderwaardig is en zijn/haar waffel moet houden.
Ik reken mezelf bij die 1% en geef mijzelf een schouderklopje 🤣
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Priest voelde iedereen wel aan komen maar FFDP heb ik in ieder geval hier niet gelezen. En als Journey en Foreigner wel mogen, waarom Toto en Bon Jovi dan absoluut niet? Mensen schreeuwen het hardste bij Hold The Line en Living on a Prayer in het Classic Rocl Cafe snachts. Dus ja, zeer onwaarschijnlijk, maar echt niet onmogelijk.
dan heb je niet goed gelezen, want ik heb vragen gesteld over 5FDP inclusief het feit dat ze rond Graspop in Europa zijn 😉
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
:ROFLMAO:we zijn weer bij de onzinnige discussie aangekomen of popbandjes op een metalmeeting horen.
Neem dat toch niet zo serieus. Avril, BJ, Toto en Snollebollekes horen niet op GMM.
De laatste headliners zijn A7x en BMTH met nog een hoop kleinere namen
Klaar. Niemand hoeft in de hoek, ga maar weer fijn spelen.
Pendulum overigens ook niet echt, maar de bookers hebben wel eens een experimentele bui.
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
198
272
Mensen weten Graspop wel te vinden, hoeven ze hun social media niet voor te spammen. Het verkoopt niet snel, maar wel volledig uit, dus online marketeers inhuren is weggegooid geld: ze kunnen aan het einde van de rit geen ticket meer verkopen dan ze al doen.
Nagel op de kop!
Enige wat je gaat krijgen is sneller uitverkocht, wat voor veel bezoekers juist minder leuk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken