Graspop Metal Meeting 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.474
Tegen de ticketverkoop zullen de zaterdag headliners + aanzienlijke batch wel bekend zijn.
Ik vermoed wel dat er een (grote) zondagheadliner nog achter gehouden zal worden.
Of zullen ze met zondag niet gewoon wachten omdat ze als plan a aerosmith willen
plan b ozzy
plan c (90 % zeker) sabaton die altijd klaar staat met zijn kanon?
... die altijd klaar staat als een kanon?
 

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
93
204
Zit denk ik in het geval van een discussie over aankondigingen ook gewoon nog een stukje onwetendheid van nieuwe gebruikers over hoe betrouwbaar informatie is en wat je er mee kan. Vergelijkbaar met de reacties bij concertaankondigingen van Dave.

Edit: info van Jimmy bedoel ik dan in deze
Nope. Never said I don't trust Jimmy.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
343
721

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik waardeer je poging, ben er zelf mee gestopt. Een apart topic met de posters, leaks en serieuze dingen zo ik wel zeer waarderen. Ik scan de posts nu alleen nog maar of er ergens nuttige info in zit. Echt lezen van dit topic doe ik niet meer. Daar gaat het te snel voor met te weinig inhoud
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Het is gewoon zonde dat vaste, gewaardeerde leden zoals jij gewoonweg minder plezier beleven aan het lezen van dit forum, en daardoor deels en misschien uiteindelijk wel helemaal afhaken.
Ook voor mij is dat een van de redenen waardoor ik de afgelopen maanden niet of nauwelijks heb bijgelezen of gereageerd.
Het wordt gewoon veel te veel allemaal, zelfs werk en privé gaan er teveel onder leiden.

Ik zie dan ook niet wat erop tegen zou zijn om die grote brok aan berichten een beetje op te splitsen in een paar kleinere, behapbare brokken, waarbij mensen kunnen kiezen wat ze wel of niet willen lezen.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Het is gewoon zonde dat vaste, gewaardeerde leden zoals jij gewoonweg minder plezier beleven aan het lezen van dit forum, en daardoor deels en misschien uiteindelijk wel helemaal afhaken.
Ook voor mij is dat een van de redenen waardoor ik de afgelopen maanden niet of nauwelijks heb bijgelezen of gereageerd.
Het wordt gewoon veel te veel allemaal, zelfs werk en privé gaan er teveel onder leiden.

Ik zie dan ook niet wat erop tegen zou zijn om die grote brok aan berichten een beetje op te splitsen in een paar kleinere, behapbare brokken, waarbij mensen kunnen kiezen wat ze wel of niet willen lezen.
Ik wardeer het idee enorm. Maar jammer genoeg kan zoiets ook alleen werken als iedereen (oud en nieuw) zich ook aan die opsplitsing houd.

Overlap zal er altijd zijn en als dat minimaal is is dat ook geen ramp, maar uit ervaringen weet ik dat dit enkel de eerste weken stand houd en erna de opsplitsing meer en meer gaat vervagen en er vaak uit gemakzucht in het huidige actieve topic gewoon verder gepost word.

Je kan 100 manieren bedenken om dit tegen te gaan maar meer topics gaat denk ik, jammer genoeg, niet een permanente oplossing worden.

Maar het valt natuurlijk te proberen en als er hier wel goed gevolgd wordt naar de richtlijnen die gegeven worden en ze ook aangehouden worden (vooral dit) is het wel een heel goede oplossing inderdaad!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Een apart topic voor aankondigingen, leaks en sterke geruchten (bv aankondigingen van andere metalfestivals) zou echt wel nuttig zijn. Als nieuwkomer is het onmogelijk om alles door te lezen. Zeker omdat er echt ontzettend veel clutter in dit topic is.

Op die manier reduceer je hopelijk al posts genre "Wat is de kans op artiest x?" (voor de 20e keer) of "hebben jullie deze poster van Novarock al gezien?" (2 dagen na die aankondiging).

Oh Yeah Reaction GIF by Focus Features
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.779
3.544
Ik ben benieuwd wat we hier nog wel mogen schrijven dan?

- Er mag niet meer worden geleakt wanneer er een aankondiging volgt; als dit dan toch gebeurt mag er niet meer over worden geschreven dat het niet is uitgekomen

- Er mag niet meer over aankondigingen bij de buren worden gesproken en welke bands al dan niet kans maken; want dit kan in de subthread

- Er mag niet meer over de aangekondigde bands worden gesproken, want dit kan in het daarvoor bestemde draadje

De hype groeit bij mij alleen maar door dit topic. Bijna alles staat direct in verbinding tot Graspop of tot bands die een tour hebben aangekondigd, maar nog niet in België een datum hebben.

Als je alleen de aankondiging van een band op Graspop wil zien, dan kun je toch naar de website van Graspop gaan? Of naar de homepage van Festileaks voor een overzicht van meerdere festivals?

Als er iets is wat in mijn ogen niet in deze thread thuishoort, is dat toch echt deze discussie. Juist deze discussie telkens door enthousiaste mensen heen moeten lezen draagt voor mij zeer zeker niet in positieve zin bij aan de sfeer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.813
8.794
Over de discussie voor de verschillende topics, mij lijkt het ook wel handig om een ander topic te hebben met concrete geruchten.
Alleen zijn we hier nu een beetje laat mee, na volgende week lijkt het me niet eens meer nodig.
het topic draait nu op top snelheid maar dat is ook logisch als Graspop alle announcements van het jaar in anderhalve week propt wat ze vorig jaar in 5 weken deden ofso. Daarnaast lijkt het er op dat we alle headliners gaan krijgen deze maand dus ik denkt dat dit topic wel snel zal afsterven straks
Verder lijkt het me beter om dit soort discussies juist in een ander topic te doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
517
559
Het zou me zeer weinig tot niks verbazen als die 2 onbekenden Bruce solo en sabaton zijn..😁
Ik denk niet dat ze Bruce solo laten afsluiten. Hoewel Bruce Dickinson garant staat voor een topshow, staat hij op andere festivals lager op het affiche.
Maak anders een nieuw topic waar alleen de 'verified' mensen als Jimmy mogen posten ofzo. Maar telkens elk klein gerucht of voorstel de grond in stampen vind ik maar flauw en daar is in mijn ogen een forum ook niet voor. En als iets als een Discord meer orde in de zaal kan scheppen, dan wordt er toch een Discord aangemaakt? Ik ga ook niet op Twitter klagen dat het kut is en meer als Reddit zou moeten zijn. Dan ga ik namelijk gewoon naar Reddit.

Ik weet zelf ook dat bijna 80% van wat ik hier neer zet ook complete onzin is en ook regelmatig afdwaal van het topic. Dat is ook omdat ik dit jaar pas meer actief ben en ook wel langzaam leer wat wel en niet kan of leuk is. Maar zoals nu het 'absurde' gerucht rond gaat dat AC/DC kanshebber zou zijn... tja... dat is te verwachten toch als er op meer plekken geruchten gaan voor deze zomer? En dat mensen uitgesproken meningen hebben over bepaalde bands, ook heel begrijpelijk naar mijn mening in dit genre. Geen persoon zo kritisch en kieskeurig als de metalhead volgens mij.

En ik heb voor vorige week geen één keer de namen Tool of FFDP voorbij zien komen. Dus volgens mij tast 99% hier in het duister. Dat er al 8x over dezelfde band is begonnen is ook niet raar. Weken lang roept de ene helft hier: ''BAND X GAAT NIET FESTIVALS DOEN DIT JAAR!'' En dan surprise-surprise, band X gaat toch een festival of 3 doen. Tadaa.
Ik geloof best dat Jimmy goede bronnen of info heeft. Maar dat wil niet zeggen dat de rest maar minderwaardig is en zijn/haar waffel moet houden.
Ffdp en priest waren al lang gerucht. Dat sommige deze bands minder accepterenals headliner is een ander verhaal.
Tool was vrij nieuw in de geruchtenmolen.

Wat betreft het speculeren. Dat moet altijd kunnen. Maar dat er sommige lolbroeken hier Bon Jovi, Avril, Maneskin, Toto e.d. gaan noemen..tja..die kunnen reacties verwachten.

Maar agh. Zonder wat onzingeruchten is het een dooie boel.

Angel Of Death GIF by Efteling
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.813
8.794
Mij lijkt dit toch met een groot vleugje humor een aankondiging dat hun volgende tour net wél binnenkort aangekondigd wordt?
Ik begin wel een beetje klaar te worden met deze band, hun communicatie richting hun fans is echt verschrikkelijk de laatste jaren
Ze hebben zelfs facebook posts gemaakt waarop ze hun amerikaanse fesitval shows cancelden, vervolgens gezegd dat ze gehacked waren en dat het fake was, en uiteindelijk bleek het dus niet eens waar te zijn dat ze gehacked waren. vind het een beetje disrespectvol naar je fans, net als de europese festivals cancellen zonder reden
wil die band graag nog eens live zien maar alles wat ze doen irriteert me alleen maar de laatste jaren
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en Rockbeer

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
343
721
Ffdp en priest waren al lang gerucht. Dat sommige deze bands minder accepterenals headliner is een ander verhaal.
Tool was vrij nieuw in de geruchtenmolen.

Wat betreft het speculeren. Dat moet altijd kunnen. Maar dat er sommige lolbroeken hier Bon Jovi, Avril, Maneskin, Toto e.d. gaan noemen..tja..die kunnen commetaar verwachten.
Priest voelde iedereen wel aan komen maar FFDP heb ik in ieder geval hier niet gelezen. En als Journey en Foreigner wel mogen, waarom Toto en Bon Jovi dan absoluut niet? Mensen schreeuwen het hardste bij Hold The Line en Living on a Prayer in het Classic Rocl Cafe snachts. Dus ja, zeer onwaarschijnlijk, maar echt niet onmogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Slayyyyyer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken