Ik acht eerlijk gezegd sowieso alles wat onder de noemers metal/rock/punk valt als mogelijkheden voor Graspop. Het is ook niet heel ongewoon om gewoon rockbands als headliner te hebben op Graspop toch?Priest voelde iedereen wel aan komen maar FFDP heb ik in ieder geval hier niet gelezen. En als Journey en Foreigner wel mogen, waarom Toto en Bon Jovi dan absoluut niet? Mensen schreeuwen het hardste bij Hold The Line en Living on a Prayer in het Classic Rocl Cafe snachts. Dus ja, zeer onwaarschijnlijk, maar echt niet onmogelijk.
nee, ze werden aangekondigd en binnen een paar maanden (half jaar voor het optreden) cancelden ze de hele boel omdat ze hun album en stage show niet op tijd af kregen.Had Shadows geen stempoblemen waardoor ze de tour moesten cancellen ?
Dit is dus juist absoluut NIET wat ik bedoel, en dat heb ik ook zeer duidelijk gesteld in al mijn reacties.Maak anders een nieuw topic waar alleen de 'verified' mensen als Jimmy mogen posten ofzo. Maar telkens elk klein gerucht of voorstel de grond in stampen vind ik maar flauw en daar is in mijn ogen een forum ook niet voor. En als iets als een Discord meer orde in de zaal kan scheppen, dan wordt er toch een Discord aangemaakt? Ik ga ook niet op Twitter klagen dat het kut is en meer als Reddit zou moeten zijn. Dan ga ik namelijk gewoon naar Reddit.
Ik weet zelf ook dat bijna 80% van wat ik hier neer zet ook complete onzin is en ook regelmatig afdwaal van het topic. Dat is ook omdat ik dit jaar pas meer actief ben en ook wel langzaam leer wat wel en niet kan of leuk is. Maar zoals nu het 'absurde' gerucht rond gaat dat AC/DC kanshebber zou zijn... tja... dat is te verwachten toch als er op meer plekken geruchten gaan voor deze zomer? En dat mensen uitgesproken meningen hebben over bepaalde bands, ook heel begrijpelijk naar mijn mening in dit genre. Geen persoon zo kritisch en kieskeurig als de metalhead volgens mij.
En ik heb voor vorige week geen één keer de namen Tool of FFDP voorbij zien komen. Dus volgens mij tast 99% hier in het duister. Dat er al 8x over dezelfde band is begonnen is ook niet raar. Weken lang roept de ene helft hier: ''BAND X GAAT NIET FESTIVALS DOEN DIT JAAR!'' En dan surprise-surprise, band X gaat toch een festival of 3 doen. Tadaa.
Ik geloof best dat Jimmy goede bronnen of info heeft. Maar dat wil niet zeggen dat de rest maar minderwaardig is en zijn/haar waffel moet houden.
Wat betreft het speculeren. Dat moet altijd kunnen. Maar dat er sommige lolbroeken hier Bon Jovi, Avril, Maneskin, Toto e.d. gaan noemen..tja..die kunnen reacties verwachten.
Van mij mag Avril prima komen hoor. Als Lynyrd Skynyrd kan waarom dan niet Avril Lavigne?Mensen die Avril als guilty pleasure noemen en het op de wishlist zetten, doen dat ook niet om grappig te doen of reactie uit te lokken...
Het mag van mij ook zeker weleens wat breder. Heilung was voor mij een welkome verassing als totaal geen Metal of Rock, maar wel lekker raar en sfeervol.Ik acht eerlijk gezegd sowieso alles wat onder de noemers metal/rock/punk valt als mogelijkheden voor Graspop. Het is ook niet heel ongewoon om gewoon rockbands als headliner te hebben op Graspop toch?
Ik snap (denk ik) wat je bedoeld. Maar zo werkt denk ik (dit) forum nou eenmaal. Op andere platforms (zoals Reddit) kan je berichten/topics pinnen en wordt er enigszins democratisch besloten wat nuttig is en wat niet.Dit is dus juist absoluut NIET wat ik bedoel, en dat heb ik ook zeer duidelijk gesteld in al mijn reacties.
Nergens heb ik gezegd dat bepaalde berichten niet meer geplaatst zouden mogen worden.
Het enige waar ik voor pleit is om het kaf van het koren te scheiden, oftewel dit topic te splitsen in een (semi-)relevant topic en een topic waarin iedereen er lekker vanalles op los kan roepen.
Dit topic heeft nu alweer meer dan 300 pagina's. Dat hadden er bv. ook 2x 150, of 100 + 200, of 3x 100 of wat dan ook kunnen zijn, wat voor iedereen gewoonweg lekkerder zou weglezen.
Voor de rest zou er weinig veranderen, de community blijft gewoon hetzelfde, je kunt nog steeds exact alles lezen en zeggen wat je altijd doet, alleen denk je als je iets wil posten gewoon eventjes na in welk topic dat het beste zou passen. Twijfelgevallen zul je daarbij altijd hebben, maar dat is ook helemaal niet erg.
Mja, we kunnen er natuurlijk pas eraan houden als die opsplitsing er ook daadwerkelijk is.Ik wardeer het idee enorm. Maar jammer genoeg kan zoiets ook alleen werken als iedereen (oud en nieuw) zich ook aan die opsplitsing houd.
Daar zijn we natuurlijk met z'n allen bij. Genoeg ervaren en goedwillende mensen hier die het goede voorbeeld kunnen geven en dat enigszins in banen kunnen leiden.Overlap zal er altijd zijn en als dat minimaal is is dat ook geen ramp, maar uit ervaringen weet ik dat dit enkel de eerste weken stand houd en erna de opsplitsing meer en meer gaat vervagen en er vaak uit gemakzucht in het huidige actieve topic gewoon verder gepost word.
Je kan 100 manieren bedenken om dit tegen te gaan maar meer topics gaat denk ik, jammer genoeg, niet een permanente oplossing worden.
Maar het valt natuurlijk te proberen en als er hier wel goed gevolgd wordt naar de richtlijnen die gegeven worden en ze ook aangehouden worden (vooral dit) is het wel een heel goede oplossing inderdaad!
PreciesIk acht eerlijk gezegd sowieso alles wat onder de noemers metal/rock/punk valt als mogelijkheden voor Graspop. Het is ook niet heel ongewoon om gewoon rockbands als headliner te hebben op Graspop toch?
Jammer dat je een goed bedoeld voorstel nu weer in het negatieve wil trekken, op een lullige, kinderachtige manier.Ik ben benieuwd wat we hier nog wel mogen schrijven dan?
- Er mag niet meer worden geleakt wanneer er een aankondiging volgt; als dit dan toch gebeurt mag er niet meer over worden geschreven dat het niet is uitgekomen
- Er mag niet meer over aankondigingen bij de buren worden gesproken en welke bands al dan niet kans maken; want dit kan in de subthread
- Er mag niet meer over de aangekondigde bands worden gesproken, want dit kan in het daarvoor bestemde draadje
De hype groeit bij mij alleen maar door dit topic. Bijna alles staat direct in verbinding tot Graspop of tot bands die een tour hebben aangekondigd, maar nog niet in België een datum hebben.
Als je alleen de aankondiging van een band op Graspop wil zien, dan kun je toch naar de website van Graspop gaan? Of naar de homepage van Festileaks voor een overzicht van meerdere festivals?
Als er iets is wat in mijn ogen niet in deze thread thuishoort, is dat toch echt deze discussie. Juist deze discussie telkens door enthousiaste mensen heen moeten lezen draagt voor mij zeer zeker niet in positieve zin bij aan de sfeer.
Mijn voorstel zou bv. zijn:
- GMM-hoofdtopic (aankondigingen over line-up, incl. concrete, realistische speculaties daarover en reacties daarop)
- GMM-slowchat (wilde speculaties, 'vandaag is de dag', voorpret, slap geouwehoer, etc.)
- GMM-praktisch (kaartverkoop, campings, parkeren, OV, consumptieprijzen, eten en drank, etc.)
- GMM-introducties
- H&M chat (niet-GMM gerelateerd)
Dit is wat het topic en graspop nodig heeft!Voor mij mag iedereen hier zo veel en zo weinig lullen als ie wil. Volg het met plezier
@MetalLimbo als iemand dit zou kunnen programmeren hier, dit zou naar mijn mening fantastisch zijn! De beste oplossing. Een andere oplossing hoeft er voorlopig niet naar mijn mening.Het bestaat hier denk ik niet, maar in Discord bestaat er zoiets als 'Threads'
Wanneer er over 1 bepaald onderwerp in het kanaal/topic gepraat wordt (meestal aangegeven door een reply op een reply op een reply....) kun je een thread aanmaken. Dit is dus in het topic een sub-sectie puur en alleen over dit onderwerp.
Als we dit hier hadden en er is een discussie zoals 'Is EC een headliner, sub of JS afsluiter' kun je daar een thread voor maken en komen deze niet in het hoofdtopic. Mensen die daarover hun mening willen uiten kunnen dat dus doen op een aparte locatie zonder dat we 50 aparte Topics moeten maken.
Dat vinden we allemaal.Voor mij mag iedereen hier zo veel en zo weinig lullen als ie wil. Volg het met plezier
Mja, uiteindelijk bepaalt natuurlijk alleen de forumleiding 'hoe het hier nu eenmaal werkt'.Ik snap (denk ik) wat je bedoeld. Maar zo werkt denk ik (dit) forum nou eenmaal. Op andere platforms (zoals Reddit) kan je berichten/topics pinnen en wordt er enigszins democratisch besloten wat nuttig is en wat niet.
Tuurlijk, dat begrijp ik ook.En heel veel posts zijn uiteindelijk reacties op wat een ander zegt. Dat gaat zichzelf niet verplaatsen naar een ander topic. Als hier iemand Avril Lavigne roept, dan reageren mensen niet in een ander topic dat dat een dom idee is.
Tja, als we allemaal zo gaan/blijven denken, dan kunnen we net zo goed onze tuinen laten overwoekeren door onkruid, want dat is ook 'gewoon de natuur'..En het hadden inderdaad ook minder pagina's kunnen worden. En mij boeit al die onzin en vele pagina's niet, maar je reageert zelf ook op andermans reacties met oa een gifje in plaats van gewoon de ''leuk'' knop te gebruiken . Is absoluut geen verwijt he, ik lach me hier rot om de posts en ook die van jou. Maar wat je kritiek op dit forum is, is denk ik gewoon de natuur van hoe een forum werkt?
Idem, gebeurt mij net zo goed.Deze discussie werd vorig jaar ook gevoerd. Het is op het moment echt lekker druk en het gaat snel. Maar als mensen gemiddeld 5 pagina's terug zouden lezen, dan zou dat al de helft van "overbodige " berichten schelen. Is dat niet vooral de frustratie. Dat je heel veel dezelfde berichten leest. Ik betrap me er zelf ook op dat als ik een paar pagina's achterloop en mij inlees dat ik antwoorden en opmerkingen maak die al meerdere keren de revue zijn gepasseerd.
Ik ook.Het slap ouwehoeren zoals gisteravond bijvoorbeeld vind ik dan bij tijd en wijlen geweldig. Lig regelmatig in een deuk achter mijn mobiel.
Precies, het gaat mij om het beperken van die 'clutter' of 'filler', dingen die onnodig zijn of zelfs puur uit verveling worden gepost. Posten om het posten, zeg maar.Gewoon eerst even lezen en dan reageren scheelt denk ik gewoon al heel veel "clutter"