Graspop Metal Meeting 2024

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
71
58
Aerosmith zal wel vergelijkbare prijsklasse zijn, maar Iron Maiden schat ik iets goedkoper in ten opzichte van Metallica. Tool geen idee.
Maar dat zou geen probleem moeten zijn, Metallica is naar het schijnt nooit afgeketst op budget.

Tool is nu relatief realistisch, Metallica blijft een wens van velen vooral
Ik zat hier laatst eens naar te zoeken en kwam toen op een artikel uit 2014. Bijna 10 jaar geleden… maar wel interessant! https://metalinjection.net/news/ear...tallica-avenged-sevenfold-tool-and-more-shows
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Do you think Tool and Metallica is too expensive?
I mean they would have had Iron Maiden and Aerosmith in 2022. They should not be cheaper?
Metallica is way more expensive.
In an interview it was confirmed that Iron Maiden was the most expensive act at Graspop, later Rammstein and GNR Reunion surpassed that. Aerosmith often asks for a lot, but the price falls through in negotiations.I know this from a very reliable source.
Aerosmith also had increasing difficulty selling out the large stadiums, which the band is used to in the USA.
Tool wasn't on GMM yet, but I can't imagine that band being more expensive than either of the above.
Aerosmith is struggeling in sone countries, but the others dont. Tool was in the lift, but I think they are at their limit
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Koekdoos

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
276
544
Metallica is way more expensive.
In an interview it was confirmed that Iron Maiden was the most expensive act at Graspop, later Rammstein and GNR Reunion surpassed that. Aerosmith often asks for a lot, but the price falls through in negotiations.I know this from a very reliable source.
Aerosmith also had increasing difficulty selling out the large stadiums, which the band is used to in the USA.
Tool wasn't on GMM yet, but I can't imagine that band being more expensive than either of the above.
Aerosmith is struggeling in sone countries, but the others dont. Tool was in the lift, but I think they are at their limit
Makes sense. Metal bands that sell out stadium size venues (50.000 or more) worldwide are quite rare, think Metallica, Rammstein, GnR might be the only ones. Iron Maiden is not too far behind but not on par with these three.

Don’t see Tool selling out stadiums, think they’re even behind Iron Maiden in terms of ticket sales. Top 3 sells out 50k venues, Maiden ~30k and Tool ~20-25k I think. Might differ per country / region but feels about right on a global scale.

Think using this logic also explains the fees bands can ask and get paid. Which can be inflated because of a reunion (such as GnR).
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
484
529
Op dit moment ( met een speciaal biertje achter m n kiezen) hoop ik dat we toch nog wat Britse punk op de jupiler stage krijgen.
Op dit moment (met een Brabantse La Trappe achter mijn kiezen) hoop ik dat we toch nog wat Textures op de jupilerstage krijgen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.421
7.952
Makes sense. Metal bands that sell out stadium size venues (50.000 or more) worldwide are quite rare, think Metallica, Rammstein, GnR might be the only ones. Iron Maiden is not too far behind but not on par with these three.

Don’t see Tool selling out stadiums, think they’re even behind Iron Maiden in terms of ticket sales. Top 3 sells out 50k venues, Maiden ~30k and Tool ~20-25k I think. Might differ per country / region but feels about right on a global scale.

Think using this logic also explains the fees bands can ask and get paid. Which can be inflated because of a reunion (such as GnR).
Tool blijft wel een hele moeilijke band om im te schatten

Als ze in de Ziggo en het sportpaleis spelen zijn beide zalen vrij snel uitverkocht ook tegen belachelijk hoge prijzen.
Als ze bijvoorbeeld 2x in de ziggo dome staan tegen normale prijzen zullen ze deze ook wel uitverkopen denk ik, maar dat kan je natuurlijk onmogelijk zeker weten. Vraag me wel af waar hun grens zit.

Vooral ook omdat ze zichzelf schaars maken door amper op te treden, verkopen ze veel door exclusiviteit. Hierdoor zal hun prijs van de festivals ook wel hoger liggen denk ik.

We hebben vorige zomer trouwens gezien dat GNR meer op het niveau van maiden zit dan op het niveau van metallica/rammstein qua ticketverkoop. Die kregen dat park bij weert niet eens vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Dr. Hannibal

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
125
170
MH, Gojira en PWD een zwakte bod??? Man dat waren de beste HL in de afgelopen 10 jaar😂 Judas Priest is inmiddels toch wel headliner af hoor. Ik snap best dat er wat diversiteit moet zijn maar minimaal 1 echt hardere naam zoals LoG zou prima kunnen.
Het zijn stuk voor stuk goede bands. Maar als je ze eerst als reguliere namen zag naast bijv. Avengedsevenfold en Iron Maiden. Zie ik ze toch liever als kleine naam, dan bijv. Parkwaydrive met wat kleinere namen eronder.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
521
1.263
We hebben vorige zomer trouwens gezien dat GNR meer op het niveau van maiden zit dan op het niveau van metallica/rammstein qua ticketverkoop. Die kregen dat park bij weert niet eens vol.
Ik denk zelfs dat GNR Maiden al gepasseerd is op de weg naar beneden en dat ze de volgende keer nog geen Ziggodome uitverkopen met deze zanger.
Als Tool exclusief op Graspop staat in de regio dan verkopen ze hun dag in no time uit. Er zullen heel wat fans rustig een dagkaart kopen alleen voor Tool namelijk. Staan ze in de buurt in een zaal dan durf ik het niet in te schatten.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
271
421
Paar bands die ik niet veel voorbij heb zien komen (en zeker mogen komen) zij voor mij:
Diamond Head
Black Veil Brides
Distant
At First
Offspring
Cavalera broers
Obituary
Glorryhamer
Wind rose
Skillet.

Vooral Diamond Head wil ik nog een x zien. 1 x eerder gezien samen met Saxon en vond ze wel leuk! Zou niet snel kaartje voor concert komen, maar als ze op graspop staan ga ik ze zeker kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nietje en festivalryo

kineza

Playlistbediener
31 mrt 2023
12
20
Een aantal nieuwe namen ook weer voor Alcatraz.
Europe, Saxon, Epica, Testament, Channel Zero, Beast in Black...

Volgende lading namen 17/11.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken