Graspop Metal Meeting 2024

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
125
170
We hebben vorige zomer trouwens gezien dat GNR meer op het niveau van maiden zit dan op het niveau van metallica/rammstein qua ticketverkoop. Die kregen dat park bij weert niet eens vol.
Klopt. Maar je moet daarbij ook erbij vermelden dat GNR al op veel plekken te zien was. Ze stonden een jaar eerder al in NL in Groningen en ze stonden hetzelfde jaar als headliner op graspop waarvan een dagticket lucratiever was.
Dat gezegd hebbend, is Rammstein wel erg populair, metallica idem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Loek123

prins

Dagopener
9 nov 2019
547
666
heb me er al bij neergelegd dat we tool en sevenfold als headliner krijgen (zijn maar 2 van de 130 bands), hoop nu dat de undercard goed voor mij gaat zijn.
heavy metal, thrash metal, power metal en wat classic rock
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Hmm ik had Saxon toch wel graag op Graspop te zien dit jaar. Channel Zero lijkt me ook leuk. Misschien een ander jaar dan maar
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.978
8.048
Pijnlijk dat Tool net dit jaar als ik absoluut niet kan wss op Graspop zal staan
De show in het Sportpaleis behoort tot de beste shows van mn leven tot nu toe

Kan je het hele weekend niet? Dacht dat je tentamens na afloop had? Misschien heb je dan mazzel dat ze op de donderdag staan, of andersom op zondag als je de tentamens voor t weekend hebt?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
264
533
Tool blijft wel een hele moeilijke band om im te schatten

Als ze in de Ziggo en het sportpaleis spelen zijn beide zalen vrij snel uitverkocht ook tegen belachelijk hoge prijzen.
Als ze bijvoorbeeld 2x in de ziggo dome staan tegen normale prijzen zullen ze deze ook wel uitverkopen denk ik, maar dat kan je natuurlijk onmogelijk zeker weten. Vraag me wel af waar hun grens zit.

Vooral ook omdat ze zichzelf schaars maken door amper op te treden, verkopen ze veel door exclusiviteit. Hierdoor zal hun prijs van de festivals ook wel hoger liggen denk ik.

We hebben vorige zomer trouwens gezien dat GNR meer op het niveau van maiden zit dan op het niveau van metallica/rammstein qua ticketverkoop. Die kregen dat park bij weert niet eens vol.
Ja, het nieuwe van de reünie is ervan af denk ik. Denk dat Metallica en Rammstein de enige zijn die consequent volle stadions / weiden trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

azi10

Playlistbediener
13 jan 2023
9
3
Ik hoop op 'kleinere' bands of artiesten zoals:
(Maar waarschijnlijk kom er geen één van :p)

  • Marty Friedman
  • Joe Satriani
  • Richie Kotzen (of Winery Dogs)
  • Aristocrats (of Guthrie Govan)
  • Paul Gilbert
  • ...



Hoe zit het eigenlijk met Dream Theater en Queen?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.235
1.307
Ik had Saxon wel verwacht op Graspop omdat ze samen op tour zijn met Judas Priest,maar die gaan dus naar Alcatraz.Ben benieuwd of Uriah heep dan wel op Graspop komt.
Britse band dus kan nog alle kanten op. Architects heeft ook zowel juni als augustus festivals. En Twisted Sister speelde ook ooit op beiden in het zelfde jaar. En er zijn zelfs al Amerikaanse bands die zowel juni als augustus festivals lijken te doen volgend jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Crusader

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.978
8.048
Britse band dus kan nog alle kanten op. Architects heeft ook zowel juni als augustus festivals. En Twisted Sister speelde ook ooit op beiden in het zelfde jaar. En er zijn zelfs al Amerikaanse bands die zowel juni als augustus festivals lijken te doen volgend jaar

Twisted Sister werd wel pas voor Alcatraz aangekondigd na Graspop, niet vooraf al
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
485
1.539
Ik had Saxon wel verwacht op Graspop omdat ze samen op tour zijn met Judas Priest,maar die gaan dus naar Alcatraz.Ben benieuwd of Uriah heep dan wel op Graspop komt.
Ik ook, maar zoals @won666 aangeeft is er een zeer kleine kans dat Saxon op beide festivals staat. Vorig jaar stond bijv. Agnostic Front op zowel Graspop als op Alcatraz, maar het is meer een uitzondering op de regel dat artiesten niet op beide festivals staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666

SebasPG24

Playlistbediener
3 mrt 2023
11
18
I'll do my last prediction:

Thur:

Judas Priest - Bring Me The Horizon

Fri:

Avenged Sevenfold - ???

Saturday:

Tool - Pantera

Sunday:

Metallica - QOTSA
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
I'll do my last prediction:

Thur:

Judas Priest - Bring Me The Horizon

Fri:

Avenged Sevenfold - ???

Saturday:

Tool - Pantera

Sunday:

Metallica - QOTSA
Gewoon een tipje, zware publiekstrekkers proberen ze altijd op een weekdag te plaatsen. Ik vermoed dus dat als Tool komt, dit op donderdag of vrijdag zal zijn.
Volgens mij BMTH op zaterdag.

Trouwens, QOTSA mag uit de verwachtingen, die zouden niet komen hoorde ik. Ik gok dat die uiteindelijk Pkp zullen doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Gewoon een tipje, zware publiekstrekkers proberen ze altijd op een weekdag te plaatsen. Ik vermoed dus dat als Tool komt, dit op donderdag of vrijdag zal zijn.
Volgens mij BMTH op zaterdag.

Trouwens, QOTSA mag uit de verwachtingen, die zouden niet komen hoorde ik. Ik gok dat die uiteindelijk Pkp zullen doen.
Graspop doet echt zn best om maar maximaal 1 interessante headliner te boeken heh? Net blij dat ik met Tool er mogelijk bij twee headliner geruchten heb om naar uit te kijken, valt QOTSA alweer af. Lame…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken