Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
:( ben ik nou de enige op dit forum die tool en qotsa niets vind, gisteren de powertrip show gekeken, niet mijn muziek ?
They are an acquired taste, for sure.
I'd say a fan live recording isn't the best way to start either.

My recommendation for getting into Tool as a metal fan would be the 10.000 Days album. Starts off pretty heavy and straightforward. The Pot is also one of their biggest hits and pretty damn catchy.

Their best releases are the Lateralus and Ænima records but they're also a bit weirder.

Spiral Out!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
:( ben ik nou de enige op dit forum die tool en qotsa niets vind, gisteren de powertrip show gekeken, niet mijn muziek ?
Als je geen fan bent van Tool zou ik juist blij zijn met deze band op een festival want het is een manier om te zien hoe het live is en waarom iedereen er zo enthousiast over is, aangezien je nooit een losse show van Tool zal bezoeken voor ruim 100 euro.
Tool live zien is wel echt een unieke experience imo.

Daarnaast, is het toch nog steeds iets anders dan de tiende keer judas priest of sabaton of volbeat?

Met Avenged Sevenfold, BMTH en Tool hebben ze wel een origineel/mooi rijtje headliners om mee te beginnen in ieder geval. BMTH heeft er meer dan 10 jaar niet gestaan, Avenged Sevenfold heeft er 6 jaar niet gestaan en Tool heeft er nog nooit gestaan.
Is een keer iets anders dan die standaard herhaingsoefening van headliners om de 2 jaar.
 

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
149
157
Wanneer verwachten we dat Tool hun tour eruit gooit?
Als ze gisteren met die announcement kwamen, wat is logisch?
Misschien maandag tour announcement, dinsdag-donderdag ruimte voor presales en vrijdag de verkoop?
Als ik het goed heb, hebben ze voor de America tour op 1 juni aangekondigd te gaan touren om pas 21 juni met datums te komen. Terwijl er stond "tour dates coming very soon"

Dus neem die very soon niet al te letterlijk 😉
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: festivalryo en Loek123

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
149
157
Als ik het goed heb, hebben ze voor de America tour op 1 juni aangekondigd te gaan touren om pas 21 juni met datums te komen. Terwijl er stond "tour dates coming very soon"

Dus neem die very soon niet al te letterlijk 😉
Excuus, die vervelende 'pin' posts op Instagram die bovenaan staan, keek naar een soort reminder post... Op 6 juni hadden ze de tour datums bevestigd, dus die 'very soon' zal ongeveer een weekje duren.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
Als je geen fan bent van Tool zou ik juist blij zijn met deze band op een festival want het is een manier om te zien hoe het live is en waarom iedereen er zo enthousiast over is, aangezien je nooit een losse show van Tool zal bezoeken voor ruim 100 euro.
Tool live zien is wel echt een unieke experience imo.

Daarnaast, is het toch nog steeds iets anders dan de tiende keer judas priest of sabaton of volbeat?

Met Avenged Sevenfold, BMTH en Tool hebben ze wel een origineel/mooi rijtje headliners om mee te beginnen in ieder geval. BMTH heeft er meer dan 10 jaar niet gestaan, Avenged Sevenfold heeft er 6 jaar niet gestaan en Tool heeft er nog nooit gestaan.
Is een keer iets anders dan die standaard herhaingsoefening van headliners om de 2 jaar.
dat het voor graspop orgineel is helemaal mee eens, maar het is gewoon mijn muziek niet, luister nu 10,000 days en ik heb er niets mee.
en als ik dan ook nog het laatste album van sevenfold beluister wordt ik niet vrolijk.

maar goed (buiten metallica en AC/DC) heb ik dit jaar ook geen orginele headliner die ik zou willen zien.
blind guardian, helloween, avantasia zou ik graag zien maar zijn geen headliners.

en het aanbod thrash metal is dit jaar ook weer dun ben ik bang. zag alleen kreator ergens staan.
ach er zal wel weer genoeg staan waar ik wel wat mee heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
:( ben ik nou de enige op dit forum die tool en qotsa niets vind, gisteren de powertrip show gekeken, niet mijn muziek ?
I don't listen that much to TOOL, but it's an experience. And most important, it's interesting. I've probably gone to too many editions but i cannot handle another Scorpions or Volbeat headliner show.

And as an Iron Maiden fan i even understand people that get tired of Iron Maiden taking that spot as well almost every 2 years.

QOTSA is just way to pop/rock/mainstream in my opinion and has no place as a headliner in specific on a metal festival.
I mean, go listen to ''Go With The Flow'' by QOTSA and compare it to ''Amsterdam'' from Nothing But Thieves... I would rather listen to NBT.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
And as an Iron Maiden fan i even understand people that get tired of Iron Maiden taking that spot as well almost every 2 years.
Yup, same for me as a Judas Priest fan or as a Slipknot fan for that matter. I'd still watch their set but the headliner-fatique has set in a long time ago.
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Als headliners

Tool-Metallica-Rammstein-Korn
Parkway Drive-Gojira-Iron Maiden-SOAD

als subs
Lamb Of God-In Flames-Judas Priest-Pantera

Undercard willekeurige volgorde

Machine Head -Disturbed-Godsmack-Limp Bizkit-Megadeth-Arch Enemy-Rob Zombie-Ghost-A7X-Amon Amarth-Blind Guardian-Fear Factory-Alice In Chains-Nine Inch Nails-Texas Hippie Coalition-Mushroomhead-In This Moment-Wage War-Lacuna Coil-Stick To Your Guns-Any Given Day- Smash Into Pieces-Papa Roach-Three days Grace-Powerwolf-Hammerfall-Heaven Shaal Burn-Apocalyptica-Psychonaut-Orbit Culture-Spoil Engine-Ice Nine Kills-BMTH-Motionless In White-Of Mice & Men-Guano Apes-Breaking Benjamin-Skillet-Billy talent-Hollywood Undead-Citizen Soldier-Zeal & Ardor- Avatar-I Prevail-Asking Alexandria-Hatebreed-The Ghost Inside--Adema-Kittie-Falling In Reverse- Flaw- Paradise Lost-Moonspell-The Amity Affliction-Marilyn Manson-Pop Evil-Nonpoint- Architects-Otep-Dream Theater-Katatonia-Morbid Angel-Cradle Of Filth-Kreator-Alice Cooper-Journey-FFDP- Dealin-Within Temtation-Nightwish-A Day To Remember-Accept-Saxon-Manowar-Tiamat-Scorpions-Deep Purple-Ozzy
en dan vergeet ik er nog wel een paar
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Als headliners

Tool-Metallica-Rammstein-Korn
Parkway Drive-Gojira-Iron Maiden-SOAD

als subs
Lamb Of God-In Flames-Judas Priest-Pantera

Undercard willekeurige volgorde

Machine Head -Disturbed-Godsmack-Limp Bizkit-Megadeth-Arch Enemy-Rob Zombie-Ghost-A7X-Amon Amarth-Blind Guardian-Fear Factory-Alice In Chains-Nine Inch Nails-Texas Hippie Coalition-Mushroomhead-In This Moment-Wage War-Lacuna Coil-Stick To Your Guns-Any Given Day- Smash Into Pieces-Papa Roach-Three days Grace-Powerwolf-Hammerfall-Heaven Shaal Burn-Apocalyptica-Psychonaut-Orbit Culture-Spoil Engine-Ice Nine Kills-BMTH-Motionless In White-Of Mice & Men-Guano Apes-Breaking Benjamin-Skillet-Billy talent-Hollywood Undead-Citizen Soldier-Zeal & Ardor- Avatar-I Prevail-Asking Alexandria-Hatebreed-The Ghost Inside--Adema-Kittie-Falling In Reverse- Flaw- Paradise Lost-Moonspell-The Amity Affliction-Marilyn Manson-Pop Evil-Nonpoint- Architects-Otep-Dream Theater-Katatonia-Morbid Angel-Cradle Of Filth-Kreator-Alice Cooper-Journey-FFDP- Dealin-Within Temtation-Nightwish-A Day To Remember-Accept-Saxon-Manowar-Tiamat
en dan vergeet ik er nog wel een paar
misschien handig om erbij te zetten wat dit voor lijst is? is dit een wishlist voor een festival met 10x het budget van Graspop?
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Wat ik nu wel niet begrijp is dat volgens sommige de contracten al lang op voorhand getekend zijn en dat eigenlijk de editie van het volgende jaar grotendeels al in orde is.
Bijvoorbeeld dat het in 2022 al zeker zou geweest zijn dat Parkway Drive en Slipknot op GMM 23 zouden staan.
Nu blijkt dat totaal niet het geval.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Wat ik nu wel niet begrijp is dat volgens sommige de contracten al lang op voorhand getekend zijn en dat eigenlijk de editie van het volgende jaar grotendeels al in orde is.
Bijvoorbeeld dat het in 2022 al zeker zou geweest zijn dat Parkway Drive en Slipknot op GMM 23 zouden staan.
Nu blijkt dat totaal niet het geval.
Waar blijkt dit precies uit dan?

Er kan natuurlijk een hoop mis gaan met contracten, zelfs als een contract al getekend is. Ik kan me zo voor stellen dat er bijvoorbeeld al een deal rond was met Aerosmith om op Graspop te komen spelen maar dat die later de hele tour gecanceld hebben ivm ziekte van de zanger, dan moet je dus nu nog een nieuwe headliner gaan zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Waar blijkt dit precies uit dan?

Er kan natuurlijk een hoop mis gaan met contracten, zelfs als een contract al getekend is. Ik kan me zo voor stellen dat er bijvoorbeeld al een deal rond was met Aerosmith om op Graspop te komen spelen maar dat die later de hele tour gecanceld hebben ivm ziekte van de zanger, dan moet je dus nu nog een nieuwe headliner gaan zoeken.
Gewoonweg uit reacties van sommigen hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken