Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.485
4.661
zie heel veel Falling in Reverse voorbij komen in de lijstjes
vraag me echt af wat voor zalen die zouden spelen hier, en hoe hoog ze op de festivals zouden staan
moeilijk in te schatten. ik denk dat dit al een lotto arena formaat band is, maar denk moesten ze een zaalshow doen dat ze toch in de ab of trix gaan gedropped worden eerst om daarop hun inschatting te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
482
523
precies, Tool is gewoon na Metallica de grootste metalband ter wereld die nog niet op Graspop heeft gestaan
zou een fantastische boeking zijn van de organisatie
Waar komt het gerucht Tool ineens vandaan? Als Download en RAR ze niet hebben, lijkt het mij stug dat gmm ze kan plaatsen.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
382
865
moeilijk in te schatten. ik denk dat dit al een lotto arena formaat band is, maar denk moesten ze een zaalshow doen dat ze toch in de ab of trix gaan gedropped worden eerst om daarop hun inschatting te maken
Ik wou ook net zeggen, Lotto kunnen ze zeker goed verkopen, maar het beste is om een AB of Trix te doen en te zien hoe snel dat uitverkoopt. Zal ook nog wel een beetje afhangen van wie ze meenemen op tour (ik dacht dat ze laatst in USA Ice Nine Kills een tijdje meehadden) maar met zo een voorprogramma/dubbel show kun je wel wat kaarten verzetten in de Benelux lijkt me
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.485
4.661
Ik wou ook net zeggen, Lotto kunnen ze zeker goed verkopen, maar het beste is om een AB of Trix te doen en te zien hoe snel dat uitverkoopt. Zal ook nog wel een beetje afhangen van wie ze meenemen op tour (ik dacht dat ze laatst in USA Ice Nine Kills een tijdje meehadden) maar met zo een voorprogramma/dubbel show kun je wel wat kaarten verzetten in de Benelux lijkt me
in amerika hebben ze spiritbox, ice nine kills, slaughter to prevail, ... als main supports meegehad die elk een deel van de tour mochten doen
attachment-falling_in_reverse_popular_monstour_admat_2023.jpg
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
382
865
in amerika hebben ze spiritbox, ice nine kills, slaughter to prevail, ... als main supports meegehad die elk een deel van de tour mochten doen
attachment-falling_in_reverse_popular_monstour_admat_2023.jpg
Deze tour bedoelde ik inderdaad! Zegt imo ook veel over hoe groot ze geworden zijn (zeker in de States) om die namen mee te nemen op hun tour...
Ik persoonlijk zou meteen een kaartje kopen, ongeacht de controverse. Hun muziek is gewoon 100% wat ik heel graag hoor en moesten ze Graspop doen is dit band 1 die ik met stift omcirkel.
Het is een speciaal figuur (dat is het minste wat je kan zeggen) en ik keur lang niet alles goed wat hij gedaan heeft/doet. Maar hun muziek is voor mij gewoon te zalig om daardoor niet meer te luisteren.
 

madmagicmedea

Nieuw lid
21 jun 2023
4
20
Ik hoop echt dat Graspop eens snel met wat namen gaat komen.
En hoewel ik ongeduldig ben, leert de geschiedenis dat het eigenlijk niet heel uitzonderlijk is.

Vorig jaar is de voorverkoop gestart op zaterdag 26 november en toen waren er al 109 namen gelost. (OK, de big bang van 103 namen was er op 24/11, maar we hadden sinds 20/10 een wekelijkse nieuwsbrief met HL)

Voor de editie van 2021 (doorgegaan in 2022) werden de eerste 102 namen al in september vrij gegeven, al was er toen wel al een deel die konden overgenomen worden van de editie van 2020

Voor de editie van 2020 (afgelast wegens een beestje) werden de eerste headliners gedropt op 07/11 en 08/11 en op 12/11 volgde toen een big bang met 74 namen.

Voor 2019 startte de VVK al op 01/11/2018 en werd er een lijst van 55 namen gelost op 31/10
Voor 2018 VVK start op 18/11/2017, eerste namen gelost op 17/11/2017
Voor 2017 werd Rammstein als eerste HL aangekondigd op 22/11, andere HL op 14/12 en 15/12 pas op 16/12 was er toen een grote drop van namen.
Verder terug heb ik niet meer in mijn mailbox zitten.
Zo heb ik dus ook mijn mailbox zitten doorspitten. Om een of andere reden denk ik dat ze op een donderdag de eerste namen gaan droppen. A7X zal er zeker bij zitten en het was een van mijn favoriete bands, met nadruk op was, dus die mogen ze wat mij betreft achterwege laten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.561
3.156
Als Graspop inderdaad Tool heeft, verwacht ik dat de eerste aankondiging van Graspop pas komt, zodra het management van Tool groen licht geeft. Eerst Avenged Sevenfold, Bring Me The Horizon en een Scorpions/QOTSA/Maneskin en erna pas Tool is voor mij minder logisch dan andersom. De reacties rond de iets zwakkere headliners zullen ongetwijfeld positiever zijn als je al een van de allergrootste metalbands hebt aangekondigd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.615
in amerika hebben ze spiritbox, ice nine kills, slaughter to prevail, ... als main supports meegehad die elk een deel van de tour mochten doen
ja maar Spitibox werd vervolgens door hun fans gebullied om uit de tour te stappen dus die stonden er uiteindelijk niet geloof ik
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.283
7.615
Wanneer verwachten we dat Tool hun tour eruit gooit?
Als ze gisteren met die announcement kwamen, wat is logisch?
Misschien maandag tour announcement, dinsdag-donderdag ruimte voor presales en vrijdag de verkoop?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken