Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Gezien er daar over gaat nu.
Hoe goed die Pantera show ook was, Ik vind het de naam Pantera gewoon niet waardig. Als ze waren blijven touren, en gewoon de leden op den duur hadden vervangen, sure. Kijk naar Metallica, Megadeth en idk hoeveel andere huge namen die dit gedaan hebben. Maar het een reunie tour noemen omdat 2 van de leden weer samen spelen is gewoon cashgrab. Phil stond op GMM met "Philip H. Anselmo and the Illegals: perform a Vulgar Display of 101 Proof". Waardige naam gezien het een soort tribute set is naar het album, al deed hij bijna hetzelfde als dit jaar qua muziek. 8 van de 12 nummers waren hetzelfde. Alleen nu onder de naam Pantera.
Ik vind het gewoon cashgrab.

"Phil Campbell And The Bastard Sons plays Motörhead", kijk, dat is een eerlijke advertentie, want het is een tribute naar je oude band, met een nieuwe band.

Paar jaar geleden Prophets of Rage gezien, dat vind ik het weer waard. Leden van RATM, Audioslave en Public Enemy. Die allemaal delen van sets van alle 3 de bands deden. 1 grote tribute naar...

Ik zag hier Chris Cornell voorbij komen, een van mijn favoriete zangers. Soundgarden ligt diep bij mij, maar ik wil t absoluut niet live zien met een andere zanger na een paar jaar. Als ze dat doen, doe zoals beide Phil's toen deden in 2019. Maak een andere bandnaam - Plays Soundgarden.
Vind ik gewoon eigenlijk wat eerlijker naar de fans toe, gezien je de band van toen niet meer kunt krijgen.

Mijn mening, don't shoot me!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Queen en Gotthard zijn ook nog onder dezelfde naam aan het touren. Het zijn nooit meer dezelfde bands geworden, maar zijn nog zeer succesvol.
Nu zijn Freddie en Steve Lee ook niet te vervangen.
Queen is een mooi voorbeeld van een band die een succesvol tweede leven heeft gekregen. Nu is Queen ook wel larger than life en heeft het met Bryan May een charismatische tweede kapitein gehad doe het roer over kon nemen.

Audioslave was al niet bij bij elkaar toen Cornell overleed, was weer verder gegaan met Soundgarden en RATM was ook weer bij elkaar gekomen.

Velvet Revolver is ook weer een verhaal apart. Was Weiland niet uit de band gezet omdat hij zijn verslaving niet onder controle had? GnR is ook weer bij elkaar gekomen natuurlijk dus Slash en Duff zijn niet meer met Velvet Revolver bezig. Stone Temple Pilots heeft wel een andere zanger gevonden, wiens stem (en uiterlijk ook wel geloof ik) verdomd dicht in de buurt komt van Weiland. Ook nog op GMM gestaan paar jaar geleden, helemaal niet verkeerd!

Alice in Chains ook mooi voorbeeld van band met tweede leven. Geweldige zanger, zijn stem lijkt ook erg op die van Layne Staley. AiC is ook de meest metal grungeband van de grote Seattle four, zou m.i. zeker niet misstaan op GMM!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Gezien er daar over gaat nu.
Hoe goed die Pantera show ook was, Ik vind het de naam Pantera gewoon niet waardig. Als ze waren blijven touren, en gewoon de leden op den duur hadden vervangen, sure. Kijk naar Metallica, Megadeth en idk hoeveel andere huge namen die dit gedaan hebben. Maar het een reunie tour noemen omdat 2 van de leden weer samen spelen is gewoon cashgrab. Phil stond op GMM met "Philip H. Anselmo and the Illegals: perform a Vulgar Display of 101 Proof". Waardige naam gezien het een soort tribute set is naar het album, al deed hij bijna hetzelfde als dit jaar qua muziek. 8 van de 12 nummers waren hetzelfde. Alleen nu onder de naam Pantera.
Ik vind het gewoon cashgrab.

"Phil Campbell And The Bastard Sons plays Motörhead", kijk, dat is een eerlijke advertentie, want het is een tribute naar je oude band, met een nieuwe band.

Paar jaar geleden Prophets of Rage gezien, dat vind ik het weer waard. Leden van RATM, Audioslave en Public Enemy. Die allemaal delen van sets van alle 3 de bands deden. 1 grote tribute naar...

Ik zag hier Chris Cornell voorbij komen, een van mijn favoriete zangers. Soundgarden ligt diep bij mij, maar ik wil t absoluut niet live zien met een andere zanger na een paar jaar. Als ze dat doen, doe zoals beide Phil's toen deden in 2019. Maak een andere bandnaam - Plays Soundgarden.
Vind ik gewoon eigenlijk wat eerlijker naar de fans toe, gezien je de band van toen niet meer kunt krijgen.

Mijn mening, don't shoot me!
Snap je punt en ben het ook wel met je eens. Hadden het niet Pantera moeten noemen maar ernaar moeten verwijzen, was smaakvoller geweest. Zo’n Phil Campbell constructie is wel meer op zijn plaats wat dat betreft.

Cornell was een geweldige zanger, wordt gemist in rock/metal. Geldt ook voor Chester Bennington, ook een geweldige zanger die zowel clean als screams als de beste kon. Daarom zou een LP reünie of doorstart ook nooit werken, hooguit als je iets met LP & guests doet. Sommige zangers/muzikanten zijn zo uniek, moet je niet willen vervangen of kopiëren.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Ik kwam toevallig gister een clip tegen van Vinnie Paul die een hele sterke mening had over een reünie van Pantera zonder z'n broertje, en hoe dat in het bijzonder met Zakk Wylde niet kon. Hij haalde ook even het voorbeeld er bij hoe het zou zijn als Van Halen dit zou doen en zou zeggen ''Zakk, ga maar met Van Halen spelen, dan is het weer Van Halen''. Nee, dat is het niet.

De show was vet en goed, maar je komt eigenlijk voor 2 artiesten die er niet meer zijn. Bands als Metallica hebben ook wisselende bandleden gehad, maar kwamen nog wel met degelijk materiaal daarna. Iron Maiden heeft zichzelf nog van de afgrond gered door Bruce weer terug te krijgen. En zo zijn er nog vast wel meer voorbeelden.

Maar er zijn ook zat bands waarvan de magie verdwijnt wanneer een lid verdwijnt. Vaak omdat dit personen zijn die heel tekenend zijn voor de sound en het gevoel. Type O Negative, Linkin Park, Motorhead, Queen en ook Pantera. Één van de bruutste breakdowns is Domination en dat komt niet door de zang of bass. Dat komt door de 2 broertjes. Maarjah, Phil Anselmo + friends stond gewoon overdag in de tent. Pantera stond headliner op de main en heeft meerdere stadions gewoon wereldwijd uitverkocht. Cashgrabs werken.
 

Dg 129m

Playlistbediener
10 okt 2023
17
26
Wat denken jullie over bullet for my valentine en lorna shore? Bands waar ik weinig over hoor hier. Zijn dit kanshebbers?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Wat denken jullie over bullet for my valentine en lorna shore? Bands waar ik weinig over hoor hier. Zijn dit kanshebbers?
Lorna Shore was er dit jaar dus die komen niet nog een keer. Slaughter to Prevail zou ik dan eerder als kanshebber zien (behalve dat het Ruskis zijn). Bullet is volgend jaar met een album bezig zo te zien dus die vallen ook af.
Edit: Bullet zegt zelf pas in 25 weer terug te zijn op tour.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
236
431
Er staan toch wel een paar leuke namen op voor jupiler stage. Ik denk zo mad caddies op een plek van less than jake vorige jaar. I prevail is een leuke metalcore band om live te zien. Pennywise toch ook altijd een leuke band om mee te pikken als je geen clash hebt kunnen zeker op een avond laatste band zijn op jub stage. The interrupters zijn echt wel goe live echt een punk feestjeh ik baalde echt dat ze vorige jaar op wechter staan. Voor de duidelijk die bands hoeven voor mij geen main stage te doen of hoge plekken te in te nemen. Maar als ze hun verhaal van jupiler door strekken naar dit jaar. Zie ik deze bands wel als mogelijkheden.
I Prevail stond er dit jaar al. En idd Pennywise zou best op jupiler of in de tent kunnen. Maar die 3 namen die genoemd werden is meer hoempapa ska of whatever het voor naam heeft😂 en dat heeft imo niets maar dan ook niets op een metalfestival te zoeken en is echt meer iets voor LL of PP.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg en MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Lorna Shore was er dit jaar dus die komen niet nog een keer. Slaughter to Prevail zou ik dan eerder als kanshebber zien (behalve dat het Ruskis zijn). Bullet is volgend jaar met een album bezig zo te zien dus die vallen ook af.
Edit: Bullet zegt zelf pas in 25 weer terug te zijn op tour.
Ik zou Lorna Shore nog niet zooo snel afschrijven. Die band is retepopulair op dit moment en stonden volgens velen in een veel te kleine tent waardoor een upgrade het jaar erna niet mis is, zoals met Spiritbox, grote hype dus het jaar erna op een groter podium. Gooi LS laat op de vernieuwde Jupiler stage neer! Je hebt een enorm goede afsluiter van die stage met die band!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Lorna Shore was er dit jaar dus die komen niet nog een keer. Slaughter to Prevail zou ik dan eerder als kanshebber zien (behalve dat het Ruskis zijn). Bullet is volgend jaar met een album bezig zo te zien dus die vallen ook af.
Edit: Bullet zegt zelf pas in 25 weer terug te zijn op tour.
Slaughter to prevail zijn officieel Amerikaans nu. En de gitarist is al altijd Brits geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik zou Lorna Shore nog niet zooo snel afschrijven. Die band is retepopulair op dit moment en stonden volgens velen in een veel te kleine tent waardoor een upgrade het jaar erna niet mis is, zoals met Spiritbox, grote hype dus het jaar erna op een groter podium. Gooi LS laat op de vernieuwde Jupiler stage neer! Je hebt een enorm goede afsluiter van die stage met die band!
Of Lorna shore gewoon mainstage op de bon Jovi/Queens of the stone age/Aerosmith/... Dag om de frontrow plakkers eens wakker te schudden:)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Of Lorna shore gewoon mainstage op de bon Jovi/Queens of the stone age/Aerosmith/... Dag om de frontrow plakkers eens wakker te schudden:)
Hoewel ik het beeld vermakelijk vind, gun ik de band toch een leukere ervaring. Afsluiter JS lijkt met de potentie hebben om een van de beste shows van het weekend te worden, overdag op main zal toch snel beetje dood vallen, zeker met zo'n crowd.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
438
653
Rock Werchter announcement coming soooon
Een vogeltje had me ingefluisterd dat eind oktober ze er zouden aan beginnen.
Altijd gedacht aan deze vrijdag. Maar als Roskilde dinsdag komt kan het goed zijn dat ze samen iets bekend maken met meerdere festivals. Ik denk gewoon aan Foo Fighters.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken